• Milla8101

ivf 2017

Hoppar gärna med här också.

Lite kort om mig. 35 år min sambo är 38 vi har en pojk som är 5 år som kom till på vanligt vis, men det tog lång tid. Gravid i april-16 men missfall i v 8. Gick till privat klinik i höstas det visades sig att jag hade jättelågt Amh värde( 0,3 ) och ena äggledaren var tilltäppt. Så det blev snabba puckar.

Kör korta protokollet och startade med sprutorna 4/1 varit på 1 UL men ska på ett till nu på fredag. Hade endast 7 blåsor och dom hade inte växt jätte mycket.

Vi Hoppas på ett syskon till våran son detta året.

• Milla8101
    Nykär15 skrev 2017-01-11 14:48:54 följande:

Ah kul! Eller ja kul och kul eg men du fattar  vi kommer ju gå privat, förmodligen blir det Fertilitetscentrum.

Vi ska oxå göra på fertilitetscentrum, fast genom en privat klinik.
  • Milla8101
    larssonc skrev 2017-01-11 22:09:31 följande:

Har också ett amh värde på 0,3. Fick veta det i måndags. Blev bestämt direkt att vi ska göra ivf. Har första mötet den 24e. Inga barn sen tidigare och båda 27 år. Hoppas vi kan få i alla fall ett barn :( men förlorade rätt mycket hopp när jag fick resultatet på amh värdet. Har även väldigt kort menscykel, mycket mellanblödningar och små äggledare. Så en del av mig har nog faktiskt ställt in sig på ett barnlöst liv...

Man ska ju inte stirra sig blint på amh värde. Man kan bli spontan gravid ändå. Trots allt så är du som sagt ETT bra ägg som behövs!

Jag blev oxå lite låg när jag fick reda på mitt, men försöker tänka positivt. Jag var ju gravid i våras, vet ju inte ioförsig vad amh låg på då men säkert inte mycket bättre.

Det kommer gå bra för dig, Lycka till!
Svar på tråden ivf 2017