• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • U Bet I Am
    pimpim78 skrev 2017-04-12 08:03:27 följande:

Gör det , låter bra. Mensen kommer inte alltid direkt när man tar lutinus heller utan det kan ta ett par dagar efter man slutat med den innan den kommer igång.

Jag är så ledsen för din skull och hoppas nu att ni kan dra igång med ert nästa försök..

Tänk att de flesta par uppnår graviditet efter 3 omgångar med ivf.

Hade ni några i frysen att sätta in ?

Jag är långt ifrån safe jag med , jag fick ett plus men det har oftast slutat i tidigt missfall så oron är lika stor här borta.

Stora kramar och sluta aldrig kämpa !!!!

Tack snälla du! Dina ord betyder så mycket. Har ju inte direkt så många att prata med och sambon tycks inte riktigt förstå.

Av 10st blev 8st befruktade, ett är det de satte in så vi har 7st i frysen. Men ändå, mår vidrigt. ;(

Kommer rosa/brun flytning idag med och jag har molvärk. Men ingen mens. Ska jag sluta ta vaggisarna för att få igång den? Vill bara få det överstökat. *grinar*
  • pimpim78
    U Bet I Am skrev 2017-04-12 10:31:24 följande:
    Tack snälla du! Dina ord betyder så mycket. Har ju inte direkt så många att prata med och sambon tycks inte riktigt förstå.

Av 10st blev 8st befruktade, ett är det de satte in så vi har 7st i frysen. Men ändå, mår vidrigt. ;(

Kommer rosa/brun flytning idag med och jag har molvärk. Men ingen mens. Ska jag sluta ta vaggisarna för att få igång den? Vill bara få det överstökat. *grinar*
    Ring till din klinik och rådgör. I mina papper står ordagrant att man inte ska sluta med vaggisar innan man pratat med sin klinik.

Många har ju blödningar under grav också, så försök få tag i din klinik och rådgör med dem.
    Håller fortsatt en tumme !!
    Uppdatera hur det gr och vad de säger !! Stor kram
  • LottaU

Hej! Har några frågor till ni som testat positivt på testdag; vad händer då ni ringer kliniken? Får ni tid för ul för att se hjärtslag? I vilken vecka görs detta ul? Fått för mig att det görs tidigare för ivf'are..?

Jag har testdag på fredag, redan testat positivt och hoppas såklart att det är positivt också på frredag! :)

• Mabe

Då var man igång igen. Sprutdag 7 idag. Vågar inte hoppas men vill så innerligt att vi ska få till det denna gång.....

• pimpim78
    LottaU skrev 2017-04-16 20:16:33 följande:

Hej! Har några frågor till ni som testat positivt på testdag; vad händer då ni ringer kliniken? Får ni tid för ul för att se hjärtslag? I vilken vecka görs detta ul? Fått för mig att det görs tidigare för ivf'are..?

Jag har testdag på fredag, redan testat positivt och hoppas såklart att det är positivt också på frredag! :)

Grattis till plus, jag testade också pos någon dag innan testdag. Ringde d till kliniken och fick precis som du skriver en tid för vul.  Jag kommer vara början av vecka 8 när jag fick tiden för vul, men tror det kan variera lite från klinik till klinik.  kram
  • honeybunch
    smurfen 11 skrev 2017-04-09 13:19:16 följande:

Jo visst är det så att man står ut, man vet ju det är tillfälligt, och förhoppningsvis för ett gott syfte! Bara man kan fungera någorlunda normalt så. Jag blev illamående igår, antar det är pga  Synarelan. Inne på dag 8.

Så nu är du nedreglerad då, och fick börja med sprutor? Vad kommer du ta?

Också hört det kan bli lite fler ägg på detta. Det hoppas jag, för läkaren trodde inte på så många ägg, kanske därför jag fick detta protokoll.  Dessutom har jag testat korta med bara sprutor, det gav typ två ägg och inget äggplok.

Jag har inte fått nån mens nu, fick du mens under sprayningen?

Jag fick mens på spraydag 8 eller 9, men sen en till blödning fyra dagar efter den första! Det var tydligen helt normalt enligt läkaren. Jag fick börja med sprutorna (gonal f) för åtta dagar sen nu. Man "ska" ju må bättre då, och ja... illamåendet håller inte i sig hela dagen, men jag har kväljningar och uppstötningar varje morgon efter att jag tagit synarelan. Nu är dessutom magen svullen och ond. Jag jobbar på förskola så det finns liksom inte en lugn dag på jobbet heller. Men jag kämpar på. Ska på ul på fredag igen och har äggplock preliminärt bokat till måndag förmiddag. 15 äggblåsor hittades på förra ultraljudet! De är mellan 8 och 12 mm stora allihopa, så det är väl inte så konstigt att man känner sig svullen. :p Tydligen ska de växa till minst 18 innan de är redo för plock, så jag fortsätter med gonal f veckan ut och om allt ser bra ut på fredag så får jag ta ägglossningssprutan i helgen.

Varför tror inte läkaren på så många ägg? Hur mår du nu?
  • Mallin1985

Hej,
    Jag är helt ny här på familjeliv och även ny med IVF. Såg den här tråden och för att inte behöva läsa igenom alla sidor så tänkte jag att jag kan ställa frågan istället.
    Hur har det gått, någon som lyckats på första försöket?

Tack på förhand!

• Mabe

Jag är planerad för äggplock på måndag. Som vanligt ligger jag dock på gränsen till överstimulering men jag får hoppas att det inte är värre än att de kan genomföra återföringen. Känner mig dock duktigt spänd i magen....

• honeybunch
    Mabe skrev 2017-04-22 09:57:52 följande:

Jag är planerad för äggplock på måndag. Som vanligt ligger jag dock på gränsen till överstimulering men jag får hoppas att det inte är värre än att de kan genomföra återföringen. Känner mig dock duktigt spänd i magen....

Vad spännande, lycka till! Vårt äggplock blev flyttat till tisdag, vårt allra första. Jag är duktigt nervös nu kan jag lova.
  • Mabe
    honeybunch skrev 2017-04-23 10:35:15 följande:

Vad spännande, lycka till! Vårt äggplock blev flyttat till tisdag, vårt allra första. Jag är duktigt nervös nu kan jag lova.

Du ska se att det kommer gå bra! För mig är det 8:e gången men det är alltid lite pirrigt. Håller tummarna för oss båda!
Svar på tråden ivf 2017