ivf 2017
Vart går ni?
Vi gjorde utredningen privat, och fick samma. Att min mans spermier var för få till antalet och långsamma. På mig såg det bra ut, men mina ägg börjar ta slut. Vi kommer att göra Ivf med microinjektion. Det var inte tal om något annat. Då har vi mycket goda chanser.
Hon förklarade att eftersom de är för få spermier så är det inte tillräckligt många som klarar första gallringen, och om några lyckas ta sig upp i äggledare är för trötta när de kommer dit. Så att lyckas på egenhand kan gå, men är väldigt osannolikt.
Tråkigt se att ni kämpar ännu, men skönt ni kommit en bit på vägen.
Här kämpar vi med fortfarande som du förstår efter vårt MA i somras. Har gjort privat utredning, får inte via landstinget längre pga min ålder. Jag hade för högt TSH så får Levaxin nu och även stimulering med Letrozol för att få ÄL på vanligt tid då den vart försenad efter MA. Tar andra dubbeldosen nu precis. Vi kommer däremot bara köra denna och kanske 1-2 försök till själva och sen gå på IVF.
Utredningen visade på fin äggreserv och bra spermier iaf. Och förmodligen ställer TSH till att det är svårare bli gravid och ökar missfallsrisken massor. Får även Trombyl och Lutinus att stötta med OM jag blir gravid.
Men kontakt med klinik kommer tas nu så vi är inne i det lagom till mars iaf då jag inte vill tappa ännu mer dyrbar tid nu.