ivf 2017
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Hej!
Är det ngn mer som tror sig påbörja ivf i början av 2017 och som vill följas åt? Vi ska ha ett möte med vår ivf-klinik i början av dec och sen lutar det åt ivf... Kram
Nu är jag på sprutdag 7 och sedan igår fick jag tillägga Gonal-F. Fler här som använder sig av BÅDE Menopur och Gonal-F?
Har ultraljud igen på tisdag :)
Halloj,
Samma här, bara bemfola 150 mg, lägger till orgalutran på dag 5.
Ska på ultraljud på torsdag. Ska bli så spännande.
Känner du nånting av sprutorna än så länge ?
Jag mår som vanligt och hoppas det får fortsätta så....... Kram kram
Hej! Får jag haka på denna tråden?
Jag har kört långa protokollet, med synarella och bemfola. Började med 150 på bemfola, men dosen höjdes till 225 efter första ultraljudet. Gjorde äggplocket i onsdags, fick ut 12 ägg, två var omogna, ett var inget ägg alls. Så av 9 blev 6 befruktade , nöjd med det, trodde jag skulle gå mycket mindre. Tyvärr blivit överstimulerad, men en mild grad. Så vi får se vad kliniken säger på måndag morgon, insättning är planerad till på måndag eftermiddag.
Hej på er!
Hakar på tråden :)
Första ivf för vår del, ska köra det långa protokollet och har börjat med nässpayandet den 15/3-17. Känns spännande och lite läskigt att äntligen vara pågång .
Hej! Får jag haka på denna tråden?
Jag har kört långa protokollet, med synarella och bemfola. Började med 150 på bemfola, men dosen höjdes till 225 efter första ultraljudet. Gjorde äggplocket i onsdags, fick ut 12 ägg, två var omogna, ett var inget ägg alls. Så av 9 blev 6 befruktade , nöjd med det, trodde jag skulle gå mycket mindre. Tyvärr blivit överstimulerad, men en mild grad. Så vi får se vad kliniken säger på måndag morgon, insättning är planerad till på måndag eftermiddag.
Nu är vi med igång snart. Har precis min egen ÄL, den sista på egen hand. Är på CD12 idag och haft blinkande smiley i två dagar så hoppas den slår om snart.
Ska köra korta protokollet på nästa mens, med Gonal-F 225, sen Orgultran och innan äggplock Ovitrelle då.
Har ju testat både Gonal och Bemfola i egen cykel innan så vet väl på ett ungefär vad jag har att vänta mig. Mådde bättre av Bemfolan så får se hur hög dos av Gonal-F har för inverkan på mig....
Känns skönt med en pausmånad faktiskt, utan en massa piller och sprutor. Men har inte så stora förhoppningar på denna ÄL, men kommer förstås att pricka den för säkerhets skull.
Runt 5/4 blir alltså nästa mens och vår start i karusellen, vet inte alls vad jag ska förvänta mig...livrädd vi ska få för få och skruttiga ägg...är ju trots allt 40 år.
Hej!
Jag väljer att haka på denna tråd, då vår utredning blev klar igår. Det enda som saknas är att läkaren inte riktigt kunde se säkert om/när jag haft ägglossning så vi tog nytt prov igår.
Jag har en son på 6 år från ett tidigare förhållande. Han blev till första ägglossningen efter 10 år på p-piller. Idag har jag och sambon försökt i 13 månader, hans resultat var väl inte perfekt men ej heller dåligt. Statistiskt sa hon, kunde det bli jackpot på första försöket, eller inte bli nåt alls.. 5milj gubbar/ml var väl det som var perfekt om jag förstod det rätt, han låg mellan 1,2-1,5milj/ml. I alla fall så ger detta oss rätt till ivf via sjukhuset, men då måste jag gå ner 8kg för att hamna på ett BMI under 30 för att kunna få remiss. Efter sonens födelse så gick livet utför så all den vikt jag samlade på mig då sitter fortfarande kvar, blir fan inte klok på hur jag ska gå ner.. 8kg är inte så mycket men känns som 80 :/
Hur länge har ni fått vänta från att remiss skickades till att saker börjar komma igång? Jag vet inte alls vad jag ska förvänta mig, hur lång tid saker tar eller vilka steg man måste gå igenom :/
Jag har mitt första ul imorgon + blodprov. Är så obeskrivligt nervös så jag kan knappt tänka.
Vad roligt att höra att det blev så många befruktade ägg. Grattis :)
Hur mår du idag?
.
Första ivf?
Hoppas det går bra imorgon:)