Annabola skrev 2017-02-07 19:36:08 följande:
Men vad säger du? Wow! Snacka om att jag har missat viktig info!! Men förlåt om jag frågar.. ni hade gjort utredning innan iaf? Eller? Tänker att man kanske sparar tid på att köra IVF direkt än att träla med hormonpreparat länge och väl (för vissa...)
Då är det egentligen "bara" att IVF kostar mer men annars är det bara att köra?? Man blir ju inte yngre tänker jag.. har delar av IVF betalt genom jobbet också så allt för blodigt bör det inte blir... berätta mer Jessa01!!!

Vi gjorde en utredning för ca fyra år sedan- innan vi blev spontangravida med vår son. Så vi fick börja om igen med prover. Men proverna tog de snabbt och smidigt så det var inga problem.
Egentligen tror jag att läkarna först vill att man ska prova typ Pergotime eller liknande. Nu var det så att jag redan provat med Pergotime fyra ggr utan resultat. Det tillsammans med lågt amh gjorde att vi fick sätta igång direkt med IVF.
Så visst- för oss gick det snabbt- det verkar vara en blandning av omständigheter och tur hur snabbt man får komma igång :) Bruttolöneavdrag är sjukt bra!