• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • Jadu

Hoppar in här. Körde korta protokollet och gjorde mitt andra äggplock i januari som blev total frys och ska imorgon börja med äl stickor för att göra en fet om ca 2 veckor :)

• honeybunch

Nu har jag varit utloggad härifrån sen någon gång i januari då det kändes så hopplöst med kötiden. Nu när jag loggade in såg jag att 139 nya inlägg skrivits här sen dess. :) Vi har nu fått tid hos en läkare 22 mars och ska köra igång på april-cykeln! Så himla peppad!!

• Chestnut
    Nykär15 skrev 2017-03-02 09:16:08 följande:

Jag har tagit Bemfola denna cykel, funkat jättebra och jag fick för en gångs skull jättefina ÄL-flytningar pga att det innehåller LH utöver FSH.

Jag har tagit 75IE eftersom jag stimuleras i egen cykel så ville ju bara mogna ett ägg. Sa de nåt om uppföljning med UL så de ev kan höja din dos? Jag tror många ligger på 250IE annars så det lät lite lågt för att vara IVF om de vill ha många ägg, men kanske vill de se hur du svarar på läkemedlet innan de ger högre. 

Jag hade en äggblåsa på 20 mm på CD10 och slemhinnan var då 10 mm så det var jätteskönt. Är idag på ÄL+8 så vet ju inte ännu om det var framgångsrikt för oss...

Den 14/3 har vi uppstart på IVF, är då precis efter mensen så blir ju start för oss på nästkommande mens i april. 

har också uppstart den 14/3 med ästkommande mens i april. Mitt första försök! Så förväntansfull efter all väntan med utredning o remiss!
  • Chestnut
    honeybunch skrev 2017-03-02 11:49:59 följande:

Nu har jag varit utloggad härifrån sen någon gång i januari då det kändes så hopplöst med kötiden. Nu när jag loggade in såg jag att 139 nya inlägg skrivits här sen dess. :) Vi har nu fått tid hos en läkare 22 mars och ska köra igång på april-cykeln! Så himla peppad!!

Har följt din väntan lite i bakgrund.... då jag också väntat på godkännade av remiss. grattis till den 22a! jag också fått tid och ska köra igång den 14de
  • Nykär15
    Chestnut skrev 2017-03-02 13:50:03 följande:
    har också uppstart den 14/3 med ästkommande mens i april. Mitt första försök! Så förväntansfull efter all väntan med utredning o remiss!
    Ah då lär vi ligga precis lika i behandling, skoj! Jag tror min mens för att starta på blir ca 4-5 april. 
  • emhu
    anina skrev 2017-03-01 00:27:31 följande:
    Ja det känns så skönt. :) då har vi iaf några försök innan vi behöver göra nedreglering och hormonbehandling igen.

Det börjar närma sig då, spännande. :) Vet du om du ska köra långa eller kort protokollet? Eller det får du reda på den 14 kanske.
    Jag vet inte riktigt vad som händer den 14:e faktiskt. Först och främst ska vi få svar på våra prover och så ska jag göra en undersökning av livmodern med hjälp av kontrastvätska (vilket jag är lite nervös för).

Jag har ju typ ingen egen mens...är det alltid långa protokollet som gäller då? någon som vet? känns så utdraget...hade hellre gjort den korta varianten. Någon med erfarenheter av bägge metoderna? Vilken är bäst enligt er?
  • anina
    emhu skrev 2017-03-02 15:57:03 följande:
    Jag vet inte riktigt vad som händer den 14:e faktiskt. Först och främst ska vi få svar på våra prover och så ska jag göra en undersökning av livmodern med hjälp av kontrastvätska (vilket jag är lite nervös för).

Jag har ju typ ingen egen mens...är det alltid långa protokollet som gäller då? någon som vet? känns så utdraget...hade hellre gjort den korta varianten. Någon med erfarenheter av bägge metoderna? Vilken är bäst enligt er?
    Ska du spola äggledarna också? Eller har du gjort det redan?

Jag vet faktiskt inte exakt när de använder den långa. Jag körde det pga endometrios. Vet tyvärr inte för och nackdelar med de båda.
  • CazaAzur

Ska starta IVF (korta protokollet) nu i mars. Är 38, och första IVF.
    Gonal F v. 12 och äggplock v. 14. 
    Är det någon som påbörjar nu samtidigt, vore roligt att pratas vid.  
    Hur gick det för er andra? Fick ni biverkningar av Gonal? 

• HarmoniMalin87
    CazaAzur skrev 2017-03-03 09:54:34 följande:

Ska starta IVF (korta protokollet) nu i mars. Är 38, och första IVF.

Gonal F v. 12 och äggplock v. 14. 

Är det någon som påbörjar nu samtidigt, vore roligt att pratas vid.  

Hur gick det för er andra? Fick ni biverkningar av Gonal? 

Hej! Samma här! Första Ivf, kort protokoll, Startar ca 20/3 GP-bild F, och planerat plock v.13 :)
  • CazaAzur
    HarmoniMalin87 skrev 2017-03-03 10:26:03 följande:
    Hej! Samma här! Första Ivf, kort protokoll, Startar ca 20/3 GP-bild F, och planerat plock v.13 :)
    Hej va roligt, då har vi exakt samma behandling. Är du i Sthlm? Är lite nervös inför Gonal, har hört att det kan vara lite tufft, och jag är känslig. 
Svar på tråden ivf 2017