• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • emhu
    U Bet I Am skrev 2017-02-27 11:20:46 följande:

ÄNTLIGEN! Nu har vi fått tid - den 15 mars!

Börjar kännas på riktigt nu.

Men en undran..

Vad har vi att vänta?

Vad jag förstår ska man börja med någon medicin när man får mensen?

Min mens är beräknad till 1-2dagar efter det besöket. Tror ni att man får köra igång då eller måsta vänta tills nästa mens, alltså i april?

/tacksam & förväntansfull! <3

Å så roligt! Jag undrar samma som du - vad har man att vänta sig vid besöket? Vi har varit på ett besök och tog då lite blodprover. Vår läkare sa att vi skulle börja planera ivf-behandling nummer 1 vid nästa besök så....jag hoppas på att få köra igång på direkten!

Jag har ju dock lågt amh-värde så har väldigt sporadisk ägglossning. Någon som vet hur dom går till väga då? Är det bara långa protokollet som gäller då?
  • emhu
    anina skrev 2017-02-28 12:29:32 följande:

Jag hoppar in här. =)

Började IVF-karusellen i oktober. Plocka ägg början av februari och satte tillbaka en 5-dagars blastocyst. Tyvärr blev det inget.
    Väntar nu på info från kliniken och förhoppningsvis nytt försök nästa månad.

Hej! Tråkigt att det inte blev något förra gången. Förhoppningsvis får ni börja snart igen :)

Har ni något samtal inbokat eller väntar ni på att dom ska höra av sig? Vad är anledningen till att ni har givit ivf ett försök?
  • anina
    emhu skrev 2017-02-28 16:21:52 följande:
    Hej! Tråkigt att det inte blev något förra gången. Förhoppningsvis får ni börja snart igen :)

Har ni något samtal inbokat eller väntar ni på att dom ska höra av sig? Vad är anledningen till att ni har givit ivf ett försök?
    Ja precis. =) Jag väntar på brev från dem där de ska meddela hur vi gör nu. Men allt annat gick vår väg så vi har 5 st blastocyster i frysen. =) Så det känns skönt.

Jag har endometrios och har pga det ingen ägglossning. 
    Hur långt har du kommit?
  • emhu
    anina skrev 2017-02-28 17:21:35 följande:
    Ja precis. =) Jag väntar på brev från dem där de ska meddela hur vi gör nu. Men allt annat gick vår väg så vi har 5 st blastocyster i frysen. =) Så det känns skönt.

Jag har endometrios och har pga det ingen ägglossning. 
    Hur långt har du kommit?
    Åh så roligt att ni har små kompisar i frysen och så många också! Håller tummarna för att dom klarar upptiningen och att ni får starta snart.

Jag har lågt amh-värde och därför väldigt sporadiska ägglossningar. Vi är mitt inne i en utredning men då mitt amh knappt är mätbart tyckte läkaren att vi skulle börja planera för en behandling så snart som möjligt under förutsättning att min sambos spermaprov ser ok ut.Ska till läkaren 14/3 och planera :) spännande!
  • anina
    emhu skrev 2017-02-28 22:32:01 följande:

Åh så roligt att ni har små kompisar i frysen och så många också! Håller tummarna för att dom klarar upptiningen och att ni får starta snart.

Jag har lågt amh-värde och därför väldigt sporadiska ägglossningar. Vi är mitt inne i en utredning men då mitt amh knappt är mätbart tyckte läkaren att vi skulle börja planera för en behandling så snart som möjligt under förutsättning att min sambos spermaprov ser ok ut.Ska till läkaren 14/3 och planera :) spännande!

Ja det känns så skönt. :) då har vi iaf några försök innan vi behöver göra nedreglering och hormonbehandling igen.

Det börjar närma sig då, spännande. :) Vet du om du ska köra långa eller kort protokollet? Eller det får du reda på den 14 kanske.
  • pimpim78

I dag var vi på st göran och fick vårt schema över sprutor osv så nu väntar vi bara på att mensen skall dra igång om 2 veckor så vi får starta.
    Undrar lite över läkemedlen vi fick, jag fick ett preparat follikelstimulerande jag inte hört talas om tidigare, det hette bemfol eller bemfola med styrka 150 som vi skall starta med på mensdag 2.

Någon mer som använt detta och vad är egentligen skilnaden på detta och andra preparat som används.

Känns som en evig väntan på mens nu.

Hoppas det går vägen nu !!!

• Nykär15
    pimpim78 skrev 2017-03-01 18:45:25 följande:

I dag var vi på st göran och fick vårt schema över sprutor osv så nu väntar vi bara på att mensen skall dra igång om 2 veckor så vi får starta.
    Undrar lite över läkemedlen vi fick, jag fick ett preparat follikelstimulerande jag inte hört talas om tidigare, det hette bemfol eller bemfola med styrka 150 som vi skall starta med på mensdag 2.

Någon mer som använt detta och vad är egentligen skilnaden på detta och andra preparat som används.

Känns som en evig väntan på mens nu.

Hoppas det går vägen nu !!!

Jag har tagit Bemfola denna cykel, funkat jättebra och jag fick för en gångs skull jättefina ÄL-flytningar pga att det innehåller LH utöver FSH.

Jag har tagit 75IE eftersom jag stimuleras i egen cykel så ville ju bara mogna ett ägg. Sa de nåt om uppföljning med UL så de ev kan höja din dos? Jag tror många ligger på 250IE annars så det lät lite lågt för att vara IVF om de vill ha många ägg, men kanske vill de se hur du svarar på läkemedlet innan de ger högre. 

Jag hade en äggblåsa på 20 mm på CD10 och slemhinnan var då 10 mm så det var jätteskönt. Är idag på ÄL+8 så vet ju inte ännu om det var framgångsrikt för oss...

Den 14/3 har vi uppstart på IVF, är då precis efter mensen så blir ju start för oss på nästkommande mens i april. 

• U Bet I Am
    Nykär15 skrev 2017-02-28 09:04:50 följande:

Nä då ser jag inga problem och de kör säkert igång på den mensen! Medicinerna brukar vara beställningsvara så OM de kör på direkt så gå till ett apotek och beställ de omgående efter ert besök!

Men om medicinerna är beställningsvara lär vi ju inte kunna börja denna månad. :|

Mitt besök är ju den 15 mars och mensen ska komma den 16 mars. Inte hinner jag väl få mediciner på beställning så fort?! :(
  • Nykär15
    U Bet I Am skrev 2017-03-02 10:47:18 följande:
    Men om medicinerna är beställningsvara lär vi ju inte kunna börja denna månad. :|

Mitt besök är ju den 15 mars och mensen ska komma den 16 mars. Inte hinner jag väl få mediciner på beställning så fort?! :(
    Brukar ta ett dygn för apoteken att få hem så det hinner du, bara så du är medveten om att det inte alltid finns på lager. Men du kan se lista på FASS tror jag vilka apotek som har det hemma om man hellre vill åka. 
  • Nykär15
    U Bet I Am skrev 2017-03-02 10:47:18 följande:

Brukar ta ett dygn för apoteken att få hem så det hinner du, bara så du är medveten om att det inte alltid finns på lager. Men du kan se lista på FASS tror jag vilka apotek som har det hemma om man hellre vill åka. 
Svar på tråden ivf 2017