ivf 2017
Hej, jag hoppas att jag inte kidnappar den här tråden nu. Jag och min sambo kommer troligtvis starta ivf under 2017, men genom landstinget. Har fått höra att det är 6-8 månaders väntetid, men stämmer det? För överallt i forum så står det om par som fått stå i kö i uppåt två år? Vår utredningsläkare sa "det bör inte vara mer än 6-8 månader" men hon var så flytande med allt hon sa, känns som att hon försökte uttrycka sig mjukt för att inte typ såra oss.
Vi var på vårt "sista" läkarbesök igår efter utredningen. Allting med mig ser bra ut, men så fick vi veta att min sambo har "ganska låg" spermakoncentration och långsamma spermier. Läkaren föreslog ivf. Jag som har läst på om allt möjligt under några månader frågade henne om inte partnerinsemination kan vara ett alternativ, men hon svarade nej. Det känns som att hon inte berättade för oss exakt hur dåligt det står till med spermierna. :( Det syntes så tydligt att hon var nervös och knappt ville titta på min sambo. Hon berättade nästan triumferande att allting ser jättebra ut med mig, som om det vore anledning att fira.