• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • Nykär15
    LottaU skrev 2017-02-19 09:39:53 följande:

Jo, det är ju så frustrerande månad efter månad utan att det blir någonting.:( Har ni försökt länge?

Jag känner mig mer hoppfull inför ivf för då är det som bekräftat att ägget blivit befruktat och så,. :D men ändå så himla mycket annat som också skall funka. :)

14 månader med ett MF och ett MA, sist i juli. Känner med att det skulle kännas bättre att veta att det iaf är befruktat när det hamnar i livmodern...
    Cfmilla skrev 2017-02-19 09:47:35 följande:

Helt galet, plussade igår på Rd 4 med blasto! :)

Haft sjukt mycket mensvärk och tror hela tiden att jag ska få mens. men jag tar det lite chill och väntar tills bim på ons/Tors iaf. Innan jag kan känna någon glädje. Så rädd att det ska släppa!

Wow! Grattis!! Detta kommer gå bra <3
  • Annabola

Haft sjukt mycket mensvärk och tror hela tiden att jag ska få mens. men jag tar det lite chill och väntar tills bim på ons/Tors iaf. Innan jag kan känna någon glädje. Så rädd att det ska släppa!

Åhhh håller tummarna!!
  • Nykär15

VUL idag på CD10 efter Bemfola på CD2-7 och hade ett moget ägg på 20 mm på höger sida. På vänster satt två mindre på 14 respektive 15 mm som förmodligen inte hinner mogna tillräckligt. Hon ville ge ägget två dagar till för att säkert lossa med sprutan, så på onsdag kväll ska jag ta Ovitrelle. 

Slemhinnan var treskiktad och 10 mm och sekretet jättebra i slidan. Har märkt det själv, otroliga mängder så det är väldigt halt vid sex. Har ju inte haft så på många år så det märks att det är LH i dessa sprutor mot att det bara är FSH i Letrozol. 

Så på torsdag/fredag bör ägget påbörja sin resa! 

Hon skulle skriva ut vår journal i veckan så den är klar inför vårt uppstartsmöte på Fertilitetscentrum. 

• Cfmilla
    Nykär15 skrev 2017-02-20 11:10:20 följande:

VUL idag på CD10 efter Bemfola på CD2-7 och hade ett moget ägg på 20 mm på höger sida. På vänster satt två mindre på 14 respektive 15 mm som förmodligen inte hinner mogna tillräckligt. Hon ville ge ägget två dagar till för att säkert lossa med sprutan, så på onsdag kväll ska jag ta Ovitrelle. 

Slemhinnan var treskiktad och 10 mm och sekretet jättebra i slidan. Har märkt det själv, otroliga mängder så det är väldigt halt vid sex. Har ju inte haft så på många år så det märks att det är LH i dessa sprutor mot att det bara är FSH i Letrozol. 

Hon skulle skriva ut vår journal i veckan så den är klar inför vårt uppstartsmöte på Fertilitetscentrum. 

Åh håller

Tummar!!!!!!!! :)
  • Annabola
    Nykär15 skrev 2017-02-20 11:10:20 följande:

Härligt!! Håller tummarna
    En dum fråga, är inte insatt (än!) hur många mm ska ett ägg vara för att bäst bli befruktat...? Mina var 14,8mm 4 dagar innan jag fick glad gubbe på ÄL test, hoppas det räcker!?
  • Nykär15
    Annabola skrev 2017-02-20 18:57:07 följande:

Härligt!! Håller tummarna

En dum fråga, är inte insatt (än!) hur många mm ska ett ägg vara för att bäst bli befruktat...? Mina var 14,8mm 4 dagar innan jag fick glad gubbe på ÄL test, hoppas det räcker!?

De ska vara ca 20 mm för att en ägglossning ska bli av och de växer runt 2 mm/dag. Så dina borde varit runt 22 mm 4 dgr senare vilket är jättebra :)
  • gammelpysen

Stort grattis! Var det FET? Stimulerad eller naturlig cykel? Några andra symptom?
  • Annabola
    Nykär15 skrev 2017-02-20 22:10:51 följande:
    De ska vara ca 20 mm för att en ägglossning ska bli av och de växer runt 2 mm/dag. Så dina borde varit runt 22 mm 4 dgr senare vilket är jättebra :)
    Åh vad lättad jag blir! Tack!
    Ja på tors ska jag få svaren på vår utredning samt kolla om ÄL verkligen ägt rum.. hoppas! Undrar om hon på UL kan se om vi lyckats?? Kanske inte syns så tätt inpå om ev ägg befruktats?
  • Cfmilla
    gammelpysen skrev 2017-02-21 12:28:09 följande:

Stort grattis! Var det FET? Stimulerad eller naturlig cykel? Några andra symptom?

Det var inte fet. Det var första ivfen med korta programmet. Så äggplock för ca 2v sedan och sedan insättning med blasto 5 dagar efter!
  • Nykär15
    Annabola skrev 2017-02-21 15:30:29 följande:
    Åh vad lättad jag blir! Tack!
    Ja på tors ska jag få svaren på vår utredning samt kolla om ÄL verkligen ägt rum.. hoppas! Undrar om hon på UL kan se om vi lyckats?? Kanske inte syns så tätt inpå om ev ägg befruktats?
    Nej det syns på UL först framåt v 6, nu ser man bara slemhinnan mest så nära inpå en äl. De kan dock se om en äggblåsa spruckit och släppt ägget på VUL om de har en bra maskin. Men blodprovet visar ju iaf om äl varit, det är bra. Sen får du snällt vänta fram till bim för att ta ett gravtest.
Svar på tråden ivf 2017