ivf 2017
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Hoppar in här! Behöver stöd!
Ska påbörja behandling vilken dag som helst (kort protokoll).
Detta är ett syskonförsök. Med första barnet plussade vi dagen innan vi skulle påbörja IVF. Så vi har ju svårt att bli gravida...
Nu vet jag varför. Jag har otroligt lågt amh- läkaren sa att nu måste vi skynda oss Jag hade endast 7 ägg på VUL igår. Vanligtvis ska man ha 15
Så nu sitter jag här och är lite i chock och hoppas att jag kommer ihåg alla instruktioner om de där förbannade sprutorna.
[quote=77353702][quote-nick]Jessa01 skrev 2017-01-28 07:33:09 följande:[/quote-nick]
Detta är ett syskonförsök. Med första barnet plussade vi dagen innan vi skulle påbörja IVF. Så vi har ju svårt att bli gravida...
Nu vet jag varför. Jag har otroligt lågt amh- läkaren sa att nu måste vi skynda oss Jag hade endast 7 ägg på VUL igår. Vanligtvis ska man ha 15
Så nu sitter jag här och är lite i chock och hoppas att jag kommer ihåg alla instruktioner om de där förbannade sprutorna.
Hej jag har hållt på med korta protokollet nu och ska göra äggplock på tisdag .
Jag har bara 4 äggblåsor men hoppas ändå att i en av dem fins det ett guldägg!
Så oroa dig inte detta kommer gå bra ska du se.
[quote=77353702][quote-nick]Jessa01 skrev 2017-01-28 07:33:09 följande:[/quote-nick]
Hej jag har hållt på med korta protokollet nu och ska göra äggplock på tisdag .
Jag har bara 4 äggblåsor men hoppas ändå att i en av dem fins det ett guldägg!
Så oroa dig inte detta kommer gå bra ska du se.
Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta att få svar på att remissen tagits emot? Vår utredningsläkare sa en månad, men remissen skickades till Huddinge för en månad sen nu och vi har ännu inte fått svar. Känns så hopplöst att kolla brevlådan varje dag efter jobbet. Vi bara väntar på ett svar så att vi kan ringa vårdgarantikansliet med en gång sen.
Jag lämnade blodprov för hepatit och hiv först tidigare den här veckan, är det det som stökar till det? Behöver de provsvaren innan de ens kan skicka ut en bekräftelse om att man står i kön?
Första sprutan tagen!
Shit, otroligt att vara igång!! :)
Första sprutan tagen!
Spännande! Gick det bra?
Första sprutan tagen!
Härligt!
Jag kommer ta bara sprutor i nästa cykel om denna inte tar sig. Tog Ovitrelle i torsdags för att få ÄL, Har fortfarande för högt TSH för att få göra IVF men kliniken jag går på just nu stimulerar min cykel iaf. Detta var tredje omgången med dubbeldos Letrozol, äggen var 23 mm och 20 mm i torsdags på UL, treskiktad slemhinna så jag fick ta sprutan på kvällen, detta var på CD10 och jag gissar ägget släppte runt cd12 då jag hade väldigt ont den dagen och sen lättade det igår. Så nu bara att vänta, bim 11/2
Nya prover på TSH ska tas den 9/2 så hoppas det går neråt, dubblat dosen Levaxin nu.
Hej hur går det för alla?
Själv hade vi äggplock i går och fick 4 ägg.
Sitter nu spänt och väntar på att kliniken i Umeå ska ringa och berätta om något ägg blev befruktat.
Går allt som planerat är det insättning av två embryon i morgon em.
Hej hur går det för alla?
Själv hade vi äggplock i går och fick 4 ägg.
Sitter nu spänt och väntar på att kliniken i Umeå ska ringa och berätta om något ägg blev befruktat.
Går allt som planerat är det insättning av två embryon i morgon em.