• U Bet I Am

ivf 2017

Nykär15 skrev 2017-02-28 09:04:50 följande:

Nä då ser jag inga problem och de kör säkert igång på den mensen! Medicinerna brukar vara beställningsvara så OM de kör på direkt så gå till ett apotek och beställ de omgående efter ert besök!

Men om medicinerna är beställningsvara lär vi ju inte kunna börja denna månad. :|

Mitt besök är ju den 15 mars och mensen ska komma den 16 mars. Inte hinner jag väl få mediciner på beställning så fort?! :(
  • U Bet I Am

Första sprutan tagen idag!

Blodprov den 21, ul den 22 & 24. Äggplock om allt går som det ska veckan efter. Det känns helt overkligt!!!

• U Bet I Am
    pimpim78 skrev 2017-03-17 22:19:14 följande:

JAg tog också min första spruta i dag, bemfola och orgalutran ska jag ta.

Vad tar du ?

Vad roligt! Då är vi ju precis på samma dag. :) Jag tar bara Bemfola nu, 150mg.

Ska du också lämna blodprov och ul till veckan?!
  • U Bet I Am
    pimpim78 skrev 2017-03-18 22:17:54 följande:

Halloj,

Samma här, bara bemfola 150 mg, lägger till orgalutran på dag 5.

Ska på ultraljud på torsdag. Ska bli så spännande.

Känner du nånting av sprutorna än så länge ?

Jag mår som vanligt och hoppas det får fortsätta så.......  Kram kram

Skulle lägga till något på dag 3 tror jag. Eller var det kanske 5? Hmm måste kolla upp.

Jag blir lite hård om magen och är vansinnigt trött. Men det är allt. Du då?

Kramar ????
  • U Bet I Am

Jag har mitt första ul imorgon + blodprov. Är så obeskrivligt nervös så jag kan knappt tänka.

• U Bet I Am
    pimpim78 skrev 2017-03-22 23:26:02 följande:

samm här, jag har tid 11:30..... Känner du av nånting ? Jag känner ingenting,möjligtvis lätt svullen om magen men ingen direkt känning över äggstockarna. Ska bli spännande att se vad som syns på vul i morgon.......

Det är damma för mig. Jag mådde lite illa ibörjan, och magen blev risig. Tröttheten är väl det jag lider av mest. I övrigt inget.

Vad sa dom? Hur gick allt idag?!
  • U Bet I Am
    pimpim78 skrev 2017-03-24 15:39:10 följande:

Hur har det gått för dig  på vul ?

Kram

Det gick bra. Var på mitt andra vul idag och hade 8st på ena och 7st på andra. Äggplock på måndag och insättning ons eller tors.

Är det ett normalt resultat?

Tar stora sprutan imorgon. Nervös!!

Hur går det för dig?

Det är så skönt att prata med någon. Har inte berättat för någon i min omgivning.
  • U Bet I Am
    U Bet I Am skrev 2017-03-24 22:45:44 följande:

Det gick bra. Var på mitt andra vul idag och hade 8st på ena och 7st på andra. Äggplock på måndag och insättning ons eller tors.

Är det ett normalt resultat?

Tar stora sprutan imorgon. Nervös!!

Hur går det för dig?

Det är så skönt att prata med någon. Har inte berättat för någon i min omgivning.

KRAM!
  • U Bet I Am
    pimpim78 skrev 2017-03-24 23:38:55 följande:

Va roligt , precis som mig. Men jag hade lite färre ägg, totalt 8 som va stora o fina. Tar också äggl spruta i morg kväll kl 19:30 och plock på måndag , återföring onsdag. Sen kan vi ruva tillsammans ...... stor kram

Åh så underbart! <3

Ja vi får stötta varandra.

Jag har väldigt mycket flytningar med betoning på väldigt. (Genomskinliga ser ut som äggula). Idag hade jag även lite lite blod i. Är det något att oroa sig över? :(
  • U Bet I Am
    pimpim78 skrev 2017-03-25 16:46:37 följande:

Jag har också mycket flytningar, inget blod Dock. För mig känns det nästan som att jag ska ha ägglossning i dag , hoppas verkligen att äggen inte släpper tidigare än de ska ..... fick ju ta en extra orgalutran i dag så de borde ju inte det.

Blod vet jag inget om, borde ju inte vara nån större fara, fråga dem på måndag!!

Vart går ni någonstans ?

Kram

Tack för lite lugnande ord. Det var inte mycket men det räcker ju för att göra en lite nojig.

Hur gick det för dig att ta sprutan? Känner du av något?

Skall gå och ta min nu. :)

Vi går på ivf kliniken i Umeå. Ni då?

Kraam!
Svar på tråden ivf 2017