• Nykär15

ivf 2017

Ivf-ulrika skrev 2017-02-06 10:50:47 följande:
    Jo ett är en enda fördelen med detta att man vet att man har haft ett placerat embryo...men det är för den sakens skull långt i från lätt!

Klart du vågar testa i morgon ska hålla tummarna för dig..känner du av något grav symtom?

Nä det är allt annat än lätt...hua! Jag vet...vi håller ju på att sänka mitt TSH, sen är tanken gå över till IVF, men min läkare tycker ändå vi ska köra under tiden med stimulering på min egna cykel och inte tappa några försök...

Nej känner absolut ingenting denna månaden som skulle kunna tyda på graviditet. Tror min kropp vant sig vid att pumpas full med en massa hormoner...känns jobbigt när man väl ska testa...innan kan man ändå gå och hoppas och vara oviss, mitt humör blir så himla jobbigt med dessa negativa test...men jag hoppas jag gör det, vill ju ändå veta.

• Nykär15
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-06 11:36:04 följande:
    Helt galet vad man utsätter sin kropp ...hoppas vi får utdelning för vårat slit...vet inte om jag klarar av en sån här omgång till..sen har jag både ålder och äggreserv emot mig ..

Men hoppet är det sista som överger säger ju de som vet!

Lova att berätta hur de går för dig i morgon ?

Ja jag har med åldern emot mig...40 år :/ men hade fint AMH, men det säger ju inte mycket om kvalitén, den kan ju ändå vara kass...det lär visa sig när vi väl kommer till IVF.

Jag lovar att uppdatera! Om jag vågar testa...

• Nykär15

Negativt här på ÄL+11....så är det negativt även i morgon så kommer jag trappa ner på progesteronet och invänta mensen på lördag...

Hoppas mitt prov på TSH jag tog igår visar under 2 så vi snart kan börja med IVF i stället...så ledsamt detta....

• Nykär15
    Cfmilla skrev 2017-02-08 11:52:34 följande:
    Åh hoppas! När får du veta?
    Under nästa vecka hoppas jag, lämnade provet igår. Ja känns som man bara försöker i onödan, men samtidigt känns det bättre att försöka än att bara vänta med. Ska börja med sprutor Bemfola i nästa cykel i stället för Letrozol, kanske hjälper det oss att själva fixa det perfekta ägget...har ju bra AMH men betyder ju inte att kvalitén är bra. Är ju trots allt 40.
  • Nykär15
    Nube skrev 2017-02-08 20:52:58 följande:
    Får jag fråga vad du hade för TSH tidigare? Fick du alltså inte göra IVF pga TSH? Jag hade 2.8 och tyckte att det var lite hög men min första läkare sa ingenting och IVF läkaren tyckte först att det var lite högt men när vi tog ett till prov så hade jag inga antikroppar och värdet var 2.7 och enligt deras nya riktlinjer var det ok. Jag fick börja med IVF men är lite fundersam hur/om detta påverkar mina chanser...

Mitt låg på 4,9 och sist på 4,0 så måste ner mycket mer....

Ditt låg ju närmare två och det kan hända jag får börja då med om allt verkar ok, men inte när det ligger på 4.

• Nykär15
    Cfmilla skrev 2017-02-09 11:51:18 följande:
    Tack!

Det gick bra! 8 ägg ut :)
    Härligt!!
  • Nykär15
    Nube skrev 2017-02-09 22:22:39 följande:
    Okej jag förstår. Hoppas värdet har gått ner nu och att du kan börja snart! Det är verkligen så mycket som ska funka!
    Ja inte ska det vara lätt...
  • Nykär15

14/3 ska vi på vårt första konsultationsmöte på kliniken för IVF, de tar över vår utredning så planen är uppstart redan i april. Känns sååå bra att äntligen ha en plan på att få mer hjälp då detta inte verkar funka för oss på egen hand med stimulering...

• Nykär15
    Cfmilla skrev 2017-02-10 18:37:12 följande:
    Härligt!!! Lycka till :)
    Tack Glad De ringde från kliniken nu och äntligen låg mitt TSH på 1,7 Glad så nu behöver jag inte vara orolig över det iaf och blir inga konstigheter när vi startar upp IVF, stor lättnad ha fått kontroll över det äntligen.
  • Nykär15
    Mabe skrev 2017-02-14 16:52:16 följande:

Frysförsök med 2 blastocyster idag. Nu är det bara att vänta. Igen.....

Åhh vad spännande!!

Cfmilla skrev 2017-02-14 22:26:14 följande:
    Satte också in en blasto idag!! Spännande! :)

Tjoa vad spännande detta är! 

Håller tummarna för er! Längtar tills jag själv är där...bara två hemmaförsök till, sen borde vi vara igång med Glad har inte så stora förhoppningar som ni hör på våra egna chanser, men kan likaväl försöka även de två ÄL som är kvar innan vi har vår tid. Så ÄL nästa vecka igen.

Svar på tråden ivf 2017