ivf 2017
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
I dag var vi på första infomötet samt fick Synarela (nässprayen utskriven) och ska starta direkt ikväll! Egentligen hade vi kunnat göra korta protokollet, men eftersom att äggplock då skulle ha sammanfallit med klinikens påskledighet så sa läkaren att vi antingen kan vänta med att köra igång till i maj, eller att vi kan köra långa protokollet så att vi kan styra ägglossning mer. Klart vi valde det tidigare alternativet, planen nu är att ha färdiga embryon strax efter påsk.
Jag är sååå taggad! Men hur sjukt känns det inte att gå in i en kontorsbyggnad och tänka "här ska vårt barn bli till"? Vi går till Stockholm IVF i Sjöstaden. Jag sa till min sambo att vi borde göra varje besök till en date och gå ut och äta eller fika efteråt så att vi kan säga till framtida barn att vi hade kul medan vi skapade dem. ;)
(Mycket möjligt att jag kommer tillbaka som en ledsen klimakterieko om ett par veckor och hånar min nutida optimism.)
Är det någon som gjort långa protokollet som kan berätta om biverkningar på nedregleringen?
Hej!
Jag väljer att haka på denna tråd, då vår utredning blev klar igår. Det enda som saknas är att läkaren inte riktigt kunde se säkert om/när jag haft ägglossning så vi tog nytt prov igår.
Jag har en son på 6 år från ett tidigare förhållande. Han blev till första ägglossningen efter 10 år på p-piller. Idag har jag och sambon försökt i 13 månader, hans resultat var väl inte perfekt men ej heller dåligt. Statistiskt sa hon, kunde det bli jackpot på första försöket, eller inte bli nåt alls.. 5milj gubbar/ml var väl det som var perfekt om jag förstod det rätt, han låg mellan 1,2-1,5milj/ml. I alla fall så ger detta oss rätt till ivf via sjukhuset, men då måste jag gå ner 8kg för att hamna på ett BMI under 30 för att kunna få remiss. Efter sonens födelse så gick livet utför så all den vikt jag samlade på mig då sitter fortfarande kvar, blir fan inte klok på hur jag ska gå ner.. 8kg är inte så mycket men känns som 80 :/
Hur länge har ni fått vänta från att remiss skickades till att saker börjar komma igång? Jag vet inte alls vad jag ska förvänta mig, hur lång tid saker tar eller vilka steg man måste gå igenom :/
I dag var vi på första infomötet samt fick Synarela (nässprayen utskriven) och ska starta direkt ikväll! Egentligen hade vi kunnat göra korta protokollet, men eftersom att äggplock då skulle ha sammanfallit med klinikens påskledighet så sa läkaren att vi antingen kan vänta med att köra igång till i maj, eller att vi kan köra långa protokollet så att vi kan styra ägglossning mer. Klart vi valde det tidigare alternativet, planen nu är att ha färdiga embryon strax efter påsk.
Jag är sååå taggad! Men hur sjukt känns det inte att gå in i en kontorsbyggnad och tänka "här ska vårt barn bli till"? Vi går till Stockholm IVF i Sjöstaden. Jag sa till min sambo att vi borde göra varje besök till en date och gå ut och äta eller fika efteråt så att vi kan säga till framtida barn att vi hade kul medan vi skapade dem. ;)
(Mycket möjligt att jag kommer tillbaka som en ledsen klimakterieko om ett par veckor och hånar min nutida optimism.)
Är det någon som gjort långa protokollet som kan berätta om biverkningar på nedregleringen?
Jag har mitt första ul imorgon + blodprov. Är så obeskrivligt nervös så jag kan knappt tänka.
samm här, jag har tid 11:30..... Känner du av nånting ? Jag känner ingenting,möjligtvis lätt svullen om magen men ingen direkt känning över äggstockarna. Ska bli spännande att se vad som syns på vul i morgon.......
På fredag startar Gonal F (225) och äggplog v 14. Har tänkt köra en rejäl acupunktur - kan hjälpa :) Första IVF, inga problem, men vi blev teltta på att vänta...
Första vul i dag och jag hade 8 mogna äggblåsor, de var ordentligt stora så jag får ta extra orgalutran på förmiddagen så inte äggen släpper. Tar ovitrellen på lördag och sedan äggplock på måndag morgon. Återföring på onsdag om allt går vägen,.......
Känns så skönt att äntligen vara på väg.