• Anonym (Mammaaa)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Jag har min dotter på dagis till kl 14 o blir jag 10 eller 15 min sen ringer dem direkt o frågar vart jag är!

Har hört från andra föräldrar att de gjort så mot dem också!

Okej om man ringer o undrar vart man är efter en 45 min 1 timma....

Tycker de är helt sjukt!!!!!

Självklart hör man av sig om man blir sen, men de få min har jag ej ringt o sagt att jag blir lite sen.....

Någon annan som varit med om liknande?

• Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning
  • Anonym (Förnuft)
    Brumma skrev 2015-02-21 08:28:58 följande:
    Vilket fruktansvärt tänk om det är sant.

Snacka om att utsätta barnen för traumatiska upplevelser.

Jag har faktiskt lite svårt att tro på att det är sant. Länka gärna.

Jag lovar dig att de flesta förskolepedagoger har förståelse för förseningar pga saker man inte kan råda över och hellre har en dialog med föräldrarna än utsätter barnet för att lämnas på en polisstation... Fruktansvärt att du anser det är ngt att eftersträva. Säger en hel del om ditt "barnperspektiv"... Uselt eller obefintligt.....
    Ja, trauma som föräldrarna orsakar. Det är hemskt.
  • Anonym (Förnuft)
    Brumma skrev 2015-02-21 10:27:12 följande:
    Man kan inte förutse att ett tåg spårar ut eller att det sker en bilolycka tex.

Man kan inte sätta en tid två timmar senare än man normalt hämtar för att det KANSKE händer ngt så man fastnar i trafiken.

Men du tycker alltså att det är en bra idé att lämna barnet på polisstationen för attmammas tåg är försent pga en tågolycka?
    Varför kan inte lilla mamma ringa förskolan i tid och säga att tåget sitter fast?
  • Lavish
    Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-21 10:28:40 följande:
    Varför kan inte lilla mamma ringa förskolan i tid och säga att tåget sitter fast?
    Eh, självklart gör man det?! Vem har påstått att man inte skulle ringa och säga till om man sitter fast på ett tåg?!!
  • Anonym (Förnuft)
    Lavish skrev 2015-02-21 10:33:06 följande:
    Eh, självklart gör man det?! Vem har påstått att man inte skulle ringa och säga till om man sitter fast på ett tåg?!!
    Är det självklart? Hela tråden handlar om att Ts struntar i att hämta barnet i tid och k l a g a r när förskolan ringer 10-15 minuter efter att barnet skulle ha lämnat förskolan. Och vissa sitter och försvarar Ts agerande...
  • Lavish
    Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-21 10:35:10 följande:
    Är det självklart? Hela tråden handlar om att Ts struntar i att hämta barnet i tid och k l a g a r när förskolan ringer 10-15 minuter efter att barnet skulle ha lämnat förskolan. Och vissa sitter och försvarar Ts agerande...
    Jag har enbart försvarat att man inte behöver vara nonchalant eller ha dålig planering för att man kommer försent ca en gång varannan månad. Inget annat.
  • Brumma
    pastamamman skrev 2015-02-21 10:03:05 följande:

Fast vad gör du om du är själv med 5 barn och ett bajsar ner sig? Du får ju lämna 4 själva då... Det är naturligtvis inte bra att en personal är själv med 11 barn, det tror jag inte någon tycker.

Med fem barn kan man ta med sig fyra in och sätta i hallen medans man byter utan stötte problem. Eller be personalen på andra avdelningen (om de är ute) att kolla lite extra.

Med elva barn blir det en ngt större "operation"...
  • Brumma
    Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-21 10:28:40 följande:

Om du läser diskussionen som mitt inlägg hänvisade till så var det om en mamma som ALLTID ringer om hon råkar vara sen. Hon planerar in så att hon har 30 min extra för eventuella förseningar OCH försöker hitta ngn annan som kan hämta om det ändå inte går.

Ändå får hon skit - trots att hon gör så mkt man nu kan begära.

Trådar spinner ofta vidare från TS och innan man ger sig in i en diskussion och börjar anvönda sig av nedlåtande tråkig ton så är det en bra idé att läsa diskussionen först..
  • Förtryckt

Jag håller med Brumma. Det är en otroligt tråkig och kränkande ton mot många i tråden. Vad vissa inte verkar inse är att vi är "slavar" under oket kollektivtrafik + rusningstrafik

Och vi är varken robotar, eller sierskor.

---
  • Anonym (Hejhopp)
    Förtryckt skrev 2015-02-21 12:35:42 följande:

Jag håller med Brumma. Det är en otroligt tråkig och kränkande ton mot många i tråden. Vad vissa inte verkar inse är att vi är "slavar" under oket kollektivtrafik + rusningstrafik

Och vi är varken robotar, eller sierskor.

---
    Slav eller inte så kan man ändå höra av sig då man blir sen.
  • Brumma
    Anonym (Hejhopp) skrev 2015-02-22 08:41:33 följande:

Fast det är det typ bara TS (och ngn mer) som ansett man inte bör göra.

Du kanske ska läsa vad en person skrivit innan du anklagar personen från att ha åsikter som DU anser personen har och kolla om de stämmer.
  • Förtryckt
    Anonym (Hejhopp) skrev 2015-02-22 08:41:33 följande:

Och vem har sagt att man inte bör göra det? Ingen
    ---
  • Anonym (Förnuft)
    Brumma skrev 2015-02-21 11:18:27 följande:
    Om du läser diskussionen som mitt inlägg hänvisade till så var det om en mamma som ALLTID ringer om hon råkar vara sen. Hon planerar in så att hon har 30 min extra för eventuella förseningar OCH försöker hitta ngn annan som kan hämta om det ändå inte går.

Ändå får hon skit - trots att hon gör så mkt man nu kan begära.

Trådar spinner ofta vidare från TS och innan man ger sig in i en diskussion och börjar anvönda sig av nedlåtande tråkig ton så är det en bra idé att läsa diskussionen först..
    JAG diskuterar Ts, inget annat...
  • Brumma
    Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-22 11:14:12 följande:

JAG diskuterar Ts, inget annat...

Gör det då.

Men sluta påstå att ngn anser ngt de inte anser.

Personen du citerade skrev i sitt första inlägg TILL TS att hon borde börja höra av sig vid förseningar.

Vill du inte delta i diskussionen utanför TS så sluta ge dig in i den.
Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning