• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • 2017Sthlm

Har väntat en månad och ringde Huddinge idag och de har fortfarande inte ens godkänt den. De stressar mig. Hur lång tid brukar detta ta . Ska man bli orolig? Kan man åberopa fast remissen inte är godkänd?

Väntar.... :/

• JCW81

Nu är jag ruvare! Gjort ET idag! Av 14 ägg blev 7 befruktade. Ett ligger och skvalpar i mig nu och de andra 6 ska odlas vidare för att se om de håller för nedfrysning. Testdag om drygt två veckor...

• kokosflingan89
    2017Sthlm skrev 2017-02-06 14:38:30 följande:

Har väntat en månad och ringde Huddinge idag och de har fortfarande inte ens godkänt den. De stressar mig. Hur lång tid brukar detta ta . Ska man bli orolig? Kan man åberopa fast remissen inte är godkänd?

Jag åberopade fast remissen inte var inne och godkänd. Men verkar vara lite annat läge just nu också jämfört med innan årsskiftet av någon anledning. Men prova!
  • 2017Sthlm
    kokosflingan89 skrev 2017-02-06 17:13:41 följande:

Jag åberopade fast remissen inte var inne och godkänd. Men verkar vara lite annat läge just nu också jämfört med innan årsskiftet av någon anledning. Men prova!

Alltså vad säger man . Jag är bättre än alla andra sätt mig i kön tidigare. Jag vill ju lika mycket som alla andra liksom :)

Hur ligger du till? När blev din utredning klar ? Har du fått tid?
  • 2017Sthlm
    2017Sthlm skrev 2017-02-06 17:32:41 följande:

Alltså vad säger man ? Jag är bättre än alla andra sätt mig i kön tidigare.... Jag vill ju lika mycket som alla andra liksom :)

• Nube
    2017Sthlm skrev 2017-02-06 14:38:30 följande:

Jag fick vänta 5 veckor i september/oktober och då hade de 4-8 veckors väntetid. Därefter åberopade jag vårdgarantin. Visste inte man kunde göra det innan remissen är godkänt för kliniken behöver ju remissen.. men det kanske kan gå ändå. Men var inte orolig, de har nog bara mycket att göra! Sedan går det ganska fort.
  • kokosflingan89
    Alltså vad säger man . Jag är bättre än alla andra sätt mig i kön tidigare. Jag vill ju lika mycket som alla andra liksom :)

Haha nä men det kanske man inte säger :P men man kan iallafall fråga dem på vårdgarantikansliet om det går att starta ett ärende från deras håll.

Min utredning blev klar i september. Vi testade då två omgångar med gonal-f för att få ägglossning men inget hände. Så då fick jag vänta på ett möte och på det mötet som var i december så skickades remiss till Huddinge. Någon vecka efter detta ringde jag vårdgarantikansliet och sa att jag ville åberopa vårdgarantin. De sa att de inte kunde se min remiss men att de kunde starta ett ärende från deras håll. I mitten på januari fick jag ett samtal om att jag hade tid två dagar senare. I fredags började jag med första sprutan.
  • Cfmilla

Torsdag är det dags för äp! Så nervöst!!! Hur var det för er??

• Anonym3648

Vi fick vänta 3 månader. Läget är ju annorlunda nu mär Stockholm infört vårdval inom ivfbehandling. Tror inte att vårdgarantikansliet kan hjälpa till när vårdval finns. Men testa att ringa dem. Ni kan däremot söka behandling i annat landsting. Tips är något landsting i norrland som samarbetar med en privat motragning i Stockholm (St göran). Du kan fråga vårdgarantikansliet om det. Eller Akademiska i Uppsala. Där kan man få tid snabbt. Jag tror vårdval på sikt kommer öka tillgänglighet för flera privata mottagningar kan göra behandling. Men nu är det precis i början och så många står ju i kö för Karolinska hade lång kö.
  • Cindy22
    Cfmilla skrev 2017-02-06 19:21:18 följande:

Torsdag är det dags för äp! Så nervöst!!! Hur var det för er??

Äggplocket var bland den värsta smärta jag varit med om... Hoppas det inte bli samma för dej.

Hade smärta i en veckas tid.

Men läkaren tror att det beror på att min livmoder sitter väldigt högt upp, framåt typ. Så det var bökigt att komma åt.

Men vet flera som inte känt nåt så håller tummarna för dej
Svar på tråden ivf 2017