• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • PetiteCherie
    Jaba skrev 2017-03-23 17:06:20 följande:

På fredag startar Gonal F (225) och äggplog v 14. Har tänkt köra en rejäl acupunktur - kan hjälpa :) Första IVF, inga problem, men vi blev teltta på att vänta...

Vad spännande att vara igång! Vi börjar också idag med sprutor. Lycka till!
  • pimpim78
    U Bet I Am skrev 2017-03-23 00:02:13 följande:
    Det är damma för mig. Jag mådde lite illa ibörjan, och magen blev risig. Tröttheten är väl det jag lider av mest. I övrigt inget.

Vad sa dom? Hur gick allt idag?!
    Hur har det gått för dig  på vul ?

Kram
  • U Bet I Am
    pimpim78 skrev 2017-03-24 15:39:10 följande:

Hur har det gått för dig  på vul ?

Kram

Det gick bra. Var på mitt andra vul idag och hade 8st på ena och 7st på andra. Äggplock på måndag och insättning ons eller tors.

Är det ett normalt resultat?

Tar stora sprutan imorgon. Nervös!!

Hur går det för dig?

Det är så skönt att prata med någon. Har inte berättat för någon i min omgivning.
  • U Bet I Am
    U Bet I Am skrev 2017-03-24 22:45:44 följande:

Det gick bra. Var på mitt andra vul idag och hade 8st på ena och 7st på andra. Äggplock på måndag och insättning ons eller tors.

Hur går det för dig?

Det är så skönt att prata med någon. Har inte berättat för någon i min omgivning.

KRAM!
  • ivfbullen

Grattis till finfin resultat idag på VUL!! :)

Jag var också på VUL idag och har Äggplock på tisdag. Däremot får vi tyvärr inte någon insättning direkt utan får vänta till en stimulerad cykel i maj.
    Jag är på risk till överstimulering då det fanns 15 stora ägg på en sida och massa små. På den andra sidan var det ca 10 st. Så alla som lyckas bli befruktade kommer att frysas. 
    Men men, får tänka på att tiden går fort och att maj snart är här ! :)

• pimpim78
    U Bet I Am skrev 2017-03-24 22:45:44 följande:

Hur går det för dig?

Va roligt , precis som mig. Men jag hade lite färre ägg, totalt 8 som va stora o fina. Tar också äggl spruta i morg kväll kl 19:30 och plock på måndag , återföring onsdag. Sen kan vi ruva tillsammans ...... stor kram
  • U Bet I Am
    pimpim78 skrev 2017-03-24 23:38:55 följande:

Va roligt , precis som mig. Men jag hade lite färre ägg, totalt 8 som va stora o fina. Tar också äggl spruta i morg kväll kl 19:30 och plock på måndag , återföring onsdag. Sen kan vi ruva tillsammans ...... stor kram

Åh så underbart! <3

Ja vi får stötta varandra.

Jag har väldigt mycket flytningar med betoning på väldigt. (Genomskinliga ser ut som äggula). Idag hade jag även lite lite blod i. Är det något att oroa sig över? :(
  • pimpim78
    U Bet I Am skrev 2017-03-25 15:07:39 följande:
    Åh så underbart! <3

Ja vi får stötta varandra.

Jag har väldigt mycket flytningar med betoning på väldigt. (Genomskinliga ser ut som äggula). Idag hade jag även lite lite blod i. Är det något att oroa sig över? :(
    Jag har också mycket flytningar, inget blod Dock. För mig känns det nästan som att jag ska ha ägglossning i dag , hoppas verkligen att äggen inte släpper tidigare än de ska ..... fick ju ta en extra orgalutran i dag så de borde ju inte det.
    Blod vet jag inget om, borde ju inte vara nån större fara, fråga dem på måndag!!
    Vart går ni någonstans ?
    Kram
  • U Bet I Am
    pimpim78 skrev 2017-03-25 16:46:37 följande:

Jag har också mycket flytningar, inget blod Dock. För mig känns det nästan som att jag ska ha ägglossning i dag , hoppas verkligen att äggen inte släpper tidigare än de ska ..... fick ju ta en extra orgalutran i dag så de borde ju inte det.

Blod vet jag inget om, borde ju inte vara nån större fara, fråga dem på måndag!!

Vart går ni någonstans ?

Kram

Tack för lite lugnande ord. Det var inte mycket men det räcker ju för att göra en lite nojig.

Hur gick det för dig att ta sprutan? Känner du av något?

Skall gå och ta min nu. :)

Vi går på ivf kliniken i Umeå. Ni då?

Kraam!
  • pimpim78
    U Bet I Am skrev 2017-03-25 21:30:03 följande:
    Tack för lite lugnande ord. Det var inte mycket men det räcker ju för att göra en lite nojig.

Hur gick det för dig att ta sprutan? Känner du av något?

Skall gå och ta min nu. :)

Vi går på ivf kliniken i Umeå. Ni då?

Kraam!
    Sprutan var inget problem, är väl rätt härdad då jag själv är ssk på ambulans. Så just sprutorna tycker jag inte är så big deal.  Har tagit ovitrelle tidigare vid insemination och man kan få som lite grav symtom, spända bröst och trötthet osv. Brukar inte komma förrän efter ett par dagar, i alla fall inte på mig.

Nu är jag spänd på äggplocket, det kommer gå kanon, för oss båda.

Vi går på st göran här i stockholm...... kram
Svar på tråden ivf 2017