• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • honeybunch
    Micro skrev 2017-04-29 21:00:06 följande:

Grattis honeybunch o Mabe till ruvarstatus. Håller tummarna allt jag kan.

Tack! Det är så himla spännande. ????
  • Lundin87

Hej!

Är en tjej på 29 år, bor utanför Gbg med sonen på snart 8 år och sambon! Vi väntar på att bli kallad till ivf på salhgrenska i början på juni har dom sagt!

Problem med ämnesomsättningen och tar levaxin, läkaren säger det påverkar varför jag inte kan få barn just nu och har ingen ägglossning. Har testat med pergotime, där vi inte lyckades och blir skickad vidare!

Den långs väntan till ivf gör en galen :) men får hoppas på det bästa när vi väl sätter igång!

• Chestnut
    Lundin87 skrev 2017-05-02 14:39:16 följande:

Hej!

Är en tjej på 29 år, bor utanför Gbg med sonen på snart 8 år och sambon! Vi väntar på att bli kallad till ivf på salhgrenska i början på juni har dom sagt!

Problem med ämnesomsättningen och tar levaxin, läkaren säger det påverkar varför jag inte kan få barn just nu och har ingen ägglossning. Har testat med pergotime, där vi inte lyckades och blir skickad vidare!

Den långs väntan till ivf gör en galen :) men får hoppas på det bästa när vi väl sätter igång!

Hej! all denna väntan i och med ivf är hemsk... Men vad spännande är ni är igång snart! Håller tummarna för er. Jag äter också Lexavin, och du kanske redan vet detta men själv fick jag reda på det nyligen. Att man ska undvika mat som kål, raps, sojaprodukter och cassavarot och även vissa läkemedel när man har underproduktion. Bara ett tips på vägen {#emotions_dlg.flower}
  • STHLMivf17
    Chestnut skrev 2017-05-03 08:34:06 följande:
    Hej! all denna väntan i och med ivf är hemsk... Men vad spännande är ni är igång snart! Håller tummarna för er. Jag äter också Lexavin, och du kanske redan vet detta men själv fick jag reda på det nyligen. Att man ska undvika mat som kål, raps, sojaprodukter och cassavarot och även vissa läkemedel när man har underproduktion. Bara ett tips på vägen {#emotions_dlg.flower}
    Vad bra att du skrev det, det hade jag ingen aning om. Äter levaxin sen en dryg vecka tillbaka. Fick bara höra att jag inte fick äta ost tillsammans med levaxinet då kalcium försämrar upptagningsförmågan. Inte heller med multivitaminen.
  • honeybunch

Hörrni, nu har det gått en vecka av ruvande och Lutinus och jag har fått som ägglossningsflytningar. Exakt såna som jag får vid ägglossning, fast mer utav det nu. Har försökt googla men hittar inget, är så orolig att det ska vara ett dåligt tecken? Vad säger ni andra som tar/tagit Lutinus? De är alltså inte rosa eller vattniga, utan det här äggvite-kletet (alltså tänker inte ens ursäkta hur rakt på sak jag är nu, känns som att vi här inne inte behöver förhålla oss till något slags klädsamt hyfs).

Anyone? :(

• Chestnut
    STHLMivf17 skrev 2017-05-03 22:47:40 följande:
    Vad bra att du skrev det, det hade jag ingen aning om. Äter levaxin sen en dryg vecka tillbaka. Fick bara höra att jag inte fick äta ost tillsammans med levaxinet då kalcium försämrar upptagningsförmågan. Inte heller med multivitaminen.
    Åhh bra att vet, jag har tagit den ihop med multivitamin Obestämd Att man inte kan få all info från läkare...
  • Mabe

Ruvardag 5 idag. Idag känner jag mig negativ. Tror inte att det blivit något denna gång heller.....

• Tösen88

Hej på er!

Jag hoppar gärna in här om det går bra:)

Hur mår ni? Hur långt har ni alla kommit?:)

Är själv inne på ruvardag 7 idag:)

• Nube
    Tösen88 skrev 2017-05-04 19:30:39 följande:

Hej på er!

Jag hoppar gärna in här om det går bra:)

Hur mår ni? Hur långt har ni alla kommit?:)

Är själv inne på ruvardag 7 idag:)

Hej,

Jag hoppar också gärna in här!

Jag är också på ruvardag 7 idag. Hur mår du? Känner du något? När ska du testa?
  • Tösen88
    Nube skrev 2017-05-04 21:21:27 följande:

Hej,

Jag hoppar också gärna in här!

Jag är också på ruvardag 7 idag. Hur mår du? Känner du något? När ska du testa?

Åh vad kul då ligger vi lika :)

Jag mår rätt bra tror jag. Idag har jag vart lite illamående men tror att d e för lutinus alt att jag drack lite kaffe imorse hehe. Igår var jag dock på riktigt dåligt humör typ pms så har vart rätt nojjig över att mensen ska komma igång närsomhelst men inget rött i sikte än så än så länge e jag lättad :) jag har td 13/5.

Hur mår du? Känns d ngt? Testdag?:)
Svar på tråden ivf 2017