• Anonym (Mammaaa)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Jag har min dotter på dagis till kl 14 o blir jag 10 eller 15 min sen ringer dem direkt o frågar vart jag är!

Har hört från andra föräldrar att de gjort så mot dem också!

Okej om man ringer o undrar vart man är efter en 45 min 1 timma....

Tycker de är helt sjukt!!!!!

Självklart hör man av sig om man blir sen, men de få min har jag ej ringt o sagt att jag blir lite sen.....

Någon annan som varit med om liknande?

• Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning
  • Anonym (Ts)

Hejsan. Tack allihop för era svar. Jaga sov ingenting den natten och gick till slut till jobbet.

Jag måste nämna att jag haft sömnproblem i många år men det har funnits perioder där jag mått bra och kunnat sova några timmars sammanhängande.

Sömnen är viktig och jag har provat både tabletter och samtal.

Min rädsla beror nog i allra högsta grad till att det har hänt saker i familjen som för att min oro förstärks. Det blir inte lättare av att läsa om hemska saker som sker i världen.

Jag har fått en tanke om att fanatiker ska ta sig in i vårt hem, skrika Allah Akbar och halshugga oss när vi ligger och sover nattetid. Jag vet att det måste låta som att jag är hel labil när jag tänker så....

Nu är det natt igen och jag är vaken.....

Hoppas ni sover gott alla ni som sover.

Finns det någon vaken så skriv något :)

• Anonym (Ts)

Förlåt. Et blev fel svar. Denna kommentar skulle varit till ett annan TS.

• Lindsey Egot the only one

Du borde ändra ditt barns vistelse tid. Eftersom du har satt i system att komma 10-15 minuter försent ofta borde du förlängs barnets vistelse tid med 15 minuter om dagen så slipper du komma försent

• Lavish
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-02-19 08:23:11 följande:

Du borde ändra ditt barns vistelse tid. Eftersom du har satt i system att komma 10-15 minuter försent ofta borde du förlängs barnets vistelse tid med 15 minuter om dagen så slipper du komma försent

Men det rör sig ju om en gång varannan månad? Du tycker inte det är att ta i att säga att hon "satt det i system" då? 

Sen låter det iofs som att hon borde ha bett om utökad tid iaf nu senast, men om hon alltså hämtar i tid 44 av 45 dagar så tycker jag nog att tiden funkar rätt bra för det mesta?
  • Anonym (passa tiden)

Finns inget värre än folk som upprepade gånger inte passar tiderna. Kan man inte hålla tiden trots att dom ringer från dagis ett antal gånger så lär ju inte dagis vara enda stället där tiden inte passas. Skulle jag göra likadant på mitt jobb då skulle mina arbetskamrater förmodligen bli sura på mig. Jag jobbar natt och skulle jag komma 15-20 minuter sent då någon väntar på att bli avlöst blir jag inte populär.

• Förtryckt

Fem förseningar på 9-10 månader är verkligen ingenting. Men det är bättre att förekomma än att förekommas, så se till och ring dom i fortsättningen även om du bara blir fem minuter sen. De kommer haja ditt schema framöver och då kommer du inte behöva ringa varje gång.

---
  • Förtryckt
    Anonym (passa tiden) skrev 2015-02-19 10:05:24 följande:

Finns inget värre än folk som upprepade gånger inte passar tiderna. Kan man inte hålla tiden trots att dom ringer från dagis ett antal gånger så lär ju inte dagis vara enda stället där tiden inte passas. Skulle jag göra likadant på mitt jobb då skulle mina arbetskamrater förmodligen bli sura på mig. Jag jobbar natt och skulle jag komma 15-20 minuter sent då någon väntar på att bli avlöst blir jag inte populär.

Ingen har sagt något om tjugo minuter, om du läser noga.

Men kom igen nu, hon kommer inte ifrån förrän kl 14, hon kan inte vara på 2 platser samtidigt! Alltså bör hon få hämta kl 14.15 istället.
    ---
  • BeanBag
    Förtryckt skrev 2015-02-19 10:32:09 följande:

Ingen har sagt något om tjugo minuter, om du läser noga.

Men kom igen nu, hon kommer inte ifrån förrän kl 14, hon kan inte vara på 2 platser samtidigt! Alltså bör hon få hämta kl 14.15 istället.

Men då får hon ju skriva schemat till tidigast14.30 om hon inte kommer ifrån för än 14.00
  • Anonym (Skämtar du?)
    Anonym (Mammaaa) skrev 2015-02-17 20:06:40 följande:

TACK! Nej de är fler föräldrar som undrar över detta. De kommer att tas upp på föräldra möten!

Men dock ringer jag nuförtiden om jag så bara är 3 min sen!!!

Intressant vad de tänker ta upp egentligen?

Hävda sin rätt att få vara sen när man vill!?

Du tänkte inte på att det kanske finns en förskollärare som inte kan gå ifrån jobbet förrns alla föräldrar som ska hämta innan (förtydligande: INNAN) kl 14 har kommit och hämtat? Att hon eventuellt blir sen att hämta sitt barn från dagis för att du inte kan växa upp och lära dig passa tider?

Det är ju ganska genomskinligt att du anser din tid vara dyrbarare än någon annans. Blir man sen som en engångsföreteelse så ringer man till dagis och säger ursäkta mig, jag blir lite sen. Inte fan ska personalen behöva ringa runt och jaga föräldrar som är sena. Och så har du mage att bli irriterad när de ringer för att kolla varför du är sen och när man kan förvänta sig din ankomst. Vilka jävla självupptagna småbarnsfasoner.
Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning