• U Bet I Am

ivf 2017

Hejhej!

Hoppas det är okej att hoppa in här.

Vi är ett par på 30 resp 35 år som försökt få barn i två år utan minsta tecken på en graviditet. Vi har genomgått en fertilitetsutredning för ett år sedan som inte påvisar några fel på någon av oss.

Nu har vi precis lämnat blodprov och inväntar en kallelse till IVF-kliniken i Umeå. Hoppas bara att det inte tar aaalltför lång tid.

Har känt mig lite deppig och väldigt ensam i det här då det känns som att man är ensam.

Tänkte att det börjar vara dags att presentera sig här istället för att bara vara inne och smygläsa. ;)

• U Bet I Am
    PetiteCherie skrev 2017-01-11 06:39:23 följande:

Hej! Känns som vi är i exakt samma sits. Har också försökt ungefär lika länge. Utredning gjord, inte hittat nånting hos någon av oss..

Remissen skickades för ivf i Umeå för ca 1-2

Veckor sedan. Vill bara få en första tid nu.... ;) skall också gå i Umeå på kliniken där!

Hoppas vi kan hålla kontakten här!

Hej!

Vad tråkigt att fler är i samma sits som oss. Samtidigt som det är skönt att kunna känna att man inte är ensam. Att ha någon som förstår det man går igenom känns värdefullt. Hur gamla är ni?! :)
  • U Bet I Am
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-11 08:48:04 följande:

Hej här har ut en till som ska genomgå ivf i Umeå :)

Hur gamla är ni?!

Har ni tagit blodprov redan? Undra hur länge man får vänta...
  • U Bet I Am
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-12 21:40:11 följande:

Hej och vi har tagit alla prover. Skickade in hälsodeklarationen i november och fick komma på en tid i går med kort varsel. Vi är 39 och 42 du ni då?

Hur lång tid tog det ca? :)

Vi är 30 och 35.
  • U Bet I Am
    PetiteCherie skrev 2017-01-13 05:35:19 följande:

Hej!

Vi är 31 bägge två. Hur gamla är ni?

:)

Vi är 30 & 35. :)

Har ni fått köra igång ännu?
  • U Bet I Am
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-22 10:30:17 följande:

Det tog ca 2 månader men vi fick en tid med kort varsel då vi hade den möjligheten att komma in snabbt.

Så nu är vi i full gång är inne på sprutdag 4 i dag!

Åh så spännande! Mår du bra?

Kan knappt vänta! Fast vi har ju precis skickat våra blodprover så vi lär väl vara 2-3 mån bort. :/
  • U Bet I Am
    PetiteCherie skrev 2017-01-22 23:54:24 följande:

Nej inte ännu. Tog de sista blodproverna i december och remissen för ivf togs emot i Umeå 9/1. Så nu är det bara vänta på kallelse.. vi är i nästan samma sits då?

Ja i exakt samma sits bortsett från att vi ligger 2v efter er. :) Fick veta att vår remiss skickades till Umeå idag. Så nu är det bara den långa väntan kvar.... :|
  • U Bet I Am
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-23 08:34:00 följande:

Du får ringa kliniken å höra med dem hur långt bort ni är i kön!

Jag mår ganska bra svettas mycket och magen har svullnat upp en del men utöver det så flyter det på förvånansvärt bra!

Känns nästan som att det går å känns för lätt..ska på vårat första ultraljud i morgon för å se hur äggblåsorna växer. Hoppas hoppas de visar något posetivt!

Ja det låter som en klok tanke. Lugna nerverna lite.

Vad härligt att höra! Håller tummarna för ett positivt besked. Njut av känslan och glöm inte bort att uppdatera oss. ;)
  • U Bet I Am

ÄNTLIGEN! Nu har vi fått tid - den 15 mars!

Börjar kännas på riktigt nu.

Men en undran..

Vad har vi att vänta?

Vad jag förstår ska man börja med någon medicin när man får mensen?

Min mens är beräknad till 1-2dagar efter det besöket. Tror ni att man får köra igång då eller måsta vänta tills nästa mens, alltså i april?

/tacksam & förväntansfull! <3

• U Bet I Am
    Nykär15 skrev 2017-02-27 11:27:45 följande:

Har ni gjort en utredning tidigare? I så fall finns ju viss chans att få köra igång direkt. Men om de behöver ta kompletterande prover eller göra en utredning så blir det nog först 1-2 cykler senare. Så det beror ju på vad man har för bakgrund. 

Jag har med första möte då fast 14/3. Men vi är klara med utredning på annan klinik, men kan ändå hända de vill komplettera med något. Men jag kommer precis vara klar med min mens när vi kommer dit och invänta ÄL runt 22/3, så vi hoppas få köra igång början april

Ja vi har gjort utredning på annan klinik innan som inte visade på några fel alls.

Vi var och lämnade de blodprov de saknade inför IVF:en i början av februari.

Men då finns det hopp för uppstart direkt alltså?! Må jag ha tur NÅGON gång!! *ber*
Svar på tråden ivf 2017