smurfen 11 skrev 2017-04-24 12:00:16 följande:
Något sent svar, råkade se att du citerat, men det syns inte när jag loggar in :(
Har du äggplock idag eller imorgon då? Spännande! Det bör gå bra, med morfin och lugnande ska du se ! Och 15 blåsor, inte illa!
Jag fick en normal mens fyra dagar senare än jag brukar få, sen slut på det, möjligen lite småflytningar efteråt nu.
Jag har också varit illamående ibland av sprayen, men överkomligt, och huvudvärk. Men det värsta har varit moodswings från hell ! Mår lite bättre nu.
Ska ta spruta 5 ikväll, tycker mig känna av lite vid höger äggstock men kanske bara inbillning. Lite svullen men kanske det också inbillning.. Imorgon blodprov. Ul på fredag. Kör halv dos Synarela nu.
Läkaren tror inte på så många ägg pga lite lägre äggreserv, så allt över 5 ägg är bra.
Hur mår du nu när du börjat med sprutorna då? Jag upplevde inte alls att jag mådde bättre efter att ha börjat med sprutorna, snarare samma symptom (trött, illamående) men dessutom plussa på att magen var öm.
Vår läkare sa att det krävs tre ägg för att de ska vilja plocka, ett tag trodde jag inte att vi hade fler än så. Då försökte jag fokusera på att det ju faktiskt bara behövs ett ägg av bra kvalitet! Klart att man vill ha fler till frysen och så, men jag försöker att inte tänka på vad som ska "hända sen" (dvs om vi misslyckas) utan ändå våga tro att vi ska bli gravida nu.
Om du gillar podcasts så rekommenderar jag Ebbas gravidpodd, det avsnittet då Markiz Tainton är med. Hon pratar just om humörssvängningarna och hur rasande hon kunde bli ibland under ivf-behandlingen. Jag både skrattade och grät när jag lyssnade på hennes historia.