Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-18 11:31:02 följande:
Se till att komma i tid om barnen ska kramas osv. Det är inte förskolans uppdrag att ha er där efter att schematiden är slut. Jag har sett alltför många curlande föräldrar genom åren som inte kan säga till sitt barn att de inte får trassla mer.
Mina barn trasslar inte, de avslutar och klär på sig. Det tar 5-15 minuter, om jag säger att det är bråttom kommer de direkt. De är ganska bra på att ta personligt ansvar, kanske för att jag låtit dem ÖVA på det

Under tiden pratar jag med personalen, vi kommer bra överens och det är ömsesidigt och trevligt. Jag pratar med dotterns kompisar, jo jag tycker det är viktigt att lära känna dem med. Jag upptar inte någon personal med arbete, ansvaret för min dotter är givetvis 100% mitt så fort jag kliver in genom dörren, men personalen ger ändå min dotter fortsatt uppmärksamhet precis som alla andra i rummet för att de vill och tycker om henne. Vi kanske har tur som råkat få en barn- och familjecentrerad förskola istället för den industrialiserade institutionsförskola som du verkar beskriva?