ivf 2017
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Men iallafall större chans än med insemination
Hej, hoppar in här.
Vi tog idag kontakt med fertilitetsenheten i Örebro. De ska skicka hem papper och vi ska lämna prover. De sa att vi bör ses om 4 månader. Min sambo har kronisk njursvikt och går på dialys 3ggr/vecka så vi, även dem, tror att mycket kan bero på det. Jag blev gravid i mars -16, men fick missfall i vecka 7 (6+2). Jag är 28, han är 32 och vi har inga barn sen tidigare.
Tråkigt se att ni kämpar ännu, men skönt ni kommit en bit på vägen.
Här kämpar vi med fortfarande som du förstår efter vårt MA i somras. Har gjort privat utredning, får inte via landstinget längre pga min ålder. Jag hade för högt TSH så får Levaxin nu och även stimulering med Letrozol för att få ÄL på vanligt tid då den vart försenad efter MA. Tar andra dubbeldosen nu precis. Vi kommer däremot bara köra denna och kanske 1-2 försök till själva och sen gå på IVF.
Utredningen visade på fin äggreserv och bra spermier iaf. Och förmodligen ställer TSH till att det är svårare bli gravid och ökar missfallsrisken massor. Får även Trombyl och Lutinus att stötta med OM jag blir gravid.
Men kontakt med klinik kommer tas nu så vi är inne i det lagom till mars iaf då jag inte vill tappa ännu mer dyrbar tid nu.
Hej! Följer med denna tråd! Vi ska börja vår första ivf denna månad, börjar med sprutorna nästa mens om ca 2v, korta programmet. I Stockholm. Med mig såg allt fint ut men mannen har lågt antal spermier. Vi har försökt på egen hand i 1,5 år. Jag blir 32 i år och mannen 35.
Hej!
Joinar gärna här!
Jag är 30 år och ska in på mitt IVF nr 2 nu i februari.
Lite om min och min mans bakgrund;
Vi blev gravida på första försöket IVF nr 1 men fick MA (vecka 10) efter att ha sett bönans hjärtslag i vecka 8. Detta tog väldigt hårt på oss och jag tänker fortfarande varje dag på min lilla ängel även om det var ett år sedan jag förlorade bönan <3
Därefter fick vi tillbaka ett litet upptinad embryo i ostimulerad cykel men den fäste inte.
Nästa upptinade embryo fäste efter att ha tagit Fermanest men samma dag som jag plussade så kom missfallet.
Då vi tyvärr var dumma nog att flytta under denna IVF tid så fick vi sätta oss i kö igen hos vårt nya landsting - Sahlgrenska. Under tiden har jag googlat runt på alla mina olika symptom då jag började misstänka PCOS och underaktiv sköldkörtel. Mycket riktigt så visade blodprover och ultraljud just detta så nu äter jag Levaxin och mår toppen.
Maken lider av retrograd ejakulation så han tar en medicin vi har hittat så att han får utlösning. Vi körde det ett tag i väntan på att komma till Sahglrenska. Nu kommer han endast ta det när han ska lämna spermaprov på ägglossningsdagen om vi nu kommer så långt :)
Kommer att köra med korta protokollet.
Hoppas så det är vår tur nu att få en bebis <3
Brukar skriva av mig på bloggen men kommer att vara duktig med att även skriva här :)
Hej,
Jag går gärna med här om det är ok? Jag och min sambo är båda 27 nu i början på året. Vi har börjat försöka få första barnet.
Efter att ha sökt hjälp hos privatgyn för frekventa mellanblödningar fick jag igår mina provsvar. Hade väntat mig att få höra att jag skulle bli behandlad med gulkroppshormon och så skulle det vara bra sen. Istället fick jag beskedet att jag har ett väldigt lågt amh värde. Har ett värde på 0,3.. Vi blev omgående inbokade för att påbörja planering av ifv. För oss är detta helt främmande. Ingen aning om vad det innebär eller vad våra chanser är. Jag är nog fortfarande i chock. Är det någon mer som har ett lågt amh värde?
Vi har vårt första möte den 24e januari. Min läkare skulle se till att vi började direkt. Har ingen aning om vad som väntar men håller alla tummar och tår för att få en liten. Det är verkligen en chock att gå från tron att man inte har några problem att bli gravid (antog att blödningarna var pga p-piller stopp och kroppen vad i obalans) till att få höra att ivf nog är vår enda chans. Har få ägg och små äggledare som på vul såg ut hall ha börjat lägga av..
Hej på er hoppas ni har b rad.
I morgon har vi första läkarbesöket på vår ivf klinik.
Jag har tidigare lämnat hormonprover och vi fick veta att mannen ska lämna spermaprov i morgon.
Nån av er som vet vad som mer händer på detta besök.
Hej,
Jag går gärna med här om det är ok? Jag och min sambo är båda 27 nu i början på året. Vi har börjat försöka få första barnet.
Efter att ha sökt hjälp hos privatgyn för frekventa mellanblödningar fick jag igår mina provsvar. Hade väntat mig att få höra att jag skulle bli behandlad med gulkroppshormon och så skulle det vara bra sen. Istället fick jag beskedet att jag har ett väldigt lågt amh värde. Har ett värde på 0,3.. Vi blev omgående inbokade för att påbörja planering av ifv. För oss är detta helt främmande. Ingen aning om vad det innebär eller vad våra chanser är. Jag är nog fortfarande i chock. Är det någon mer som har ett lågt amh värde?
Vi har vårt första möte den 24e januari. Min läkare skulle se till att vi började direkt. Har ingen aning om vad som väntar men håller alla tummar och tår för att få en liten. Det är verkligen en chock att gå från tron att man inte har några problem att bli gravid (antog att blödningarna var pga p-piller stopp och kroppen vad i obalans) till att få höra att ivf nog är vår enda chans. Har få ägg och små äggledare som på vul såg ut hall ha börjat lägga av..
Tuffa besked men skönt det finns hjälp att få och att ni kommer in i det direkt.
Jag är 40 år och min kille 28, mitt AMH låg på 2,1 vilket anses jättebra för min ålder, men däremot har jag ju två missfall bakom mig senaste året, ett sent. Och pga min ålder kan ju kvalitén vara sämre, det ser man ju inte via AMH. Vi får just nu stimulering i egen cykel och väntas starta IVF i mars, så detta och ett försök till på egen hand. Sen ansåg kliniken (privat) att vi inte ska tappa mer tid och gå vidare pga åldern.
Beställt alla ivf-mediciner idag på mitt apotek men hoppas fortfarande på ett mirakel... Ska ha mens om en dryg vecka, prickade in sex två ggr under ägglossningsperioden sist. Haft tjejont innan, under och efter ägglossningen och har fortfarande molande värk... Hoppas så...
Oj då, nu blev det stressigt.
Fick min mens igår, ringde kliniken idag och de vill att jag kommer dit imorgon och gör ett ultraljud för att se om min cysta är kvar. Ser det bra ut så ska jag börja med sprutorna imorgon kväll. Ni kan förstå att jag har nu stressat runt för att hitta alla sprutor i de olika städerna i närheten! Jag som hade tänkt beställa de nästa vecka!
Håll tummarna att allt går bra imorgon :)