• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • Cindy22
    Life02 skrev 2017-02-10 20:38:28 följande:

Jag fick redan på Ruvardag 6. Mer rikligt än vanligt!

Samma som mej då!

Har fortfarande mens men lite mer normalt nu...tråkigt.

Nästa mens ska jag höra av mej till dom så skulle jag få ägglossningstest å åka in å sätta Dit ett embryo från frysen under min normala menscykel
  • pimpim78
    2017Sthlm skrev 2017-02-12 13:30:13 följande:
    Har fått veta att den är godkänt och att vi eventuell blir kallade i april/maj
    Vad härligt grattis,
    Vi väntar också på att den skall bedömas av huddinge. Hur lång tid tog det för er ?
    Och visst ska de väl erbjuda tid inom 3 månader väl ?
    Hoppas så att det inte tar så lång tid, vet att våran är registrerad och det har gått ca 1 månad så hoppas den snart är bedömd.....

Stort lycka till åt er........
  • Life02
    Cindy22 skrev 2017-02-12 17:24:48 följande:
    Samma som mej då!

Har fortfarande mens men lite mer normalt nu...tråkigt.

Nästa mens ska jag höra av mej till dom så skulle jag få ägglossningstest å åka in å sätta Dit ett embryo från frysen under min normala menscykel
    Så trist med mens så tidigt han ju inte ens börja hoppas. Har du fått det tidigare? Tyckte kliniken det var normalt?

Vi ska med sätta in ett ägg vid nästa mens/ägglossning. Så slutet på mars om man har tur. Håller tummarna för oss!!!
  • Nube
    2017Sthlm skrev 2017-02-12 13:30:13 följande:

Har fått veta att den är godkänt och att vi eventuell blir kallade i april/maj

Okej skönt att ni är godkända nu. Snart kommer ni igång men själva behandlingen! Jag fick tyvärr avbryta vår första behandling som vi började i januari men kommer försöka igen nästa månad. Måste ha en men emellan först.
  • Nykär15
    Cfmilla skrev 2017-02-10 18:37:12 följande:
    Härligt!!! Lycka till :)
    Tack Glad De ringde från kliniken nu och äntligen låg mitt TSH på 1,7 Glad så nu behöver jag inte vara orolig över det iaf och blir inga konstigheter när vi startar upp IVF, stor lättnad ha fått kontroll över det äntligen.
  • 2017Sthlm
    pimpim78 skrev 2017-02-12 21:00:30 följande:

Vad härligt grattis,

Vi väntar också på att den skall bedömas av huddinge. Hur lång tid tog det för er ?

Och visst ska de väl erbjuda tid inom 3 månader väl ?

Hoppas så att det inte tar så lång tid, vet att våran är registrerad och det har gått ca 1 månad så hoppas den snart är bedömd.....

Stort lycka till åt er........

Då hoppas jag ni får tid väldigt snart. Får man bekräftelse hem efter att man valt klinik. Tycker allt känns så flummigt när man är ovetande sån lång tid
  • 2017Sthlm
    Nube skrev 2017-02-13 07:47:48 följande:

Menar mens såklart..

Jag har tyvärr ingen mens :/
  • LottaU

Hej, skall också göra ivf 2017, vore kul att följas åt. Hoppas få komma igång med första försöket innan sommaren. Remissen kom till kliniken i Umeå i förra veckan och de säger att vi kommer få en tid inom tre månader, dvs innan mitten på maj. Skönt att det börjat hända saker. Försökt själva i 2-3 år och utredningen visade manlig faktor, så blir icsi för oss.

Hur ligger ni andra till?

• Mabe

Frysförsök med 2 blastocyster idag. Nu är det bara att vänta. Igen.....

Svar på tråden ivf 2017