Missimissi skrev 2015-02-17 23:08:13 följande:
det skulle inte alls uppskattas hos oss om man alltid satte tider som en "senast hämta tid" men egentligen kom långt före. Visst att ibland hämta tidigare är det ju såklart ingen som protesterar emot men det blir ju väldigt svårt att planera bemanningen om alla gjorde så att de sa En 30-60 min senare tid för hämtning.
Självklart har jag marginal och våra tider är satta utefter vilka tider vi Max vill ha dottern på föris (dvs min man och jag är aldrig "klara för dagen" en särskild tid utan vi får alltid se till att vi går när vi måste för att hinna hämta vid kl X men som sagt ibland strular ju kollektivtrafiken men 99% av gångerna är vi i tid +\- 10 min)
Hur tänker du nu? Vilka tider menar du att jag skulle ange annat än vad vi gjort? Vi hämtar normalt sett i skolan först och dagis sen. Går av bussen 15.24 och in i skolan, går oftast därifrån kanske 5-10 min senare. Sen tio minuters gångväg till dagis. Kommer dit runt 15.50 kanske. Vi har också på det här sättet matiginal att tåget är försenat och man därför missar bussen.
Någon gång ibland hämtar vi på förskolan först eller åker bil istället för buss osv.
På båda ställena har vi satt till kl 16. Vad exakt är det du gnäller över och menar att de skulle gnälla över?
För övrigt sa förskolläraren på dagis någon gång att de struntar i om när vi kommer, vi har ju barnen där heltid och därför rätt till heltid så det gör ingen skillnad om vi tex hämtar 15.30 eller 16.30.
Så alla bryr sig uppenbarligen inte.