• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • Annabola
    kokosflingan89 skrev 2017-01-20 18:47:12 följande:
    Hej!
    I mitten på december pratade vi med vår läkare som hade gjort utredningen på oss om att ivf var nästa steg och den dagen skickade hon även en remiss till Huddinge. Hon sa att kötiden vid tidpunkten var 6-8 månader.

Efter detta åberopade jag vårdgarantin och förra veckan var vi på vårt första ivf-möte på Huddinge där vi gick igenom planen. Förhoppningen är att börja med sprutorna om ungefär två veckor då mensen förhoppningsvis dyker upp.

Om man går privat förstod jag det som att man kan börja i princip direkt :) iallafall på Sophiahemmet.

Hoppas det var svar på din fråga :)
    Tack kokosflingan89! Behöver alla tips man kan få i denna djungel! Får bli privat behandling, man är ju ingen ungdom längre precis..

En annan fråga, finns det hinder eller saker man kan nekas inom IVF? Tex pga BMI och liknande?? Någon som vet?
  • Cindy22

Panik!

Skulle hämta ut engångssprutorna nu å det finns inga hemma på nåt apotek?! ????

Hur gör man då? Får inte tag på nån nu när det är helg.

Vad gör man??

Cert...nånting heter dom.

• Ivf-ulrika

Hej

Har nu tagit menopur och fostimon sprutor i 3 dagar och märker att mens blödningen är betydligt mindre än vad den brukar vara!

Är det vanligt när man påbörjat behandlingen?

• U Bet I Am
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-12 21:40:11 följande:

Hej och vi har tagit alla prover. Skickade in hälsodeklarationen i november och fick komma på en tid i går med kort varsel. Vi är 39 och 42 du ni då?

Hur lång tid tog det ca? :)

Vi är 30 och 35.
  • U Bet I Am
    PetiteCherie skrev 2017-01-13 05:35:19 följande:

Hej!

Vi är 31 bägge två. Hur gamla är ni?

:)

Vi är 30 & 35. :)

Har ni fått köra igång ännu?
  • smurfen 11
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-21 21:52:20 följande:

Hej

Har nu tagit menopur och fostimon sprutor i 3 dagar och märker att mens blödningen är betydligt mindre än vad den brukar vara!

Är det vanligt när man påbörjat behandlingen?

Hej!
    Ny i tråden. Första ivf:en. Jag tog min första Menopur igår. Min blödning känns än så länge ok, men kanske inte mycket att jämföra med efter en dag. Brukar iofs inte blöda jättemycket.

Har du haft problem blanda Menopur? Vi fick en lite luftbubbla som inte ville gå ur, plus spädningsväskan hamnade utanför, en stor droppe. Hur gör man för att inte det ska hända? För det blir väl högre koncentration då av det?
    JCW81 skrev 2017-01-19 15:29:35 följande:

Hej!
    Imorgon börjar vår första ivf-karusell... Ska köra korta protokollet och första sprutan imorgon kväll... Ultraljud på ons... Nervös....

Hej!
    Kör också korta, började första sprutan igår. Helt kallsvettig och skakig var jag! Själva sticket gick bra, men som sagt ovanför, blandningen gick mindre bra.

Också ultraljud på onsdag! 

Hur snart kan man räkna med att det känns i magen?
  • Ivf-ulrika
    U Bet I Am skrev 2017-01-22 01:12:30 följande:

Hur lång tid tog det ca? :)

Vi är 30 och 35.

Det tog ca 2 månader men vi fick en tid med kort varsel då vi hade den möjligheten att komma in snabbt.

Så nu är vi i full gång är inne på sprutdag 4 i dag!
  • U Bet I Am
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-22 10:30:17 följande:

Det tog ca 2 månader men vi fick en tid med kort varsel då vi hade den möjligheten att komma in snabbt.

Så nu är vi i full gång är inne på sprutdag 4 i dag!

Åh så spännande! Mår du bra?

Kan knappt vänta! Fast vi har ju precis skickat våra blodprover så vi lär väl vara 2-3 mån bort. :/
  • PetiteCherie
    U Bet I Am skrev 2017-01-22 01:14:03 följande:

Vi är 30 & 35. :)

Har ni fått köra igång ännu?

Nej inte ännu. Tog de sista blodproverna i december och remissen för ivf togs emot i Umeå 9/1. Så nu är det bara vänta på kallelse.. vi är i nästan samma sits då?
  • Ivf-ulrika
    U Bet I Am skrev 2017-01-22 23:30:54 följande:

Åh så spännande! Mår du bra?

Kan knappt vänta! Fast vi har ju precis skickat våra blodprover så vi lär väl vara 2-3 mån bort. :/

Du får ringa kliniken å höra med dem hur långt bort ni är i kön!

Jag mår ganska bra svettas mycket och magen har svullnat upp en del men utöver det så flyter det på förvånansvärt bra!

Känns nästan som att det går å känns för lätt..ska på vårat första ultraljud i morgon för å se hur äggblåsorna växer. Hoppas hoppas de visar något posetivt!
Svar på tråden ivf 2017