• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • Ivf-ulrika
    Nykär15 skrev 2017-02-01 10:59:39 följande:

Åh håller tummarna! Vad kommer det sig att de sätter in två? Verkar ändå rätt ovanligt att det görs nuförtiden.

Vi får två för att min äggreserv är så liten och min ålder är emot oss. Vi kan alltså inte göra så många försök detta och evt ett försök till.
  • H 143

Vi är i gång med sprutorna men först så sa de att fr inte hade tid med oss

• Ivf-ulrika

Nu har kliniken ringt av 4 ägg blev gå befruktade!

Så i morgon får vi träffa dem och hoppas de vill bo hos mig!

• ammela

Pratade med Sahlgrenska idag, tyvärr blir det v 8 (ska höras på fredag igen för en sista eventuell chans på v 7 men det såg inte så bra ut för det)
    Så en vecka till med sprayen.
    Ställer till det med jobb också så lite besviken men så är det...

• Nykär15
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-01 14:22:27 följande:

Grattis! Håller tummarna :)

Förstår fullt varför ni kör med två ägg, hoppas ni kan lägga två i frysen med :)
  • Cfmilla
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-01 14:22:27 följande:

Åh va skoj!
  • Ivf-ulrika

Hahah helt sjukt men ut kan man titulera sig ruvare ???? Ett perfekt litet embryo sättes in i dag 13:45! Var meningen att vi skulle fått tillbaka två men den ene hade inte delat sig så bra så den ska få vila några dagar så får vi se om den kan hamna i frysen!

Nu kommer nästa väntan..testdag är den 21.

• Cfmilla
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-02 15:40:33 följande:

Hahah helt sjukt men ut kan man titulera sig ruvare ???? Ett perfekt litet embryo sättes in i dag 13:45! Var meningen att vi skulle fått tillbaka två men den ene hade inte delat sig så bra så den ska få vila några dagar så får vi se om den kan hamna i frysen!

Härligt!!! Grattis :)
  • ammela
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-02 15:40:33 följande:

Åh så spännande!!
  • HarmoniMalin87

Vi har gjort undersökningar, spolning osv på SU, skall göra kort protokoll. Får mens 21/2 men dom hade inte tid att ordna med äggplock förrän v.14 :( så ja måste vänta till mensen 21/3 innan ja får börja me sprutorna :( nu vill man bara komma igång! Försökt få barn 3år, skickade in remiss till SU för 6mån sen, så nu när dom äntligen tagit in en så är man SÅ redo! Hatar att vänta ????????

Svar på tråden ivf 2017