ivf 2017
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Tack för svar, man kanske skulle ta och flytta? Vet inte hur jag stå ut med att vänta tills augusti innan vi får starta och då blir vi väll bara uppsatta för möte och därefter IVF kö som är 3månader dessutom. =(
Jo vi kan säkert skrapa ihop pengarna, känns dock så sugit att lägga ut dessa pengar på något som andra får gratis! :( Dessutom är man ju inte ens garanterad att IVF kommer fungera på de tre försöken. Känns ju bättre att ha använt gratis försöken först och därefter lägga ut pengar när man redan är inne i "svängen" så att säga. Men som det ser ut nu så har vi kanske kommit i gång om ett år och det är ju sjukt lång väntan när man redan väntat så länge! :/ Har med mitt ex försökt i ca. 5år för att få barn så det är inte "bara" denna gång som känns lång, har ju med mig detta även sedan förut när det inte fungerade så jag är helt säker på att "felet" ligger hos mig även om fertilitetsutredningarna ej visat något.
Jo vi kan säkert skrapa ihop pengarna, känns dock så sugit att lägga ut dessa pengar på något som andra får gratis! :( Dessutom är man ju inte ens garanterad att IVF kommer fungera på de tre försöken. Känns ju bättre att ha använt gratis försöken först och därefter lägga ut pengar när man redan är inne i "svängen" så att säga. Men som det ser ut nu så har vi kanske kommit i gång om ett år och det är ju sjukt lång väntan när man redan väntat så länge! :/ Har med mitt ex försökt i ca. 5år för att få barn så det är inte "bara" denna gång som känns lång, har ju med mig detta även sedan förut när det inte fungerade så jag är helt säker på att "felet" ligger hos mig även om fertilitetsutredningarna ej visat något.
Tråkigt se att ni kämpar ännu, men skönt ni kommit en bit på vägen.
Här kämpar vi med fortfarande som du förstår efter vårt MA i somras. Har gjort privat utredning, får inte via landstinget längre pga min ålder. Jag hade för högt TSH så får Levaxin nu och även stimulering med Letrozol för att få ÄL på vanligt tid då den vart försenad efter MA. Tar andra dubbeldosen nu precis. Vi kommer däremot bara köra denna och kanske 1-2 försök till själva och sen gå på IVF.
Utredningen visade på fin äggreserv och bra spermier iaf. Och förmodligen ställer TSH till att det är svårare bli gravid och ökar missfallsrisken massor. Får även Trombyl och Lutinus att stötta med OM jag blir gravid.
Men kontakt med klinik kommer tas nu så vi är inne i det lagom till mars iaf då jag inte vill tappa ännu mer dyrbar tid nu.
Jag och min sambo ska påbörja vårt första ivf-försök i januari. Jag har jätte dålig äggreserv <0,1 trots att jag bara är 27år. Så vi får se om hormonerna ens resulterar i tillräckligt med ägg. Läkaren sa att det kan komma att bli så att vi får avbryta behandlingen pga. det. De brukar ej göra ivf på människor med så dålig äggreserv men vill ge mig en chans dels för att jag är ung, dels att jag i övrigt har normala hormonvärden bortsett från fsh som är lite förhöjt samt dels att jag lyckats bli spontant gravid trots dålig äggreserv 2014 och dottern föddes 2015.
Nu har jag vart utan preventivmedel i 2år snart utan att bli gravid. Därför testar vi ivf nu. Vill gärna ha syskon till min dotter.
Nu har vi tagit kontakt med kliniken för en ev uppstart i mars. Fram till dess kör vi med Letrozol två gånger till, är mitt i andra dubbelkuren nu. Vår utredning är ju klar så de kan få alla de underlagen och på så vis kan vi nog rätt fort påbörja en behandling med äggplock vilket känns skönt.
Jag är ju tyvärr ett år för gammal för att gå via landstinget...så privat för vår del, men har frågat jobbet om vi kan få göra bruttolöneavdrag iaf för att hålla nere kostnaden lite.
Hej! Har fått remiss för ivf i Umeå.. någon som vet något om väntetiden där?
Hej alla och god fortsättning!
Sitter och har kollat igenom mina recept på apoteket.se och läst lite om användande och biverkningar, kan bli kul detta haha.
Är det någon som har gjort sina beställningar på apoteket.se? Inget apotek i närheten har det jag behöver i lager, vet att dr kan beställa hem men är lite sugen på att prova nätet och få hem istället men är lite osäker, känns lite läskigt att fixa läkemedel så.
Googlar runt lite... hittade detta, självklart får man ta det men en nypa salt!
www.google.se/amp/s/www.dh.se/rakna-ut-din-chans-att-fa-hjalp-av-ivf/%3Famp%3D1?client=safari
Vi ska börja med ivf i vår. Eller börja och börja, börja och sluta. Vi har bara ett försök. Låga odds, men trots allt går man igenom det, lägger tid och pengar, trots att jag inte riktigt tror/vågar tro på att det kommer gå.