kokosflingan89 skrev 2017-01-13 08:41:13 följande:
Jag förstår att det kom som en chock. Jag hade aningar om att vi skulle behöva gå vidare till ivf då stimuleringarna inte alls fungerade på mig. Ändå kändes det väldigt jobbigt när de sa att ivf är vårt bästa alternativ och nästa steg. Men jag började läsa på om ivf och prata om det med anhöriga och det kändes bättre efter ett tag. Men 6-8 månader kändes som alldeles för lång tid och då fick jag tipset om att åberopa vårdgarantin. Det du ska göra är att ringa vårdgarantikansliet i Stockholm och meddela dem att du vill göra det.
Jag antar att ni har fått en remiss ivägskickad till Huddinge för ivf? För det måste du såklart ha. Om du har fått en bekräftelse på remissen så tror jag att du ska ha den tillgänglig när du ringer. Jag hade inte fått bekräftelsen när jag ringde men det fungerade ändå.
Sen när man ringer dem så kommer du för informationen om allt av dem. De kommer informera er om vilka kliniker man kan behöva åka till. Men jag minns det som att det längsta man ev skulle behöva åka var till Uppsala.
Men som sagt ring dem och prata med dem. De har svaren på alla dina frågor om vårdgarantin :)
Vilka peppade ord du har , känner mig genast lite gladare. Vi sprang till labbet igår några minuter innan stängning för att hinna lämna sista blodprovet som skulle skickas in med remissen. Remissen har / skulle skickas till Reproduktions medicin Huddinge sjukhus det är de enda som jag kommer ihåg, läkaren var lite flummig i sin formulering och jag va som jag skrev innan i chock. Har inte somnat än men ändå så känns allt som en mardröm som jag vill vakna ur.
Hur ligger ni till i era IVF planer?