Alexi skrev 2015-02-17 22:10:15 följande:
Vi bor i Stockholm med lång resväg. Vi har sagt att våra barn hämtas senast kl men vi hämtar alltid vid 15.30 och kanske 15.45 (två ställen) om inget oförutsett inträffar. Så man sätter ju en tid som man vet att man hinner till. Och sen kommer man i tid till den. Jag har som sagt knappt varit sen en enda gång på över fyra år trots 45-50 min resväg från jobbet.
det skulle inte alls uppskattas hos oss om man alltid satte tider som en "senast hämta tid" men egentligen kom långt före. Visst att ibland hämta tidigare är det ju såklart ingen som protesterar emot men det blir ju väldigt svårt att planera bemanningen om alla gjorde så att de sa En 30-60 min senare tid för hämtning.
Självklart har jag marginal och våra tider är satta utefter vilka tider vi Max vill ha dottern på föris (dvs min man och jag är aldrig "klara för dagen" en särskild tid utan vi får alltid se till att vi går när vi måste för att hinna hämta vid kl X men som sagt ibland strular ju kollektivtrafiken men 99% av gångerna är vi i tid +\- 10 min)