• Anonym (Mammaaa)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Jag har min dotter på dagis till kl 14 o blir jag 10 eller 15 min sen ringer dem direkt o frågar vart jag är!

Har hört från andra föräldrar att de gjort så mot dem också!

Okej om man ringer o undrar vart man är efter en 45 min 1 timma....

Tycker de är helt sjukt!!!!!

Självklart hör man av sig om man blir sen, men de få min har jag ej ringt o sagt att jag blir lite sen.....

Någon annan som varit med om liknande?

• Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning
  • Duckan

Håller med (a) här angående (Förnuft). Vad som sägs här har inget att göra med vad denne tycker eller gör på sitt jobb.
    Tror alla ni som har så himla flexibla förskolor att personalen tycker så mycket om er att de bara ler och tycker att allt är okej när ni upprepade gånger kommer för sent? Det tror inte jag. Hur trevliga ni än är. De vill också gå hem, gå handla, gå hämta sina barn, i tid. Sen att de är så proffsiga att de inte visar det för er, det är en annan femma.

• Anonym (....)
    Duckan skrev 2015-02-18 14:21:49 följande:

Håller med (a) här angående (Förnuft). Vad som sägs här har inget att göra med vad denne tycker eller gör på sitt jobb.
    Tror alla ni som har så himla flexibla förskolor att personalen tycker så mycket om er att de bara ler och tycker att allt är okej när ni upprepade gånger kommer för sent? Det tror inte jag. Hur trevliga ni än är. De vill också gå hem, gå handla, gå hämta sina barn, i tid. Sen att de är så proffsiga att de inte visar det för er, det är en annan femma.

Jag tycker inte att det är att komma för sent när man kommer den tid man sagt att man ska hämta. Däremot tycker anonym (förnuft) att man ska komma innan utsatt tid för att vara ur vägen vid avsatt tid..
  • Duckan

(...) den regeln är det flera förskolor som har och påtalar att de har så det är inte helt konstigt det heller.

• Anonym (....)
    Duckan skrev 2015-02-18 14:25:32 följande:

(...) den regeln är det flera förskolor som har och påtalar att de har så det är inte helt konstigt det heller.

Har aldrig hört talas om det innan så tack och lov har jag inte råkat ut för någon sådan förskola.
  • Duckan

Du kan ju för skoj skull fråga på er fsk för att vara på den säkra sidan vad de anser om saken?

Hur som, så var inte just det den heta potatisen i ts utan där var det tal om 10-15 minuters försening upprepade gånger som uppenbarligen irriterar personalen.
    Kan alla ni här i tråden komma så sent till era arbeten ofta utan att nån höjer på ögonbrynen?

• Anonym (....)
    Duckan skrev 2015-02-18 14:28:44 följande:

Du kan ju för skoj skull fråga på er fsk för att vara på den säkra sidan vad de anser om saken?

Hur som, så var inte just det den heta potatisen i ts utan där var det tal om 10-15 minuters försening upprepade gånger som uppenbarligen irriterar personalen.
    Kan alla ni här i tråden komma så sent till era arbeten ofta utan att nån höjer på ögonbrynen?

Just nu har vi inte barnen på förskola alls, då äldsta inte trivdes på sin och inte ville gå dit, och yngsta är vi fortfarande föräldraledig med.

Barnen ska snart börja på en privat förskola och de har sagt att ska vi göra något speciellt på lediga dagar så är det klart att vi kan få lämna om vi vuxna ska göra något speciellt, för de har det bättre på förskolan än t.ex om de ska följa med till tandläkare/läkare. Så nej, de är inte så stelbenta på den förskolan :D
  • Duckan

Ja, det där är också lite olika från fsk till fsk, ang lediga föräldrar/lediga barn.
    Egentligen handlar det inte om att vara stelbent, det är bara regler och vet man om dem så sätter man ju barnets tider efter det, dvs kanske 16.15 istället för 16.00 så man "hinner ut" i tid.

• Anonym (fröken)
    Anonym (a) skrev 2015-02-18 14:16:41 följande:
    Tycker inte alls att hon behöver ha tanken att byta jobb. Det är en självklarhet att man kommer i god tid för att hämta sitt barn. Precis som det är en självklarhet att komma i tid till alla avtalade / schemalagda tider. 
    Jag har inte hävdat att det är OK att komma försent, så det här inlägget kunde du ha besparat dig.
    Kommer man ofta sent, ska man ändra vistelsetiderna.
    Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-18 14:03:14 följande:
    Vad jag anser om arroganta föräldrars uppförande har inget med mitt faktiska arbete att göra. Jag diskuterar i ett forum på nätet.
     Föräldrarna är du tvungen att stå ut med, vare sig du vill eller inte. De ska självklart sköta vistelsetiderna, men det har absolut INGENTING med kris i barnomsorgen att göra. Den är politiskt orsakad och ingenting annat.
    Anser man att en förälder ska ta ett protesterande och ledset barn under armen och gå, är man så fel ute att man  åtminstone behöver en paus.
  • Anonym (Skärpning!)
    Anonym (Mammaaa) skrev 2015-02-17 19:18:00 följande:

Jag har min dotter på dagis till kl 14 o blir jag 10 eller 15 min sen ringer dem direkt o frågar vart jag är!

Har hört från andra föräldrar att de gjort så mot dem också!

Okej om man ringer o undrar vart man är efter en 45 min 1 timma....

Tycker de är helt sjukt!!!!!

Självklart hör man av sig om man blir sen, men de få min har jag ej ringt o sagt att jag blir lite sen.....

Någon annan som varit med om liknande?

Vissa människor (som du tex) sätter i system att man kan vara sen, eller så bryr man sig inte. Om du tex upptäcker att du är sen så försöker du inte ens öka farten. Att komma försent till dagis 1 el 2 gånger på några år är inget att käfta om, men på dig låter det som att dom ringer flera ggr per månad, vilket betyder att du är sen flera gånger per månad. Det är inte ok, och jag har många vänner som är sena jämt, och det är alltid samma personer. Jag blir så jävla störd på sådant. Dom lär sig aldrig, och det kommer du knappast göra då du inte ens förstår varför dom ringer. Vad skulle du tycka om du var tvungen att vänta 10-15 min varje morgon innan dom öppnar dagis så du får stå och vänta, bara för att dom är sena till dagis? Skulle det vara ok?
  • Anonym (Skärpning!)
    Anonym (Mammaaa) skrev 2015-02-17 19:58:36 följande:
    HAR TIM ANSTÄLLNING MED!
    Fråga din chef om det är ok att du startar varje pass med att vara sen 10-15 min!
Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning