Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:24:40 följande:
Om hon hade använt Kalle istället för Achmed i samma inlägg hade jag fortfarande reagerat. Det är inte namnet i sig utan det som skrivs. Hade du läst inlägget så hade du nog sätt.
Jag HAR läst inlägget. Men börjar allvarligt talat undra om du gjort det.
Det handlar om ett barn som känner sig tryggt att veta när pappa hämtar. Pappa hämtar alltid direkt efter mellanmålet. Just den här dagen blir pappa försenad och eftersom han inte hör av sig kan personalen inte förbereda barnet på att pappa är på väg, men vi hinner leka en liten stund innan han kommer.
När pappa kommer är barnet ängsligt och ledset och pappan tolkar det som att barnet inte trivs å dagis när det överhuvudtaget inte har med händelsen att göra.
Inlägget går ut på att ett barn blir orolig för att rutinen ändras. och att oron lätt kunnat undvikas om föräldern ifråga lyfte luren och meddelade förseningen.
Efter att dels ha arbetat inom förskolan i tio år innan jag bytte yrkesinriktning dels för att jag har en son som är relativt känslig så VET jag att detta är en relativt vanlig situation. Oavsett vilket namn barnet och föräldern har.
Att DU läser in ngt att reagera över får stå för dig. Men du kanske skulle ta och läsa några gånger till UTAN att ha bestämt dig redan innan vad det handlar om...