Anonym (Skärpning!) skrev 2015-02-20 11:53:16 följande:
Hade jag jobbat på dagiset där dina barn går och du hade käftat emot när du inte kan passa tider hade jag blivit vansinnig!
Det går inte att diskutera med dig, Goddag yxskaft!
Fast kvinnan har ju rätt, för tusan! Gah, vad jag blir allergisk på dessa verklighetsfrånvända människor som inte fattar hur det fungerar i Storstockholms kollektivtrafik. Då och då är "katastrofen" ett faktum! Det kanske bara händer en gång i månaden om man har tur! Eller vad sägs om bussar under eftermiddagsrusningen som bara ställs in och man får vänta utomhus i tio minus i en halv timme trekvart tills nästa buss kommer??
Eller vad sägs om tåg som står stilla på bron och du kan inte gå ut och ta en taxi eller helikopter om du ens hade velat! Bara att gilla läget!
Herregud, vi är bara människor, inte robotar! Klart alla gör sitt bästa men i såna situationer måste båda parter kunna jämka lite!
Gillar ni det inte, skriv till SL och fråga varför de tar lägsta bud på vilka som ska köra deras bussar och pendeltåg. Hur mycket var det nu som bussförarbolaget Arriva fick böta? Några hundra mille? De hade under sina uppstartsår knappt en körning som kom i tid.