• PetiteCherie

ivf 2017

Hej! Har fått remiss för ivf i Umeå.. någon som vet något om väntetiden där?

• PetiteCherie
    U Bet I Am skrev 2017-01-11 02:56:15 följande:

Hejhej!

Hoppas det är okej att hoppa in här.

Vi är ett par på 30 resp 35 år som försökt få barn i två år utan minsta tecken på en graviditet. Vi har genomgått en fertilitetsutredning för ett år sedan som inte påvisar några fel på någon av oss.

Nu har vi precis lämnat blodprov och inväntar en kallelse till IVF-kliniken i Umeå. Hoppas bara att det inte tar aaalltför lång tid.

Har känt mig lite deppig och väldigt ensam i det här då det känns som att man är ensam.

Tänkte att det börjar vara dags att presentera sig här istället för att bara vara inne och smygläsa. ;)

Hej! Känns som vi är i exakt samma sits. Har också försökt ungefär lika länge. Utredning gjord, inte hittat nånting hos någon av oss..

Remissen skickades för ivf i Umeå för ca 1-2

Veckor sedan. Vill bara få en första tid nu.... ;) skall också gå i Umeå på kliniken där!

Hoppas vi kan hålla kontakten här!
  • PetiteCherie
    Nykär15 skrev 2017-01-12 09:11:57 följande:

Som oss då  Spännande! Vi ska på ett första möte i februari är planen med uppstart i mars hoppas jag.

Hej! Hur länge fick du vänta efter att remissen skickades? Har inte fått någon tid för första möte men det kanske tar ett tag... :/
  • PetiteCherie
    Nykär15 skrev 2017-01-12 19:22:01 följande:

Har ingen remiss, har ju själv bara kontaktat dem.

Ah okej. Sorry. Spännande för er att ha en plan nu!
  • PetiteCherie
    U Bet I Am skrev 2017-01-12 21:29:49 följande:

Hej!

Vad tråkigt att fler är i samma sits som oss. Samtidigt som det är skönt att kunna känna att man inte är ensam. Att ha någon som förstår det man går igenom känns värdefullt. Hur gamla är ni?! :)

Hej!

Vi är 31 bägge två. Hur gamla är ni?

:)
  • PetiteCherie
    U Bet I Am skrev 2017-01-22 01:14:03 följande:

Vi är 30 & 35. :)

Har ni fått köra igång ännu?

Nej inte ännu. Tog de sista blodproverna i december och remissen för ivf togs emot i Umeå 9/1. Så nu är det bara vänta på kallelse.. vi är i nästan samma sits då?
  • PetiteCherie
    U Bet I Am skrev 2017-01-24 04:50:32 följande:

Ja i exakt samma sits bortsett från att vi ligger 2v efter er. :) Fick veta att vår remiss skickades till Umeå idag. Så nu är det bara den långa väntan kvar.... :|

Vad spännande. Då tycker jag vi håller kontakten. :) Hoppas väntetiderna inte är såååå långa nu!!
  • PetiteCherie
    Jaba skrev 2017-03-23 17:06:20 följande:

På fredag startar Gonal F (225) och äggplog v 14. Har tänkt köra en rejäl acupunktur - kan hjälpa :) Första IVF, inga problem, men vi blev teltta på att vänta...

Vad spännande att vara igång! Vi börjar också idag med sprutor. Lycka till!
  • PetiteCherie
    Kv89 skrev 2017-04-03 15:48:37 följande:

Hej, jag hoppar in här! Jag och min sambo ska v15 på första mötet på ivf kliniken i Umeå. Kommer att ha mens 7 dagar innan det. Som jag förstår är det försent att börja under den cykeln isåfall, eller har jag fel? Hoppas på att få börja i maj isåfall. Jag har endometrios och man anser att det är den primära orsaken till vår barnlöshet iomed att man inte hittat någon annan orsak. Vi är båda 27 år gamla.

Jag undrar om det finns nån generell regel i om man får det långa eller korta protokollet? Vad är det som avgör det?

Och när brukar äggplocket ske i cykeln? Är det när man vanligtvis har sin ägglossning eller är det helt oberoende av det? Brukar ha ägglossning på dag 12-14. Försöker alltså att räkna ut när äggplocket kan tänkas bli för oss om mensens första dag är 3e maj och man börjar med behandlingen då? Nån som kan hjälpa mig med det? Förstår att det är beroende på vilket typ av protokoll man gör men ni är ju säkert flera som gjort olika som kan ge mig ett svar på dessa frågor?

Hej! Stämmer nog bra att det är för sent med den menscykeln , då får ni börja på den som kommer efter den lycka till!

Man böjar med sprutorna 2a eller 3e mensdagen. Om vi leker med tanken att du får korta protokollet så bör det bli ägg plock för dig någonstans mellan 10-14e sprutdagen! Vilket ju faktiskt är ungefär vid vanligt ägglossning :)
Svar på tråden ivf 2017