ivf 2017
Hej,
Jag går gärna med här om det är ok? Jag och min sambo är båda 27 nu i början på året. Vi har börjat försöka få första barnet.
Efter att ha sökt hjälp hos privatgyn för frekventa mellanblödningar fick jag igår mina provsvar. Hade väntat mig att få höra att jag skulle bli behandlad med gulkroppshormon och så skulle det vara bra sen. Istället fick jag beskedet att jag har ett väldigt lågt amh värde. Har ett värde på 0,3.. Vi blev omgående inbokade för att påbörja planering av ifv. För oss är detta helt främmande. Ingen aning om vad det innebär eller vad våra chanser är. Jag är nog fortfarande i chock. Är det någon mer som har ett lågt amh värde?
Vi har vårt första möte den 24e januari. Min läkare skulle se till att vi började direkt. Har ingen aning om vad som väntar men håller alla tummar och tår för att få en liten. Det är verkligen en chock att gå från tron att man inte har några problem att bli gravid (antog att blödningarna var pga p-piller stopp och kroppen vad i obalans) till att få höra att ivf nog är vår enda chans. Har få ägg och små äggledare som på vul såg ut hall ha börjat lägga av..