ivf 2017
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Hej!
Förstår att det är en besvikelse. All väntetid känns väldigt jobbig då man inte gör något, utan bara sitter och väntar. Lite lättare under behandling då man faktiskt känner att man gör något och inte bara väntar... tyvärr är det ungefär 6-8 mån väntetid på ivf i Stockholm om man inte går privat. Det du kan göra är att åberopa vårdgarantin. Då ska du få hjälp inom 90 dagar. Nackdelen är dock att man kan få åka till t.ex. Uppsala. Men det skulle iaf jag tycka vara värt :)
Vi åberopade vårdgarantin i Stockholm. Fick remissen i mitten på december och var på första mötet i onsdags. Så det gick fort! Och vi får göra den i Stockholm.
Vi ska börja på Fertilitetscentrum är planen, ska bara köra en omgång till med Letrozol på egen hand först, så uppstart runt slutet februari/början på mars.
Har BIM på måndag men känns redan kört, negativt idag.
Vilka peppade ord du har , känner mig genast lite gladare. Vi sprang till labbet igår några minuter innan stängning för att hinna lämna sista blodprovet som skulle skickas in med remissen. Remissen har / skulle skickas till Reproduktions medicin Huddinge sjukhus det är de enda som jag kommer ihåg, läkaren var lite flummig i sin formulering och jag va som jag skrev innan i chock. Har inte somnat än men ändå så känns allt som en mardröm som jag vill vakna ur.
Hur ligger ni till i era IVF planer?
Vilka peppade ord du har , känner mig genast lite gladare. Vi sprang till labbet igår några minuter innan stängning för att hinna lämna sista blodprovet som skulle skickas in med remissen. Remissen har / skulle skickas till Reproduktions medicin Huddinge sjukhus det är de enda som jag kommer ihåg, läkaren var lite flummig i sin formulering och jag va som jag skrev innan i chock. Har inte somnat än men ändå så känns allt som en mardröm som jag vill vakna ur.
Hur ligger ni till i era IVF planer?
Hej
Jag och min man har precis varit iväg på första möte med BM i Uppsala på Akademiska, vi sökte oss själva dit och inte via remiss och det tog inte lång tid alls mellan att vi sökte och fick komma in trots att vi ligger utanför vårdgarantin, vi bor i Västmanland och kände att Västerås inte var ett alternativ för oss. Vi ringde i december. Så vi lämnade blodprover och fick en del info från bm och vad som väntar och nästa träff bli med läkare i mitten av februari där vi får veta provsvar osv. Jag är 27 år och min man är 33 år och vi har inga barn med ett tidigt tidigt mf strax efter bim i maj-16.
Finns misstankar om att jag har Endo och min man kan ha slöa spermier men det får vi reda på nästa ång hur det står till med spermierna.
Jag ville hoppa in i tråden för att få veta mer, en del av er har ju varit med i svängen ett tag och andra är lika färska som jag.
Kram på er!
Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta att få svar på att remissen tagits emot? Vår utredningsläkare sa en månad, men remissen skickades till Huddinge för en månad sen nu och vi har ännu inte fått svar. Känns så hopplöst att kolla brevlådan varje dag efter jobbet. Vi bara väntar på ett svar så att vi kan ringa vårdgarantikansliet med en gång sen.
Jag lämnade blodprov för hepatit och hiv först tidigare den här veckan, är det det som stökar till det? Behöver de provsvaren innan de ens kan skicka ut en bekräftelse om att man står i kön?
Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta att få svar på att remissen tagits emot? Vår utredningsläkare sa en månad, men remissen skickades till Huddinge för en månad sen nu och vi har ännu inte fått svar. Känns så hopplöst att kolla brevlådan varje dag efter jobbet. Vi bara väntar på ett svar så att vi kan ringa vårdgarantikansliet med en gång sen.
Jag lämnade blodprov för hepatit och hiv först tidigare den här veckan, är det det som stökar till det? Behöver de provsvaren innan de ens kan skicka ut en bekräftelse om att man står i kön?
Korta program, är de hormonsprutor bara ?
Jag har ingen ägglossning eller mens men bra värden, min sambo har väldigt få spermier, det kommer aldrig kunna gå att bli gravida naturlig väg för oss. Känns så jobbigt när vi från början bara trodde de va mig de va strul med.
Korta program, är de hormonsprutor bara ?
Jag har ingen ägglossning eller mens men bra värden, min sambo har väldigt få spermier, det kommer aldrig kunna gå att bli gravida naturlig väg för oss. Känns så jobbigt när vi från början bara trodde de va mig de va strul med.