ivf 2017
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Förmodligen så kommer de bli ICSI, vi får väl se. Målet är att få en tid till att börja med. Kunna få ett mål i sikte, en checkpoint eller vad man ska kalla de.
Det här med sprutor!!!! Jag vet inte hur jag ska kunna ta mig igenom den mentala biten.
Jag är inte direkt rädd för smärtan utan de är nålen i sig som gör mig svinfärdig.
Förmodligen så kommer de bli ICSI, vi får väl se. Målet är att få en tid till att börja med. Kunna få ett mål i sikte, en checkpoint eller vad man ska kalla de.
Det här med sprutor!!!! Jag vet inte hur jag ska kunna ta mig igenom den mentala biten.
Jag är inte direkt rädd för smärtan utan de är nålen i sig som gör mig svinfärdig.
Jag håller alla tummar. Jag är chockad över att så många har problem att bli gravida samtidigt som de känns som man är ensammast i världen. Väntan är dryg men måste även säga att känslorna kring detta är upplyftande för relationen. Tror detta , även om det är påfrestande för relationen starkare.....I långa loppet.
Hejjar på er!!
Jag håller alla tummar. Jag är chockad över att så många har problem att bli gravida samtidigt som de känns som man är ensammast i världen. Väntan är dryg men måste även säga att känslorna kring detta är upplyftande för relationen. Tror detta , även om det är påfrestande för relationen starkare.....I långa loppet.
Hejjar på er!!
Jo vi har kommit varandra väldigt nära genom all sorg och alla problem som varit..så jag är glad att jag har en så fin kille!
Tyvärr finns det nog väldigt blandade läger i de känslorna hos många par. Stundvis kan jag känna mig så styrande och kontrollerande just runt att man inte får missa nån ÄL, att man behöver prata av sig om alla biverkningar man får av mediciner, förhoppningar inför BIM osv osv. Min kille lyssnar, förstår, stöttar och sörjer varje minus han med. Men det är nog ändå alltid ett tuffare lass för kvinnan att dra, då alla behandlingar sker på henne osv.
Vissa killar verkar få prestationsångest kring ÄL (tack o lov inte min) och sen finns det ju de som hamnat i att sex enbart sker för att det måste, att lusten försvunnit. Där hoppas jag verkligen inte vi hamnar! Vi njuter mycket och ofta och det hoppas jag vi kan fortsätta med, vi försöker nog se det som att det inte är så sammankopplat..men just att han måste komma i mig runt ÄL-tider gör ju att man ändå har det med sig lite mer än annars.
Hej!
Jag är mitt uppe i vårt första ivf försök, har tagit Synarel i 11 dagar nu och mår skit! Men det är hu tydligen bra säger kliniken för det visar att min kropp reagerar på sprayen. Första gången biverkningar är bra. någon annan som tagit synarel? Hur mådde ni?
Hej!
Jag är mitt uppe i vårt första ivf försök, har tagit Synarel i 11 dagar nu och mår skit! Men det är hu tydligen bra säger kliniken för det visar att min kropp reagerar på sprayen. Första gången biverkningar är bra. någon annan som tagit synarel? Hur mådde ni?