ivf 2017
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Nej inte ännu. Tog de sista blodproverna i december och remissen för ivf togs emot i Umeå 9/1. Så nu är det bara vänta på kallelse.. vi är i nästan samma sits då?
Du får ringa kliniken å höra med dem hur långt bort ni är i kön!
Jag mår ganska bra svettas mycket och magen har svullnat upp en del men utöver det så flyter det på förvånansvärt bra!
Känns nästan som att det går å känns för lätt..ska på vårat första ultraljud i morgon för å se hur äggblåsorna växer. Hoppas hoppas de visar något posetivt!
Hur lång tid tog det ca? :)
Vi är 30 och 35.
Så, då var bollen satt i rullning. Idag hade vi möte med vår läkare i Kalmar ang ivf (som vi måste göra pga mitt toklåga amh värde). Tog kompletterande prover och information. Så fort provsvaren från blodproverna + sambons spermaprov är klart skickas en remiss till Linköping. Håller mina tummar att vi får komma dit och att det inte dröjer allt för länge. Min läkare trodde ca 3 månader efter att remissen gått iväg. Så maj kanske? Skönt att vara igång i alla fall :) Frågade om mitt FSH prov idag också och det hade varit normalt. Kändes väldigt bra att höra det!
Ja i exakt samma sits bortsett från att vi ligger 2v efter er. :) Fick veta att vår remiss skickades till Umeå idag. Så nu är det bara den långa väntan kvar.... :|
Vul idag avklarat. Fyra äggblåsor som var runt 12 mm och nga mindre. Ordination öka dosen puregon och fortsätta med orgalutran t o m sö kväll. Nytt vul på må.Kanske äggplock på ons...
Oro och längtan. Ringde till fertilitetscentrum sthlm
Förhoppningsvis kommer vi kalla er inom tre månader, men det är INGET vi kan garantera.
Känns som längtan snabbt blev ett halvår nu :/
Hur ska man inte tänka, vara glad och inte längta ihjäl sig?
Oro och längtan. Ringde till fertilitetscentrum sthlm
Förhoppningsvis kommer vi kalla er inom tre månader, men det är INGET vi kan garantera.
Känns som längtan snabbt blev ett halvår nu :/
Hur ska man inte tänka, vara glad och inte längta ihjäl sig?
Woho!
Mens idag och börjar med sprutor på lördag, första vul på fredag! :)
Sista uvl gjord.
Fortfarande bara 4 ägg men de hade växt bra och slemhinnan såg fin ut så på tisdag är det äggplock och om allt går bra blir det insättning på torsdag nästa vecka.
MEN blev supernojjig nu när jag kom hem då flytningen ändrat karaktär..vit och tjock..är inte de ett tecken på ägglossning?