• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • larssonc
    Milla8101 skrev 2017-01-11 21:50:37 följande:

Hoppar gärna med här också.

Lite kort om mig. 35 år min sambo är 38 vi har en pojk som är 5 år som kom till på vanligt vis, men det tog lång tid. Gravid i april-16 men missfall i v 8. Gick till privat klinik i höstas det visades sig att jag hade jättelågt Amh värde( 0,3 ) och ena äggledaren var tilltäppt. Så det blev snabba puckar.

Kör korta protokollet och startade med sprutorna 4/1 varit på 1 UL men ska på ett till nu på fredag. Hade endast 7 blåsor och dom hade inte växt jätte mycket.

Vi Hoppas på ett syskon till våran son detta året.

Har också ett amh värde på 0,3. Fick veta det i måndags. Blev bestämt direkt att vi ska göra ivf. Har första mötet den 24e. Inga barn sen tidigare och båda 27 år. Hoppas vi kan få i alla fall ett barn :( men förlorade rätt mycket hopp när jag fick resultatet på amh värdet. Har även väldigt kort menscykel, mycket mellanblödningar och små äggledare. Så en del av mig har nog faktiskt ställt in sig på ett barnlöst liv...
  • Super Mario

Hej hej :)

Jag och min sambo (vi är två kvinnor) väntar.. Min ämnesomsättning måste upp innan jag kan börja.. Så jobbigt att vänta :( Men jag längtar tills det är dags, lääängtar så mkt.. Pratar om det konstant tror min sambo snart börjar drömma att jag är gravid snart hehe :D

Lycka till alla och bra med tråden, skönt att dela med sig och höra av era anrda och er resa.

• ivfbullen

Hej!

Idag fick vi börja igång med Menopur 225mg. Kommer att köra korta protokollet och som tur va fick jag tag i den sista förpackningen orgalutran med 5 sprutor. Hoppas ni alla här redan har dessa sprutor för det är kaos i landet. Ingen vet när de kommer in igen och sahlgrenska är i panik!

• H 143

Vi hämtade ut orgalutran förra veckan, hörde på läkarsamtalet att det ev kunde vara slut, isåfall hade vi fått en annan utskriven, men Apoteket på hemmaplan hade.

• Milla8101
    larssonc skrev 2017-01-11 22:09:31 följande:

Har också ett amh värde på 0,3. Fick veta det i måndags. Blev bestämt direkt att vi ska göra ivf. Har första mötet den 24e. Inga barn sen tidigare och båda 27 år. Hoppas vi kan få i alla fall ett barn :( men förlorade rätt mycket hopp när jag fick resultatet på amh värdet. Har även väldigt kort menscykel, mycket mellanblödningar och små äggledare. Så en del av mig har nog faktiskt ställt in sig på ett barnlöst liv...

Man ska ju inte stirra sig blint på amh värde. Man kan bli spontan gravid ändå. Trots allt så är du som sagt ETT bra ägg som behövs!

Jag blev oxå lite låg när jag fick reda på mitt, men försöker tänka positivt. Jag var ju gravid i våras, vet ju inte ioförsig vad amh låg på då men säkert inte mycket bättre.

Det kommer gå bra för dig, Lycka till!
  • Ivf-ulrika

Då var vårt besök hos läkaren på ivf Umeå klart

Mitt amh värde var jätte lågt så det bestämdes att vi ska köra igång på en gång så runt den 20 börjar jag ta Fortumkoncernen och menopur. Känns som att det är en riktig hästkur jag ka ta!

Men posetivt var att ultraljudet såg bra ut och mannens spermaprov va bra !

• Nykär15
    Milla8101 skrev 2017-01-11 21:51:24 följande:
    Vi ska oxå göra på fertilitetscentrum, fast genom en privat klinik.
    Som oss då Glad Spännande! Vi ska på ett första möte i februari är planen med uppstart i mars hoppas jag.
  • PetiteCherie
    Nykär15 skrev 2017-01-12 09:11:57 följande:

Som oss då  Spännande! Vi ska på ett första möte i februari är planen med uppstart i mars hoppas jag.

Hej! Hur länge fick du vänta efter att remissen skickades? Har inte fått någon tid för första möte men det kanske tar ett tag... :/
  • Nykär15
    PetiteCherie skrev 2017-01-12 11:18:56 följande:

Hej! Hur länge fick du vänta efter att remissen skickades? Har inte fått någon tid för första möte men det kanske tar ett tag... :/

Har ingen remiss, har ju själv bara kontaktat dem.
Svar på tråden ivf 2017