• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • honeybunch
    Chestnut skrev 2017-03-02 13:53:54 följande:

Har följt din väntan lite i bakgrund.... då jag också väntat på godkännade av remiss. grattis till den 22a! jag också fått tid och ska köra igång den 14de

Tack! :) och grattis till dig med! Det har känts så skönt att kunn släpp den här stressen, den stora frågan "när?" Nu räknar vi ner vecka för vecka istället. :) Snart drar det igång!
  • Bell17

Hej :)

Vi fick börja i tisdags efter att många avbokat sina tider. Tog blodprov i fredags & ska på ultraljud imorgon. Fick det korta protokollet.

Jag är 29år & varken jag eller min sambi har inga barn sen tidigare. Vi går till RMC i Malmö. Trevlig personal :)

Lycka till ????

• HarmoniMalin87
    Bell17 skrev 2017-03-05 10:33:52 följande:

Hej :)

Vi fick börja i tisdags efter att många avbokat sina tider. Tog blodprov i fredags & ska på ultraljud imorgon. Fick det korta protokollet.

Jag är 29år & varken jag eller min sambi har inga barn sen tidigare. Vi går till RMC i Malmö. Trevlig personal :)

Lycka till ????

Härligt att ni är igång! Hur mår du än sålänge?

Hur såg/ser din dosering ut? Ja börjar det korta protokollet på 2v
  • Bell17

Harmon­iMalin­87

Härligt att ni är igång! Hur mår du än sålänge?

Hur såg/ser din dosering ut? Ja börjar det korta protokollet på 2v

Jag har det korta protokollet. Var på ultraljud idag & det hade växt till sig. Ultraljud på onsdag igen & äggplock på fredag. Har gått undan!

Mår helt ok. Är väldigt känslig & har nära till gråt. Det jobbigaste är att jag känner mig förvirrad. Glömmer saker & känner att jag inte är närvarande. Har tyvärr tappat aptiten & svårt att få i mig något.

• Annabola

Hej!

IVF är helt nytt för mig men börjat fundera på om det är den vägen jag och sambon måste gå (syskonförsök).

Vad kostar IVF? Förstår att det beror på behandling och vart man gör den.. korta protokollet tror jag gäller för oss då jag har regelbunden cykel, men väldigt lång.. kan få bruttolöneavdrag från både mitt och sambons jobb.. hur mycket kan det hjälpa ungefär? Någon som vet?

Tack på förhand!

• U Bet I Am

Första sprutan tagen idag!

Blodprov den 21, ul den 22 & 24. Äggplock om allt går som det ska veckan efter. Det känns helt overkligt!!!

• pimpim78
    U Bet I Am skrev 2017-03-17 19:54:34 följande:

Första sprutan tagen idag!

Blodprov den 21, ul den 22 & 24. Äggplock om allt går som det ska veckan efter. Det känns helt overkligt!!!

JAg tog också min första spruta i dag, bemfola och orgalutran ska jag ta.
    Vad tar du ?
  • emhu
    Annabola skrev 2017-03-17 18:35:55 följande:

Hej!

IVF är helt nytt för mig men börjat fundera på om det är den vägen jag och sambon måste gå (syskonförsök).

Vad kostar IVF? Förstår att det beror på behandling och vart man gör den.. korta protokollet tror jag gäller för oss då jag har regelbunden cykel, men väldigt lång.. kan få bruttolöneavdrag från både mitt och sambons jobb.. hur mycket kan det hjälpa ungefär? Någon som vet?

Tack på förhand!

Hej!

Hur länge har ni försökt med nummer 2? Börja med att ta kontakt med en klinik för att göra en utredning, det är grunden för en ivf-behandling.

Jag och min sambo gör vår första ivf på Sophiahemmet i Stockholm nu i vår. Vi har tagit vår behandling som bruttolöneavdrag och då har vi betalat 23000 istället för 37000 så det gör ganska mycket på kostnaden. Vet inte om det är olika på olika kliniker men jag tror inte att det spelar någon roll om man kör korta eller långa protokollet. Jag har ingen egen mens och kör korta protokollet ändå.

Lycka till!
  • U Bet I Am
    pimpim78 skrev 2017-03-17 22:19:14 följande:

JAg tog också min första spruta i dag, bemfola och orgalutran ska jag ta.

Vad tar du ?

Vad roligt! Då är vi ju precis på samma dag. :) Jag tar bara Bemfola nu, 150mg.

Ska du också lämna blodprov och ul till veckan?!
  • Annabola
    emhu skrev 2017-03-18 08:36:25 följande:
    Hej!

Hur länge har ni försökt med nummer 2? Börja med att ta kontakt med en klinik för att göra en utredning, det är grunden för en ivf-behandling.

Jag och min sambo gör vår första ivf på Sophiahemmet i Stockholm nu i vår. Vi har tagit vår behandling som bruttolöneavdrag och då har vi betalat 23000 istället för 37000 så det gör ganska mycket på kostnaden. Vet inte om det är olika på olika kliniker men jag tror inte att det spelar någon roll om man kör korta eller långa protokollet. Jag har ingen egen mens och kör korta protokollet ändå.

Lycka till!
    Hej!

Har gjort utredning på GynSthlm, kör första kuren med Letrozol.. har inte förkortat min cykel alls.. har egen ÄL men lång cykel som min gyn ville testa att korta ner.. testar dubbel dos nästa cykel.. sen kanske Ivf?

Blir nog Linnékliniken, hört väldigt bra om dem! Vad ingår i de 23000:- ni betalar.. flera försök?
Svar på tråden ivf 2017