• JCW81

ivf 2017

Hej!

Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram

• Svar på tråden ivf 2017
  • pimpim78
    U Bet I Am skrev 2017-03-18 17:48:17 följande:
    Vad roligt! Då är vi ju precis på samma dag. :) Jag tar bara Bemfola nu, 150mg.

Ska du också lämna blodprov och ul till veckan?!
    Halloj,
    Samma här, bara bemfola 150 mg, lägger till orgalutran på dag 5.
    Ska på ultraljud på torsdag. Ska bli så spännande.
    Känner du nånting av sprutorna än så länge ?
    Jag mår som vanligt och hoppas det får fortsätta så.......  Kram kram
  • U Bet I Am
    pimpim78 skrev 2017-03-18 22:17:54 följande:

Halloj,

Samma här, bara bemfola 150 mg, lägger till orgalutran på dag 5.

Ska på ultraljud på torsdag. Ska bli så spännande.

Känner du nånting av sprutorna än så länge ?

Jag mår som vanligt och hoppas det får fortsätta så.......  Kram kram

Skulle lägga till något på dag 3 tror jag. Eller var det kanske 5? Hmm måste kolla upp.

Jag blir lite hård om magen och är vansinnigt trött. Men det är allt. Du då?

Kramar ????
  • litetfröimagen

Hej! Får jag haka på denna tråden?

Jag har kört långa protokollet, med synarella och bemfola. Började med 150 på bemfola, men dosen höjdes till 225 efter första ultraljudet. Gjorde äggplocket i onsdags, fick ut 12 ägg, två var omogna, ett var inget ägg alls. Så av 9 blev 6 befruktade , nöjd med det, trodde jag skulle gå mycket mindre. Tyvärr blivit överstimulerad, men en mild grad. Så vi får se vad kliniken säger på måndag morgon, insättning är planerad till på måndag eftermiddag.

• Tösen88

Hej på er!

Hakar på tråden :)

Första ivf för vår del, ska köra det långa protokollet och har börjat med nässpayandet den 15/3-17. Känns spännande och lite läskigt att äntligen vara pågång .

• Tösen88
    litetfröimagen skrev 2017-03-19 00:42:50 följande:

Hej! Får jag haka på denna tråden?

Jag har kört långa protokollet, med synarella och bemfola. Började med 150 på bemfola, men dosen höjdes till 225 efter första ultraljudet. Gjorde äggplocket i onsdags, fick ut 12 ägg, två var omogna, ett var inget ägg alls. Så av 9 blev 6 befruktade , nöjd med det, trodde jag skulle gå mycket mindre. Tyvärr blivit överstimulerad, men en mild grad. Så vi får se vad kliniken säger på måndag morgon, insättning är planerad till på måndag eftermiddag.

Vad roligt att höra att det blev så många befruktade ägg. Grattis :)

Hur mår du idag?

Första ivf?

Hoppas det går bra imorgon:)
  • Nykär15

Nu är vi med igång snart. Har precis min egen ÄL, den sista på egen hand. Är på CD12 idag och haft blinkande smiley i två dagar så hoppas den slår om snart.

Ska köra korta protokollet på nästa mens, med Gonal-F 225, sen Orgultran och innan äggplock Ovitrelle då. 

Har ju testat både Gonal och Bemfola i egen cykel innan så vet väl på ett ungefär vad jag har att vänta mig. Mådde bättre av Bemfolan så får se hur hög dos av Gonal-F har för inverkan på mig....

Känns skönt med en pausmånad faktiskt, utan en massa piller och sprutor. Men har inte så stora förhoppningar på denna ÄL, men kommer förstås att pricka den för säkerhets skull. 

Runt 5/4 blir alltså nästa mens och vår start i karusellen, vet inte alls vad jag ska förvänta mig...livrädd vi ska få för få och skruttiga ägg...är ju trots allt 40 år.

• Dea85

Hej!
    Jag väljer att haka på denna tråd, då vår utredning blev klar igår. Det enda som saknas är att läkaren inte riktigt kunde se säkert om/när jag haft ägglossning så vi tog nytt prov igår.
    Jag har en son på 6 år från ett tidigare förhållande. Han blev till första ägglossningen efter 10 år på p-piller. Idag har jag och sambon försökt i 13 månader, hans resultat var väl inte perfekt men ej heller dåligt. Statistiskt sa hon, kunde det bli jackpot på första försöket, eller inte bli nåt alls.. 5milj gubbar/ml var väl det som var perfekt om jag förstod det rätt, han låg mellan 1,2-1,5milj/ml. I alla fall så ger detta oss rätt till ivf via sjukhuset, men då måste jag gå ner 8kg för att hamna på ett BMI under 30 för att kunna få remiss. Efter sonens födelse så gick livet utför så all den vikt jag samlade på mig då sitter fortfarande kvar, blir fan inte klok på hur jag ska gå ner.. 8kg är inte så mycket men känns som 80 :/
    Hur länge har ni fått vänta från att remiss skickades till att saker börjar komma igång? Jag vet inte alls vad jag ska förvänta mig, hur lång tid saker tar eller vilka steg man måste gå igenom :/

• U Bet I Am

Jag har mitt första ul imorgon + blodprov. Är så obeskrivligt nervös så jag kan knappt tänka.

• litetfröimagen
    Tösen88 skrev 2017-03-19 14:10:49 följande:

Vad roligt att höra att det blev så många befruktade ägg. Grattis :)

Hur mår du idag?

.

Första ivf?

Hoppas det går bra imorgon:)

Vi satte in ett ägg i måndags, det vara bara ett som var av riktig toppklass, två som var gränsfall. Ska ringa idag och kolla vad som hände med dom två andra för dom har inte återkoppla. Gynekologen tyckte att det var värt risken i och med att det var bara ett och att det var av så bra kvalitet, vore synd att riskera förlora det i en upptining. Men överstimulering är mycket bättre, fortfarande väldigt förstorade äggstockar dock, men ingen vätska i buken och ingen smärta. Så galet att det ligger nått därinne nu alltså????.

Ja det är våran Första ivf, vart är du i resans gång? Det var så mycket i skrivet i tråden så jag har mest skummat igenom den.
Svar på tråden ivf 2017