• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • Btvatdhh

Väntar på att få göra icsi, tiden går så sakta när man väntar, typ 1 månad kvar innan vi får sista provresultatet som vi redan vet svaren på, sen ska vi vänta på en läkartid, sen ska vi vänta på att börja med spray o sprutor... och sen får man ju räkna med hinder på vägen

• Cfmilla

Var på vul i fredags, allt så bra ut och fler 14mm blåsor. Nytt vul i morgon och så hoppas jag på äp på onsdag! Börjar känna mig tung och är less på sprutor. Orgalutranen är inte så snäll :(

• Dhevil

Hej alla kämpar.

Jag och min sambo var hos fertilitetsläkare på vårt sjukhus den 26/1. Han dömde ut migoch totalt och sa att jag aldrig kommer bli gravid utan ivf. Jag har noll ägglossning.

Vi har lämnat alla blodprover och spermaprov,väntar bara på svaret ang spermierna. Direkt när läkaren har fått detta skickar han remiss till huddinge sjukhus.

Hoppas verkligen inte att det tar 8 månader som jag läst att det förväntas kunna ta.

Jag har lite frågor, vad kostar sprutorna man måste ta? Visst är det bara tre ivf som är betalda? Läste om någon som gjorde sin sjunde och skrev att det va sista betalda.

Hur många lyckas på första försöket?

Lycka till allihopa.

• ammela
    Dhevil skrev 2017-02-05 12:52:34 följande:

Hej alla kämpar.

Jag och min sambo var hos fertilitetsläkare på vårt sjukhus den 26/1. Han dömde ut migoch totalt och sa att jag aldrig kommer bli gravid utan ivf. Jag har noll ägglossning.

Vi har lämnat alla blodprover och spermaprov,väntar bara på svaret ang spermierna. Direkt när läkaren har fått detta skickar han remiss till huddinge sjukhus.

Hoppas verkligen inte att det tar 8 månader som jag läst att det förväntas kunna ta.

Jag har lite frågor, vad kostar sprutorna man måste ta? Visst är det bara tre ivf som är betalda? Läste om någon som gjorde sin sjunde och skrev att det va sista betalda.

Lycka till allihopa.

Sprutorna är rätt dyra, typ 1000 kr tror jag. Men du betalar ju bara 2200 totalt innan högkostnadsskyddet tar resten!
  • ammela

Hej alla kämpar.

Lycka till allihopa.

Och välkommen hit!

När det gäller IVF så är det tre som gäller men då är det beräknat på äggplock. Har man tur får man något till frysen och har alltså fler chanser!

Chanserna är typ samma som för "vanligt folk" på naturlig väg. Runt 20-30 % tror jag. Forskningen säger att tre försök ska vara ganska optimalt då du har ökad chans varje gång. Tror ca 75 % blir gravida efter tre försök! Enligt Sahlgrenska.
  • Dhevil
    ammela skrev 2017-02-05 14:25:36 följande:

Och välkommen hit!

När det gäller IVF så är det tre som gäller men då är det beräknat på äggplock. Har man tur får man något till frysen och har alltså fler chanser!

Chanserna är typ samma som för "vanligt folk" på naturlig väg. Runt 20-30 % tror jag. Forskningen säger att tre försök ska vara ganska optimalt då du har ökad chans varje gång. Tror ca 75 % blir gravida efter tre försök! Enligt Sahlgrenska.

Okej. Tack!

Hoppas verkligen att det går vägen. Orkar inte vänta. Just nu går jag runt och har ont efter den där jäkla hss som jag gjorde i tisdags.

Men huddinge verkar inte vara något att hoppas på då? För lång väntetid.
  • ammela
    Dhevil skrev 2017-02-05 15:26:06 följande:
    Okej. Tack!

Hoppas verkligen att det går vägen. Orkar inte vänta. Just nu går jag runt och har ont efter den där jäkla hss som jag gjorde i tisdags.

Men huddinge verkar inte vara något att hoppas på då? För lång väntetid.
    Ne väntan är jobbig. Vi hade 6 månader från remiss till första besöket. Sen en månad innan vi fick börja. Evig väntan för oss alla :/
  • kokosflingan89

Hej alla kämpar.

Lycka till allihopa.

Hej!

Jag har precis som du ingen ägglossning. Jag fick dock prova ägglossningsstimulerande tabletter och sprutor innan vi gick vidare till ivf. Kanske finns något speciell anledning till att läkaren säger att ivf är ett enda alternativ. Men du skulle ju kunna fråga.

Vad gäller väntetiden så skickades vår remiss i mitten på december. Vi var på vårt första möte i mitten på januari och jag började med sprutorna i fredags. Vi går på Huddinge. Vi åberopade vårdgarantin så det skulle du kunna prova när du fått remissbekräftelsen.

Lycka till!
  • Dhevil
    kokosflingan89 skrev 2017-02-05 15:58:23 följande:

Hej!

Jag har precis som du ingen ägglossning. Jag fick dock prova ägglossningsstimulerande tabletter och sprutor innan vi gick vidare till ivf. Kanske finns något speciell anledning till att läkaren säger att ivf är ett enda alternativ. Men du skulle ju kunna fråga.

Vad gäller väntetiden så skickades vår remiss i mitten på december. Vi var på vårt första möte i mitten på januari och jag började med sprutorna i fredags. Vi går på Huddinge. Vi åberopade vårdgarantin så det skulle du kunna prova när du fått remissbekräftelsen.

Lycka till!

Hej.

Jo jag frågade om jag kan få börja med letrozol,men han sa nej. Och så frågade jag om jag iaf kan få pröva i väntan på ivf men han sa nej det är ingen ide. Du behöver starka sprutor och hjälp. Jahaaaa.. kul det lät då..

Ja,jag tänkte ringa imorgon och fråga om de har hunnit kolla på spermaprovet iaf. Och så fort läkaren ringer och säger att han skickat remissen så ringer jag och kollar vårdgarantin. Tänker inte vänta en sekund mer än jag måste. Kan åka hur långt som helst nästan.
  • Dhevil
    ammela skrev 2017-02-05 15:35:00 följande:

Ne väntan är jobbig. Vi hade 6 månader från remiss till första besöket. Sen en månad innan vi fick börja. Evig väntan för oss alla :/

Jaa,man gör inget annat än väntar känns det som.

Väntar på ägglossning, väntar på bim,väntar på sjukhus. Sen när man väl blir gravid så får man också vänta,men en mycket roligare väntan tack och lov!
Svar på tråden ivf 2017