• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • Annabola
    Nykär15 skrev 2017-02-21 16:26:33 följande:
    Nej det syns på UL först framåt v 6, nu ser man bara slemhinnan mest så nära inpå en äl. De kan dock se om en äggblåsa spruckit och släppt ägget på VUL om de har en bra maskin. Men blodprovet visar ju iaf om äl varit, det är bra. Sen får du snällt vänta fram till bim för att ta ett gravtest.
    Tack Nykär15! Hoppas hon har en bra maskin.. hon gissade att jag var just 4 dagar till ÄL vilket jag var, så hon verkade ha koll tanten hoppas hon kan se säkert att jag haft ÄL! Hursom hoppas jag på letozol (eller liknande) nu.. öka våra chanser att hitta ÄL och inte ha så låååånga cykler.. har troligen PCOS I guess.. även om hon verkar avvaktande att sätta en sån "diagnos".. hmm vi får se!
  • maka011

Hej! Hoppar in här. Gjorde ET 29 januari och testade positivt. Vårt första syskonförsök. Illamående, trötthet och ömma bröst kom ganska omgående men nu är alla symtom helt borta. Någon som varit med om detta där det slutat bra och inte varit MA?

• Nykär15
    maka011 skrev 2017-02-22 21:38:54 följande:

Hej! Hoppar in här. Gjorde ET 29 januari och testade positivt. Vårt första syskonförsök. Illamående, trötthet och ömma bröst kom ganska omgående men nu är alla symtom helt borta. Någon som varit med om detta där det slutat bra och inte varit MA?

Symptom kan komma och gå hela graviditeten, så jag tycker inte du ska vara så orolig. Men nu borde du väl kunna göra ett VUL? Vilken vecka blir det nu för dig? Har de inte någon tidig kontroll på din klinik, det har de där jag kommer gå. 
  • gammelpysen
    Cfmilla skrev 2017-02-21 16:23:52 följande:

Det var inte fet. Det var första ivfen med korta programmet. Så äggplock för ca 2v sedan och sedan insättning med blasto 5 dagar efter!

Coolt att odla fem dagar vid färsk insättning. Vi fick tillbaka ett tvådagars. Gör de alltid så på din klinik?
  • maka011
    Nykär15 skrev 2017-02-23 08:46:36 följande:

Symptom kan komma och gå hela graviditeten, så jag tycker inte du ska vara så orolig. Men nu borde du väl kunna göra ett VUL? Vilken vecka blir det nu för dig? Har de inte någon tidig kontroll på din klinik, det har de där jag kommer gå. 

Är i v 7. Ska på vul på måndag. Har försökt att få tidigare tid men ingen mottagning har tid innan dess.
  • Nykär15
    maka011 skrev 2017-02-23 11:18:47 följande:
    Är i v 7. Ska på vul på måndag. Har försökt att få tidigare tid men ingen mottagning har tid innan dess.
    Tror det är bra du har tid först på måndag, ingen idé att kolla för tidigt, då kanske hjärtat inte börjat slå än och det oroar mer, de ser nog bättre på måndag så håll ut. 
  • Cfmilla
    gammelpysen skrev 2017-02-23 09:07:02 följande:

Coolt att odla fem dagar vid färsk insättning. Vi fick tillbaka ett tvådagars. Gör de alltid så på din klinik?

Ja det gör dom alltid om man har 5 eller fler befruktade ägg.
  • emhu

Så himla kul att man känner igen signaturer från andra trådar. Gäller att vara om sig och kring sig i barnlöshet-situationen.

Jag och min sambo har precis påbörjat en utredning på Sophiahemmet i Stockholm efter att jag har fått veta från min gynekolog att jag har låg AMH (<0.05). Läkaren tyckte att vi absolut skulle sätta igång en ivf-behandling så fort vi bara kan, förutsatt att alla våra prover ser bra ut :)

Men nästa gång vi ska dit ska jag göra en undersökning av livmodern med hjälp av kontraktsvätska. Supernervös över detta redan nu! Någon som jag har gjort det? Har läst en massa om att det ska vara väldigt obehagligt. Hur har ni upplevt det? Ska man preppa med att ta smärtstillande innan?

• HarmoniMalin87
    emhu skrev 2017-02-23 18:57:37 följande:

Så himla kul att man känner igen signaturer från andra trådar. Gäller att vara om sig och kring sig i barnlöshet-situationen.

Jag och min sambo har precis påbörjat en utredning på Sophiahemmet i Stockholm efter att jag har fått veta från min gynekolog att jag har låg AMH (<0.05). Läkaren tyckte att vi absolut skulle sätta igång en ivf-behandling så fort vi bara kan, förutsatt att alla våra prover ser bra ut :)

Men nästa gång vi ska dit ska jag göra en undersökning av livmodern med hjälp av kontraktsvätska. Supernervös över detta redan nu! Någon som jag har gjort det? Har läst en massa om att det ska vara väldigt obehagligt. Hur har ni upplevt det? Ska man preppa med att ta smärtstillande innan?

Hej! Jag var också nervös för detta. Men ja tror bara man skall försöka slappna av (så gott man kan vid en gyn undersökning). Jag var även lite spänd för att en man skulle genomföra det samt att min man skulle vara med. Man brukar ju göra sånt här själv annars :)

Det var lite obehagligt när dom "spolade" äggstockarna. Kom som stötvis mensvärk när som spolade upp vätskan. Men även om det var obehagligt och värken kändes en del så går det över på nån minut!!! Andas o håll ut så är du snabbt klar och kommer vara Sååååå lugn och lättad! Ett steg närmre målet!:)
  • emhu

Tack HarmoniMalin87! Nu känner jag mig lite lugnare...jag har rätt så hög smärttröskel men det är ju en lite småjobbig situation redan när man ligger där med snippan i vädret, haha! Jag har en manlig läkare men känner mig trygg med honom så den delen är jag inte alls orolig över. Och som du säger - en del på vägen att sätta en check-bock på :)

Vill bara ha våra provsvar så vi kan börja planera en behandling NUUUU. Känner mig supertaggad!

Jag har till och med de idag låtit mig tänka tankar som "tänk, om ett år kanske jag vankar fram höggravid vid den här tiden" men kommer i nästa tanke på att det är 100 om och men kvar till den dagen....men en liten del av mig håller ända kvar vid "ja, men det kan ju också gå vägen och då är jag där snart" Hur går era tankar? Ni som är gravida, hur tänkte ni?

Jag är lite vidskeplig av mig så jag är rädd för att "jinxa" det genom att tänka lyckliga tankar. Min sambo säger att vi aldrig kommer lyckas om vi inte själva tror på det...så vi är inte alls i samma tankebana. Men han har nog rätt...så man kanske får tillåta sig själv att se sig själv som en tjockis om något år eller så :)

Svar på tråden ivf 2017