• honeybunch

ivf 2017

Hörrni, nu har det gått en vecka av ruvande och Lutinus och jag har fått som ägglossningsflytningar. Exakt såna som jag får vid ägglossning, fast mer utav det nu. Har försökt googla men hittar inget, är så orolig att det ska vara ett dåligt tecken? Vad säger ni andra som tar/tagit Lutinus? De är alltså inte rosa eller vattniga, utan det här äggvite-kletet (alltså tänker inte ens ursäkta hur rakt på sak jag är nu, känns som att vi här inne inte behöver förhålla oss till något slags klädsamt hyfs).

Anyone? :(

• honeybunch

Om man får en blödning väldigt likt mens (plus mensvärk och migrän, allt i vanlig ordning), ska man sluta med Lutinus då? Kan inte ringa till kliniken på helgen. Har testdag först 11/5.

• honeybunch
    Nube skrev 2017-05-06 13:41:04 följande:

Jag tror inte man ska sluta med lutinus innan man har testat negativt.. vänta iaf tills du har pratat med kliniken på måndag. Tråkigt om mensen kom :(

Tack för svar! En riktig mensblödning har inte kommit än, dock alla symptom jag brukar ha innan inklusive spotting så jag var helt säker på att jag skulle få den igår eftermiddag, men förväntar mig väl att det drar igång när som helst nu. Jag vet att det inte är helt kört än, men hoppet har fått sig en rejäl törn.
  • honeybunch

Ringde kliniken imorse och fick en återuppringningstid. Sen åkte jag till jobbet och bara vände. En kollega såg med en gång att jag mår dåligt, och när hon frågade vad som är fel så brast allt för mig och då skickade de hem mig. :( Jag blöder nu väldigt mycket. På bussen hem ringde kliniken tillbaka. De gissar att embryot har fäst för högt upp och att kroppen stöter bort det nu. Har testdag på torsdag, men de sa att jag ska testa redan imorgon och att antingen så är det "redan" negativt, eller så är det positivt men kommer i så fall förmodligen inte att vara positivt veckan ut.

Känner mig så maktlös. Man har det lilla embryot så nära men kan ändå inget göra för att påverka ifall det klarar sig eller inte.

• honeybunch
    Chestnut skrev 2017-05-08 13:11:33 följande:
    Hjärta jag tänker på dig! gick igenom samma sak för några veckor sen och har varit helt knäckt... Känns som man var gravid från ET för att sen förlora det, även om jag vet att det inte fungerar så rent fysiologiskt. Man repar sig och jag börjar peppa för nästa vänta ivf... så tråkigt att man ska behöva gå igenom detta bara.
    Tack. Hjärta Jag har försökt att tänka logiskt men ja, jag vet inte... Trodde jag skulle få veta genom gravtestet, inte genom en blödning.

När kommer du att få göra nästa försök? Hur länge vill de att man väntar emellan?
  • honeybunch
    Mabe skrev 2017-05-08 17:11:07 följande:

För mig ser det också mörkt ut. Positiva tester men blöder ordentligt........ börjar tappa hoppet att jag någonsin kommer att få bli mamma igen.....

Hur många tester har du gjort? Usch, jag lider med dig. :(
  • honeybunch
    Mabe skrev 2017-05-08 19:10:27 följande:

Har testat varje dag i några dagar...... antar att de snart blir negativa. Är inte superstarka men har ändå synats tydligt....

Har du varit med om samma sak förut? Jag har aldrig haft ett positivt resultat (det här är första ivf-försöket och jag har aldrig varit gravid tidigare) så på något sätt vill jag ändå att det ska vara positivt imorgon så att jag får något slags kvitto på att det går, även om det stöts bort...
  • honeybunch
    Mabe skrev 2017-05-08 21:15:11 följande:

Jag har haft tidiga plus men de har försvunnit i princip direkt jag börjat blöda. Nu har jag blött i flera dagar men fortfarande imorse syntes plusset.

Då kanske inte allt hopp är ute än? Jag satt hela dagen igår och googlade "ivf blödning innan testdag". Verkar vara ganska vanligt, hittade dock ingen som beskrev sådana blödningar som jag haft, rikliga och med klumpar... Jag testade negativt imorse hur som helst.
  • honeybunch
    Mabe skrev 2017-05-09 11:53:31 följande:

Usch vad tråkigt! Ledsen för din skull. Har fortsatt plus men samma styrka. Blöder ganska mycket....

Tack. Jag känner mig lite lättare om hjärtat nu när jag pratat med kliniken och fått höra att vi gör en ny insättning så fort jag får ägglossning. Ska börja testa med äl-stickor på söndag, så snart nog ruvar jag igen. Vi har en 2dagars i frysen och tre blastocyster. "Vi ska nog få dig gravid innan sommarn ska du se" sa sjuksköterskan på telefon. Det finns förstås inga garantier men det tröstade bra i alla fall.

Tungt när man inte med säkerhet vet hur det ska bli. Jag hoppas dina blödningar avtar och att du får behålla ditt plus!
  • honeybunch
    Mabe skrev 2017-05-10 17:48:55 följande:

Samma streck idag på Stickan. Varken starkare eller svagare...

Har du ringt och pratat med kliniken? Gör det! Kan man göra ul såhär tidigt? Det hade jag velat göra i din sits. Det måste vara så påfrestande att inte veta ifall man vågar hoppas eller inte.
  • honeybunch

I tisdags var det dag 17 i cykeln för mig och jag försökte nå fram till kliniken för att berätta att ägglossning har uteblivit, men jag nådde inte fram till dem. Nästa dag fick jag utslag på äl-stickan! Skrattande Så nästa vecka ska vi sätta in en blastocyst!!!!! Så himla peppad och glad, hoppas det tar nu! Det blir alltså vårt andra försök.

Ser en del funderingar ovan om att ha en vanlig mens mellan ivf-behandlingar. Jag behövde inte ha en sån. Ska i och för sig inte stimuleras nu utan bara göra en återföring i naturlig cykel.

• honeybunch

Gjorde frysåterföring med blastocyst igår. I dag vaknar jag med mensvärk och bruna flytningar liknande de jag brukar få innan mens. Vad händer? Ska ringa kliniken så fort de öppnar, men jag fattar inte. Det kan väl inte stötas bort redan?

• honeybunch

När jag fick tag i kliniken i onsdags hade de inga svar på varför jag hade blodblandade flytningar dagen efter FET, de kunde bara bekräfta att det inte var normalt.

De har fortsatt hela veckan. Har ont i livmodern då och då och har haft yrsel igår och idag... Ja, nu är jag igång och överanalyserar alla möjliga "symptom" igen. Men jag fortsätter att hoppas.

• honeybunch
    Nube skrev 2017-07-05 18:12:00 följande:

Hur har det gått för er??

Mina bruna flytningar/små blödningar tog slut först i vecka 7. I vecka 8+1 fick vi se vår lilla dinosaurie på ultraljud och höra hjärtslaget. Den mår jättebra! Är så lycklig, kan inte tro att vi har sån "tur". Ja, det känns verkligen som att vi har tur att det lyckades på andra försöket.

Nu är jag i vecka 8+5 och jag och min sambo har precis gått på semester. Vi ska göra ultraljud igen i vecka 12 så det är bara att hoppas på att den trivs och vill stanna kvar där inne nu i sommar.

(Dinosaurie pga hur huvudet såg ut på ultraljudet. ????)

Svar på tråden ivf 2017