ivf 2017
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Gör det , låter bra. Mensen kommer inte alltid direkt när man tar lutinus heller utan det kan ta ett par dagar efter man slutat med den innan den kommer igång.
Jag är så ledsen för din skull och hoppas nu att ni kan dra igång med ert nästa försök..
Tänk att de flesta par uppnår graviditet efter 3 omgångar med ivf.
Hade ni några i frysen att sätta in ?
Jag är långt ifrån safe jag med , jag fick ett plus men det har oftast slutat i tidigt missfall så oron är lika stor här borta.
Stora kramar och sluta aldrig kämpa !!!!
Hej! Har några frågor till ni som testat positivt på testdag; vad händer då ni ringer kliniken? Får ni tid för ul för att se hjärtslag? I vilken vecka görs detta ul? Fått för mig att det görs tidigare för ivf'are..?
Jag har testdag på fredag, redan testat positivt och hoppas såklart att det är positivt också på frredag! :)
Då var man igång igen. Sprutdag 7 idag. Vågar inte hoppas men vill så innerligt att vi ska få till det denna gång.....
Hej! Har några frågor till ni som testat positivt på testdag; vad händer då ni ringer kliniken? Får ni tid för ul för att se hjärtslag? I vilken vecka görs detta ul? Fått för mig att det görs tidigare för ivf'are..?
Jag har testdag på fredag, redan testat positivt och hoppas såklart att det är positivt också på frredag! :)
Jo visst är det så att man står ut, man vet ju det är tillfälligt, och förhoppningsvis för ett gott syfte! Bara man kan fungera någorlunda normalt så. Jag blev illamående igår, antar det är pga Synarelan. Inne på dag 8.
Så nu är du nedreglerad då, och fick börja med sprutor? Vad kommer du ta?
Också hört det kan bli lite fler ägg på detta. Det hoppas jag, för läkaren trodde inte på så många ägg, kanske därför jag fick detta protokoll. Dessutom har jag testat korta med bara sprutor, det gav typ två ägg och inget äggplok.
Jag har inte fått nån mens nu, fick du mens under sprayningen?
Hej,
Jag är helt ny här på familjeliv och även ny med IVF. Såg den här tråden och för att inte behöva läsa igenom alla sidor så tänkte jag att jag kan ställa frågan istället.
Hur har det gått, någon som lyckats på första försöket?
Tack på förhand!
Jag är planerad för äggplock på måndag. Som vanligt ligger jag dock på gränsen till överstimulering men jag får hoppas att det inte är värre än att de kan genomföra återföringen. Känner mig dock duktigt spänd i magen....
Jag är planerad för äggplock på måndag. Som vanligt ligger jag dock på gränsen till överstimulering men jag får hoppas att det inte är värre än att de kan genomföra återföringen. Känner mig dock duktigt spänd i magen....
Vad spännande, lycka till! Vårt äggplock blev flyttat till tisdag, vårt allra första. Jag är duktigt nervös nu kan jag lova.