ivf 2017
Vi ska börja med ivf i vår. Eller börja och börja, börja och sluta. Vi har bara ett försök. Låga odds, men trots allt går man igenom det, lägger tid och pengar, trots att jag inte riktigt tror/vågar tro på att det kommer gå.
Vi ska börja med ivf i vår. Eller börja och börja, börja och sluta. Vi har bara ett försök. Låga odds, men trots allt går man igenom det, lägger tid och pengar, trots att jag inte riktigt tror/vågar tro på att det kommer gå.
Men iallafall större chans än med insemination
Vi hämtade ut orgalutran förra veckan, hörde på läkarsamtalet att det ev kunde vara slut, isåfall hade vi fått en annan utskriven, men Apoteket på hemmaplan hade.
Visst är det den person som tar sprutorna, som äggutplock och insättning som påverkas mest av allt, det är den personens kropp, men jag som inte ska ta sprutorna som inte ska bära ett barn, hela processen påverkar mig oxå, klart det inte är min kropp,men det är Vi som försöker bli gravida även om jag uppenbart inte kan göra min fru gravid Klart vi reagerar olika. För vi är olika personer. I vårt fall då började vi även med mig först med insemination men det gick inte och jag fick förhöjda prolaktinnivåer vilket jag fortsatt äter medicin för.
Självklart är det VI som blir påverkade och jag försökte få fram att alla par tar det så olika, jag känner många kvinnor som känner sig rätt ensamma i processen även om man är två i det. Jag känner dock att vi gör detta tillsammans i vår relation, men ändå är det ju jag som drabbas mest på det fysiska planet med biverkningar osv, det är nästan omöjligt för den andra att sätta sig in i hur det känns,..
Vi är i gång med sprutorna men först så sa de att fr inte hade tid med oss
Nej all väntan är inte kul..