• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • Jessa01

Första dagen med sprutor! Om detta är jobbigt- hur blir det då med äggplocket!?

• Cfmilla
    Cindy22 skrev 2017-02-06 20:08:11 följande:

Äggplocket var bland den värsta smärta jag varit med om... Hoppas det inte bli samma för dej.

Hade smärta i en veckas tid.

Men läkaren tror att det beror på att min livmoder sitter väldigt högt upp, framåt typ. Så det var bökigt att komma åt.

Men vet flera som inte känt nåt så håller tummarna för dej

Åh nej så jobbigt!! Hur gick det sedan?
  • Cindy22
    Cfmilla skrev 2017-02-07 06:41:09 följande:

Åh nej så jobbigt!! Hur gick det sedan?

Jag satte in ett färskt embryo för sju dagar sen.

Idag var det brunrosa färgade flytningar ????????????

Så jag antar att det sket sej å att det är mensen som är pågång nu....
  • 2017Sthlm

Hur länge har ni väntar från godkänd remiss till första tid. Oavsett om ni åberopat eller ej?

• Annabola

Jag har frågor om IVF inom den privata sektorn.. har nämligen syskonförsök på gång och är under utredning.

Visst måste man ha en remiss trots att det är privat? Den bör ju utredningsenheten kunna bistå den privata kliniken med, eller?

Brukar det vars långa väntetider för ivf även på privata mottagningar? Hur långa? Hua, denna väntan...

Är det övriga generella krav utöver BMI under 30 för privata kliniker..? Vad mer kan vara ett krav utöver att man är frisk?

Tacksam för svar!

• Jessa01
    Annabola skrev 2017-02-07 12:16:00 följande:

Jag har frågor om IVF inom den privata sektorn.. har nämligen syskonförsök på gång och är under utredning.

Visst måste man ha en remiss trots att det är privat? Den bör ju utredningsenheten kunna bistå den privata kliniken med, eller?

Brukar det vars långa väntetider för ivf även på privata mottagningar? Hur långa? Hua, denna väntan...

Är det övriga generella krav utöver BMI under 30 för privata kliniker..? Vad mer kan vara ett krav utöver att man är frisk?

Tacksam för svar!

Vi hade ingen remiss till vårt syskonförsök :)
    Och vi kom in direkt! Knappt någon väntetid...

Så försök och se vad som händer :D
  • Annabola
    Jessa01 skrev 2017-02-07 18:44:11 följande:
    Vi hade ingen remiss till vårt syskonförsök :)
    Och vi kom in direkt! Knappt någon väntetid...

Så försök och se vad som händer :D
    Men vad säger du? Wow! Snacka om att jag har missat viktig info!! Men förlåt om jag frågar.. ni hade gjort utredning innan iaf? Eller? Tänker att man kanske sparar tid på att köra IVF direkt än att träla med hormonpreparat länge och väl (för vissa...)

Då är det egentligen "bara" att IVF kostar mer men annars är det bara att köra?? Man blir ju inte yngre tänker jag.. har delar av IVF betalt genom jobbet också så allt för blodigt bör det inte blir... berätta mer Jessa01!!!
  • Jessa01
    Annabola skrev 2017-02-07 19:36:08 följande:
    Men vad säger du? Wow! Snacka om att jag har missat viktig info!! Men förlåt om jag frågar.. ni hade gjort utredning innan iaf? Eller? Tänker att man kanske sparar tid på att köra IVF direkt än att träla med hormonpreparat länge och väl (för vissa...)

Då är det egentligen "bara" att IVF kostar mer men annars är det bara att köra?? Man blir ju inte yngre tänker jag.. har delar av IVF betalt genom jobbet också så allt för blodigt bör det inte blir... berätta mer Jessa01!!!
    Vi gjorde en utredning för ca fyra år sedan- innan vi blev spontangravida med vår son. Så vi fick börja om igen med prover. Men proverna tog de snabbt och smidigt så det var inga problem.

Egentligen tror jag att läkarna först vill att man ska prova typ Pergotime eller liknande. Nu var det så att jag redan provat med Pergotime fyra ggr utan resultat. Det tillsammans med lågt amh gjorde att vi fick sätta igång direkt med IVF.

Så visst- för oss gick det snabbt- det verkar vara en blandning av omständigheter och tur hur snabbt man får komma igång :) Bruttolöneavdrag är sjukt bra!
  • Annabola
    Jessa01 skrev 2017-02-07 19:55:33 följande:
    Vi gjorde en utredning för ca fyra år sedan- innan vi blev spontangravida med vår son. Så vi fick börja om igen med prover. Men proverna tog de snabbt och smidigt så det var inga problem.

Egentligen tror jag att läkarna först vill att man ska prova typ Pergotime eller liknande. Nu var det så att jag redan provat med Pergotime fyra ggr utan resultat. Det tillsammans med lågt amh gjorde att vi fick sätta igång direkt med IVF.

Så visst- för oss gick det snabbt- det verkar vara en blandning av omständigheter och tur hur snabbt man får komma igång :) Bruttolöneavdrag är sjukt bra!
    Toppen! Vi är mitt i utredningen nu... har spolat och de ska köra vul närmare ÄL.. har redan avslutningssamtal bokat för mig och sambon, då får vi även svar på alla prover vi lämnat. Misstänker PCOS... men man kan ju höra vad hon rekommenderar.. även om de i första hand säkerligen rekommenderar letozol osv så kanske man kan ställa frågan om att ist gå raka vägen till privat IVF... typ om chanserna är lite mindre kan man lika väl spara tid och köra IVF på en gång... eller ta letozol i väntan på att köra IVF om de har väntetider... tänker jag galet?
  • Nykär15

Negativt här på ÄL+11....så är det negativt även i morgon så kommer jag trappa ner på progesteronet och invänta mensen på lördag...

Hoppas mitt prov på TSH jag tog igår visar under 2 så vi snart kan börja med IVF i stället...så ledsamt detta....

Svar på tråden ivf 2017