• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • PetiteCherie
    Nykär15 skrev 2017-01-12 19:22:01 följande:

Har ingen remiss, har ju själv bara kontaktat dem.

Ah okej. Sorry. Spännande för er att ha en plan nu!
  • Cfmilla
    Nykär15 skrev 2017-01-11 08:51:24 följande:

Är det någon i gruppen som gör IVF i Göteborg? 

Japp vart går ni? Vi kör på nordic
  • Cfmilla
    Milla8101 skrev 2017-01-11 21:51:24 följande:

Vi ska oxå göra på fertilitetscentrum, fast genom en privat klinik.

Kul med fler göteborgare!
  • U Bet I Am
    PetiteCherie skrev 2017-01-11 06:39:23 följande:

Hej! Känns som vi är i exakt samma sits. Har också försökt ungefär lika länge. Utredning gjord, inte hittat nånting hos någon av oss..

Remissen skickades för ivf i Umeå för ca 1-2

Veckor sedan. Vill bara få en första tid nu.... ;) skall också gå i Umeå på kliniken där!

Hoppas vi kan hålla kontakten här!

Hej!

Vad tråkigt att fler är i samma sits som oss. Samtidigt som det är skönt att kunna känna att man inte är ensam. Att ha någon som förstår det man går igenom känns värdefullt. Hur gamla är ni?! :)
  • U Bet I Am
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-11 08:48:04 följande:

Hej här har ut en till som ska genomgå ivf i Umeå :)

Hur gamla är ni?!

Har ni tagit blodprov redan? Undra hur länge man får vänta...
  • Ivf-ulrika
    U Bet I Am skrev 2017-01-12 21:30:57 följande:

Hur gamla är ni?!

Har ni tagit blodprov redan? Undra hur länge man får vänta...

Hej och vi har tagit alla prover. Skickade in hälsodeklarationen i november och fick komma på en tid i går med kort varsel. Vi är 39 och 42 du ni då?
  • 2017Sthlm

Hej alla.

Vår utredning skulle avslutas idag trodde vi. Men de blev en besvikelse och en ny lång väntan. IVF kommer att vara vår enda utväg. Någon som vet mycket om väntetiden för detta. Vi bor i sthlm.

Jag läser och beundrar era berättelser. Skönt att känna att man inte är ensam. Dock kommer nog längtar inte avta. Vårat fall är få spermier och ingen äl

Jag delar all er glädje och sorg. Kram

• PetiteCherie
    U Bet I Am skrev 2017-01-12 21:29:49 följande:

Hej!

Vad tråkigt att fler är i samma sits som oss. Samtidigt som det är skönt att kunna känna att man inte är ensam. Att ha någon som förstår det man går igenom känns värdefullt. Hur gamla är ni?! :)

Hej!

Vi är 31 bägge två. Hur gamla är ni?

:)
  • kokosflingan89
    2017Sthlm skrev 2017-01-12 23:24:26 följande:

Hej alla.

Vår utredning skulle avslutas idag trodde vi. Men de blev en besvikelse och en ny lång väntan. IVF kommer att vara vår enda utväg. Någon som vet mycket om väntetiden för detta. Vi bor i sthlm.

Jag läser och beundrar era berättelser. Skönt att känna att man inte är ensam. Dock kommer nog längtar inte avta. Vårat fall är få spermier och ingen äl

Hej!

Förstår att det är en besvikelse. All väntetid känns väldigt jobbig då man inte gör något, utan bara sitter och väntar. Lite lättare under behandling då man faktiskt känner att man gör något och inte bara väntar... tyvärr är det ungefär 6-8 mån väntetid på ivf i Stockholm om man inte går privat. Det du kan göra är att åberopa vårdgarantin. Då ska du få hjälp inom 90 dagar. Nackdelen är dock att man kan få åka till t.ex. Uppsala. Men det skulle iaf jag tycka vara värt :)

Vi åberopade vårdgarantin i Stockholm. Fick remissen i mitten på december och var på första mötet i onsdags. Så det gick fort! Och vi får göra den i Stockholm.
  • 2017Sthlm

Hej alla.

Svar på tråden ivf 2017