• pimpim78

ivf 2017

honeybunch skrev 2017-01-14 19:01:05 följande:

Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta att få svar på att remissen tagits emot? Vår utredningsläkare sa en månad, men remissen skickades till Huddinge för en månad sen nu och vi har ännu inte fått svar. Känns så hopplöst att kolla brevlådan varje dag efter jobbet. Vi bara väntar på ett svar så att vi kan ringa vårdgarantikansliet med en gång sen.

Jag lämnade blodprov för hepatit och hiv först tidigare den här veckan, är det det som stökar till det? Behöver de provsvaren innan de ens kan skicka ut en bekräftelse om att man står i kön?

Vi är i samma sits, väntar och väntar också på bekräftelse. JAg ringde direkt till Huddinge och frågade dem, då sa de att först får man en bekräftelse på att remissen registrerats via post, och sedan efter det får man ett brev med vilken kötid osv. Vår remiss skickades dock i början av januari men tycker också det känns lite länge bara för att få den registrerad..........

• pimpim78
    2017Sthlm skrev 2017-02-12 13:30:13 följande:
    Har fått veta att den är godkänt och att vi eventuell blir kallade i april/maj
    Vad härligt grattis,
    Vi väntar också på att den skall bedömas av huddinge. Hur lång tid tog det för er ?
    Och visst ska de väl erbjuda tid inom 3 månader väl ?
    Hoppas så att det inte tar så lång tid, vet att våran är registrerad och det har gått ca 1 månad så hoppas den snart är bedömd.....

Stort lycka till åt er........
  • pimpim78

Hej alla kämpande ivf tjejer.

Jag bara måste lufta en sak.
    Vi har stått i kö och ska nu äntligen få starta ivf vid nästa menstruation, har första besöket på onsdag då vi får veta dos och sprutschema osv.

Jag läser överallt om hur alla äter alla möjliga vitaminer och äter inga kolhydrater och tränar och lever renlevnadsliv för att lyckas med sin ivf. Jag tycker ni är skitduktiga men min vardag ser inte ut så.

Jag är syrra på ambulansen, jobbar skift, blandar dagar och nätter, jag har sagt i ett års tid att jag ska ta tag i tränngen men det blir liksom inte av, jag är inte överviktig, 62 kg till mina 170 cm men ändå, man mår ju bättre av träning.

Jag stressar till dagis efter jobb och till aktiviteter och hem och hinna laga mat som äts av alla. Ingen dålig mat men vanlig husmanskost, med kolhydrater, och lite grädde, smakar ju så mycket bättre då. Ja och sen är det kväll och alla har somnat, då gräver jag gärna fram den där gömda bullpåsen eller smågodispluttarna som finns kvar i dotterns gamla påse.

Känner mig skräckslagen nu över att vårt ivf inte skall lyckas för att jag lever som jag gör. Men vet att jag inte skule klara av att göra en helomvändning nu, jag lver inte katastrofalt på nåt sätt och skall givetvis försöka tänka lite på stressnivå, arbetstider och att försöka äta mycket grönt osv. Men hur gör och tänker ni andra ?
    Är ni alla såna superkvinnor som inte dricker kaffe, och håller kosten perfekt ?

känner mig lite dålig som människa nu........ hualiga <3

• pimpim78

Tack för pepp tjejer,

Känns lite bättrefaktiskt. Och jag tror nog lite som du, att man måste må bra själv och tro på att det ska lyckas.

Vi alla gör nog så gott vi kan, nu håller vi tummarna !!!!

• pimpim78

I dag var vi på st göran och fick vårt schema över sprutor osv så nu väntar vi bara på att mensen skall dra igång om 2 veckor så vi får starta.
    Undrar lite över läkemedlen vi fick, jag fick ett preparat follikelstimulerande jag inte hört talas om tidigare, det hette bemfol eller bemfola med styrka 150 som vi skall starta med på mensdag 2.

Någon mer som använt detta och vad är egentligen skilnaden på detta och andra preparat som används.

Känns som en evig väntan på mens nu.

Hoppas det går vägen nu !!!

• pimpim78
    U Bet I Am skrev 2017-03-17 19:54:34 följande:

Första sprutan tagen idag!

Blodprov den 21, ul den 22 & 24. Äggplock om allt går som det ska veckan efter. Det känns helt overkligt!!!

JAg tog också min första spruta i dag, bemfola och orgalutran ska jag ta.
    Vad tar du ?
  • pimpim78
    U Bet I Am skrev 2017-03-18 17:48:17 följande:
    Vad roligt! Då är vi ju precis på samma dag. :) Jag tar bara Bemfola nu, 150mg.

Ska du också lämna blodprov och ul till veckan?!
    Halloj,
    Samma här, bara bemfola 150 mg, lägger till orgalutran på dag 5.
    Ska på ultraljud på torsdag. Ska bli så spännande.
    Känner du nånting av sprutorna än så länge ?
    Jag mår som vanligt och hoppas det får fortsätta så.......  Kram kram
  • pimpim78
    U Bet I Am skrev 2017-03-21 21:07:13 följande:

Jag har mitt första ul imorgon + blodprov. Är så obeskrivligt nervös så jag kan knappt tänka.

samm här, jag har tid 11:30..... Känner du av nånting ? Jag känner ingenting,möjligtvis lätt svullen om magen men ingen direkt känning över äggstockarna. Ska bli spännande att se vad som syns på vul i morgon.......
  • pimpim78

Första vul i dag och jag hade 8 mogna äggblåsor, de var ordentligt stora så jag får ta extra orgalutran på förmiddagen så inte äggen släpper. Tar ovitrellen på lördag och sedan äggplock på måndag morgon. Återföring på onsdag om allt går vägen,.......

Känns så skönt att äntligen vara på väg.

• pimpim78
    U Bet I Am skrev 2017-03-23 00:02:13 följande:
    Det är damma för mig. Jag mådde lite illa ibörjan, och magen blev risig. Tröttheten är väl det jag lider av mest. I övrigt inget.

Vad sa dom? Hur gick allt idag?!
    Hur har det gått för dig  på vul ?

Kram
Svar på tråden ivf 2017