• pimpim78

ivf 2017

U Bet I Am skrev 2017-03-24 22:45:44 följande:
    Det gick bra. Var på mitt andra vul idag och hade 8st på ena och 7st på andra. Äggplock på måndag och insättning ons eller tors.

Är det ett normalt resultat?

Tar stora sprutan imorgon. Nervös!!

Hur går det för dig?

Det är så skönt att prata med någon. Har inte berättat för någon i min omgivning.
    Va roligt , precis som mig. Men jag hade lite färre ägg, totalt 8 som va stora o fina. Tar också äggl spruta i morg kväll kl 19:30 och plock på måndag , återföring onsdag. Sen kan vi ruva tillsammans ...... stor kram
  • pimpim78
    U Bet I Am skrev 2017-03-25 15:07:39 följande:
    Åh så underbart! <3

Ja vi får stötta varandra.

Jag har väldigt mycket flytningar med betoning på väldigt. (Genomskinliga ser ut som äggula). Idag hade jag även lite lite blod i. Är det något att oroa sig över? :(
    Jag har också mycket flytningar, inget blod Dock. För mig känns det nästan som att jag ska ha ägglossning i dag , hoppas verkligen att äggen inte släpper tidigare än de ska ..... fick ju ta en extra orgalutran i dag så de borde ju inte det.
    Blod vet jag inget om, borde ju inte vara nån större fara, fråga dem på måndag!!
    Vart går ni någonstans ?
    Kram
  • pimpim78
    U Bet I Am skrev 2017-03-25 21:30:03 följande:
    Tack för lite lugnande ord. Det var inte mycket men det räcker ju för att göra en lite nojig.

Hur gick det för dig att ta sprutan? Känner du av något?

Skall gå och ta min nu. :)

Vi går på ivf kliniken i Umeå. Ni då?

Kraam!
    Sprutan var inget problem, är väl rätt härdad då jag själv är ssk på ambulans. Så just sprutorna tycker jag inte är så big deal.  Har tagit ovitrelle tidigare vid insemination och man kan få som lite grav symtom, spända bröst och trötthet osv. Brukar inte komma förrän efter ett par dagar, i alla fall inte på mig.

Nu är jag spänd på äggplocket, det kommer gå kanon, för oss båda.

Vi går på st göran här i stockholm...... kram
  • pimpim78
    U Bet I Am skrev 2017-03-26 19:49:53 följande:
    Jamen då är det nog en baggis för dig. Så skönt! :)

Vet du hur själva plocket går till? Jag har trott att dom går genom magen. Fick nyligen höra att dom verkar gå genom livmodern? Hur ont ska inte det göra. :( Har sjukhus och läkarfobi och lite lätt panik nu. ;(

Kramkram
     Precis som ovan skriver så går de genom slidväggen,
    Men sitt för guds skull nu inte och  läs en massa skräckhistorier om jobbiga äggplock. Det kommer gå bra, tänk på att vara lugn, andas och tung rumpa ner i stolen, så smärtlindringen verkar. Du kommer klara det galant, jag är pepp, kommer gå hur bra som helst.
    Våra tankar om saker och ting påverkar oss mer än vi tror. Hoppas jag kan skicka över lite pepp till dig också, tänk som vi väntat på det här. En liten bebbe. I morgon händer det, i morgon får vi veta hur bra och starka våra ägg är.
    det är ju så jäkla spännande, det tar ett par minuter där i stolen, sen vet vi.....

Heja heja, vi är starka tjejer och det här är piece of cake !!!
  • pimpim78
    U Bet I Am skrev 2017-04-01 09:47:22 följande:
    Tack fina du för all pepp!

Gick bra för mig. Hur går det för dig? <3
    JAg hade en väldig otur, 10 av mina 11 ägg befruktades vilket var toppen. MEn sen delade de sig inte som de skulle, så de ringde på insättningsdagen o sa att jag inte behövde komma. De skulle odla dem vidare för att se om något ägg klarade sig men de trodde inte det.

Men så i går fredag ringde de kl 13:30 och sa att ägg klarat sig så jag fick komma in omgående och sätta in en morula på dag 4. Så i dag är ruvardag 1.
    Hoppas så,

Du då, hur har det gått för dig ? kram
  • pimpim78
    U Bet I Am skrev 2017-04-07 23:14:38 följande:
    Har testdag den18 (om mensen inte hunnit komma då). Känner tyvärr inget alls. :(
    Jag har tjuvtestat i dag och fick ett starkt plus !!!! Känner inte heller några symtom alls förutom lite spända bröst. Håller alla tummar jag kan för dig, kram
  • pimpim78
    U Bet I Am skrev 2017-04-09 23:33:47 följande:
    Men oj så fantastiskt roligt! Massor av grattis! <3

Vilken dag tog du testet på? Går själv in på RD 11 imorgon och funderar på att tjuvtesta. Har eg testdag den 18. Tror du det går se från dag 11? En del verkar ha testat då. Men så sjukt orolig att få ett minus. Mår illa av tanken. ;(
    På ruvardag 8 var det svagt Pos, knappt att det gick att se och på ed 9 tydligare. Jag håller alla mina tummar för att du bara testat för tidigt och snart får ett fint plus. Det är så väldigt olika hur fort man plussar !!! Stora kramar !!!!
  • pimpim78

Hej,
    Blir så ledsen när jag läser, men kan inte klumparna vara rester från lutinus om du tar det ?
    det rosa kan ju vara spottings innan mens men även om du fått sköra slemhinnor av att använda lutinus så kan man ju blöda lite lätt.

Jag håller alla tummar att blödningen avstannar  och att du får det plus, men jag förstår att detkänns jobbigt just nu....
    kramar

• pimpim78
    U Bet I Am skrev 2017-04-11 23:03:22 följande:
    Tack rara du! Det har bytt färg till ljusbrunt men nu både värk och den numer ljusbruna flytningen avtagit?

Jag brukar ha bruna flytningar någon timme innan mens och mycket mensvärk. Men då brukar mensen komma direkt efter det bruna. SÅ ledsen!!!

Tänkte ringa kliniken imorgon. ;(

Stor kram
    Gör det , låter bra. Mensen kommer inte alltid direkt när man tar lutinus heller utan det kan ta ett par dagar efter man slutat med den innan den kommer igång.
    Jag är så ledsen för din skull och hoppas nu att ni kan dra igång med ert nästa försök..
    Tänk att de flesta par uppnår graviditet efter 3 omgångar med ivf.
    Hade ni några i frysen att sätta in ?
    Jag är långt ifrån safe jag med , jag fick ett plus men det har oftast slutat i tidigt missfall så oron är lika stor här borta.
    Stora kramar och sluta aldrig kämpa !!!!
  • pimpim78
    U Bet I Am skrev 2017-04-12 10:31:24 följande:
    Tack snälla du! Dina ord betyder så mycket. Har ju inte direkt så många att prata med och sambon tycks inte riktigt förstå.

Av 10st blev 8st befruktade, ett är det de satte in så vi har 7st i frysen. Men ändå, mår vidrigt. ;(

Kommer rosa/brun flytning idag med och jag har molvärk. Men ingen mens. Ska jag sluta ta vaggisarna för att få igång den? Vill bara få det överstökat. *grinar*
    Ring till din klinik och rådgör. I mina papper står ordagrant att man inte ska sluta med vaggisar innan man pratat med sin klinik.

Många har ju blödningar under grav också, så försök få tag i din klinik och rådgör med dem.
    Håller fortsatt en tumme !!
    Uppdatera hur det gr och vad de säger !! Stor kram
  • pimpim78
    LottaU skrev 2017-04-16 20:16:33 följande:

Hej! Har några frågor till ni som testat positivt på testdag; vad händer då ni ringer kliniken? Får ni tid för ul för att se hjärtslag? I vilken vecka görs detta ul? Fått för mig att det görs tidigare för ivf'are..?

Jag har testdag på fredag, redan testat positivt och hoppas såklart att det är positivt också på frredag! :)

Grattis till plus, jag testade också pos någon dag innan testdag. Ringde d till kliniken och fick precis som du skriver en tid för vul.  Jag kommer vara början av vecka 8 när jag fick tiden för vul, men tror det kan variera lite från klinik till klinik.  kram
  • pimpim78

hej på er,

JAg är tillbaka i tråden igen, blev ju gravid på första IVF försöket och vi fick se ett tickande hjärta i v 8. När jag kom på ytterligare ett ultraljud i v 10 hade hjärtat sluta slå och jag har precis gått igenom en abort med cytotec.

Vi har två blastocyster i frysen och jag undrar om någon vet hur länge man måste vänta ? får man börja direkt på nästa mens, alltså om ca 1 månad ?

De diskuterade att jag skulle få prova med trombyl, någon som har erfarenhet?

Jag fårs äkert veta allt detta på vårt läkarbesök men är lite ivrig och vill att kroppen skall återhämta sig så vi får prova på nytt.....

Kram till er alla

• pimpim78
    Mabe skrev 2017-05-19 20:30:09 följande:
    Hej!

Tror att de oftast vill att man väntar en cykel. Man får inte alltid ägglossning direkt efter ivf försök utan man låter kroppen "vila" en omgång. I allafall har det varit så för mig.
    Jag kanske tänker fel, men blödningen jag har nu ses ju som "mens" om än provocerad sådan. Sen kommer jag ju ha ägglossning om 2-3 veckor, i alla fall har det varit så vid tidigare missfall, och sen kommer ju en mens om ca 1 månad, menar du att du fått vänta ytterligare en cykel eller fått köra på nästa mens som kommer, alltså att sätta igång då om ca 1 månad ?

Svar på tråden ivf 2017