ivf 2017
Satte också in en blasto idag!! Spännande! :)
Mabe - fick ni alltså två insatta?Hoppet är det sista som lämnar en. :) Hoppas åt er också!
Satte också in en blasto idag!! Spännande! :)
Jo, det är ju så frustrerande månad efter månad utan att det blir någonting.:( Har ni försökt länge?
Jag känner mig mer hoppfull inför ivf för då är det som bekräftat att ägget blivit befruktat och så,. :D men ändå så himla mycket annat som också skall funka. :)
Helt galet, plussade igår på Rd 4 med blasto! :)
Haft sjukt mycket mensvärk och tror hela tiden att jag ska få mens. men jag tar det lite chill och väntar tills bim på ons/Tors iaf. Innan jag kan känna någon glädje. Så rädd att det ska släppa!
VUL idag på CD10 efter Bemfola på CD2-7 och hade ett moget ägg på 20 mm på höger sida. På vänster satt två mindre på 14 respektive 15 mm som förmodligen inte hinner mogna tillräckligt. Hon ville ge ägget två dagar till för att säkert lossa med sprutan, så på onsdag kväll ska jag ta Ovitrelle.
Slemhinnan var treskiktad och 10 mm och sekretet jättebra i slidan. Har märkt det själv, otroliga mängder så det är väldigt halt vid sex. Har ju inte haft så på många år så det märks att det är LH i dessa sprutor mot att det bara är FSH i Letrozol.
Så på torsdag/fredag bör ägget påbörja sin resa!
Hon skulle skriva ut vår journal i veckan så den är klar inför vårt uppstartsmöte på Fertilitetscentrum.
Härligt!! Håller tummarna
En dum fråga, är inte insatt (än!) hur många mm ska ett ägg vara för att bäst bli befruktat...? Mina var 14,8mm 4 dagar innan jag fick glad gubbe på ÄL test, hoppas det räcker!?
Hej! Hoppar in här. Gjorde ET 29 januari och testade positivt. Vårt första syskonförsök. Illamående, trötthet och ömma bröst kom ganska omgående men nu är alla symtom helt borta. Någon som varit med om detta där det slutat bra och inte varit MA?
Så himla kul att man känner igen signaturer från andra trådar. Gäller att vara om sig och kring sig i barnlöshet-situationen.
Jag och min sambo har precis påbörjat en utredning på Sophiahemmet i Stockholm efter att jag har fått veta från min gynekolog att jag har låg AMH (<0.05). Läkaren tyckte att vi absolut skulle sätta igång en ivf-behandling så fort vi bara kan, förutsatt att alla våra prover ser bra ut :)
Men nästa gång vi ska dit ska jag göra en undersökning av livmodern med hjälp av kontraktsvätska. Supernervös över detta redan nu! Någon som jag har gjort det? Har läst en massa om att det ska vara väldigt obehagligt. Hur har ni upplevt det? Ska man preppa med att ta smärtstillande innan?
Jag har gjort HSS och det var helt smärtfritt när de gick in med katetern i livmodern, var lite krångligt då jag gjort snitt innan så den fastnade lite men sen gick det bra. Undersökningen gick bra och var smärtfri, lite obehag bara. Men ca 15 minuter efter när livmodern började dra ihop sig igen...fy satan vad hemskt! Jag fick ligga ner, helt blek och kallsvettig och försökte bara andas...var som att hamna mitt i en krystvärk som inte avtog. Detta satt i ungefär 20 minuter och sen försvann det helt plötsligt. Var lite öm resten av dagen men sen var det bra.
Min syrra fick likadant när hon gjorde det, att smärtan kom efteråt när livmodern drog ihop sig...
Ja gör det och vila efter. Jag blev inte rekommenderad någon smärtstillande innan så jag fick ju en chock..hon sa man kunde känna lätt mensvärk. Jag är van vid rätt stark mensvärk men detta var helt fruktansvärt...och då är jag ändå smärttålig. Men det verkar som man reagerar väldigt olika, Sen får man tydligen mer ont när man fött barn, samma efter att eftervärkar kan bli värre ju fler barn man får samt värre smärta vid ÄL/mens osv...så kanske därför.
Men du ska se att det går bra! Man gör ju det i ett gott syfte iaf så då har man lättare att ta det.
ÄNTLIGEN! Nu har vi fått tid - den 15 mars!
Börjar kännas på riktigt nu.
Men en undran..
Vad har vi att vänta?
Vad jag förstår ska man börja med någon medicin när man får mensen?
Min mens är beräknad till 1-2dagar efter det besöket. Tror ni att man får köra igång då eller måsta vänta tills nästa mens, alltså i april?
/tacksam & förväntansfull! <3
Har ni gjort en utredning tidigare? I så fall finns ju viss chans att få köra igång direkt. Men om de behöver ta kompletterande prover eller göra en utredning så blir det nog först 1-2 cykler senare. Så det beror ju på vad man har för bakgrund.
Jag har med första möte då fast 14/3. Men vi är klara med utredning på annan klinik, men kan ändå hända de vill komplettera med något. Men jag kommer precis vara klar med min mens när vi kommer dit och invänta ÄL runt 22/3, så vi hoppas få köra igång början april
I dag var vi på st göran och fick vårt schema över sprutor osv så nu väntar vi bara på att mensen skall dra igång om 2 veckor så vi får starta.
Undrar lite över läkemedlen vi fick, jag fick ett preparat follikelstimulerande jag inte hört talas om tidigare, det hette bemfol eller bemfola med styrka 150 som vi skall starta med på mensdag 2.
Någon mer som använt detta och vad är egentligen skilnaden på detta och andra preparat som används.
Känns som en evig väntan på mens nu.
Hoppas det går vägen nu !!!
Jag har tagit Bemfola denna cykel, funkat jättebra och jag fick för en gångs skull jättefina ÄL-flytningar pga att det innehåller LH utöver FSH.
Jag har tagit 75IE eftersom jag stimuleras i egen cykel så ville ju bara mogna ett ägg. Sa de nåt om uppföljning med UL så de ev kan höja din dos? Jag tror många ligger på 250IE annars så det lät lite lågt för att vara IVF om de vill ha många ägg, men kanske vill de se hur du svarar på läkemedlet innan de ger högre.
Jag hade en äggblåsa på 20 mm på CD10 och slemhinnan var då 10 mm så det var jätteskönt. Är idag på ÄL+8 så vet ju inte ännu om det var framgångsrikt för oss...
Den 14/3 har vi uppstart på IVF, är då precis efter mensen så blir ju start för oss på nästkommande mens i april.
Nu är vi med igång snart. Har precis min egen ÄL, den sista på egen hand. Är på CD12 idag och haft blinkande smiley i två dagar så hoppas den slår om snart.
Ska köra korta protokollet på nästa mens, med Gonal-F 225, sen Orgultran och innan äggplock Ovitrelle då.
Har ju testat både Gonal och Bemfola i egen cykel innan så vet väl på ett ungefär vad jag har att vänta mig. Mådde bättre av Bemfolan så får se hur hög dos av Gonal-F har för inverkan på mig....
Känns skönt med en pausmånad faktiskt, utan en massa piller och sprutor. Men har inte så stora förhoppningar på denna ÄL, men kommer förstås att pricka den för säkerhets skull.
Runt 5/4 blir alltså nästa mens och vår start i karusellen, vet inte alls vad jag ska förvänta mig...livrädd vi ska få för få och skruttiga ägg...är ju trots allt 40 år.
Nojjar med över äggplock...enligt prislistan erbjuder de narkos och när jag frågade om det så sa hon att de aldrig gör det och jag fick typ inte boka det fast jag ville.
Har flera hemska och riktigt tuffa undersökningar bakom mig sista året så det jag kan undvika vill jag ju slippa..men kände att jag inte fick välja narkos ändå...så vi får hoppas att det ska gå bra.
På onsdag nästa vecka ska mensen komma och gissningsvis börjar vi med sprutorna på torsdagen....närmar sig helt plötsligt med stormsteg!