• Anonym (Mammaaa)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Jag har min dotter på dagis till kl 14 o blir jag 10 eller 15 min sen ringer dem direkt o frågar vart jag är!

Har hört från andra föräldrar att de gjort så mot dem också!

Okej om man ringer o undrar vart man är efter en 45 min 1 timma....

Tycker de är helt sjukt!!!!!

Självklart hör man av sig om man blir sen, men de få min har jag ej ringt o sagt att jag blir lite sen.....

Någon annan som varit med om liknande?

• Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning
  • Anonym (DK-girl)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:08:17 följande:
    Vart skrev jag att enbart svenskar är rasister?
    Skrev du inte det här: "Är inte ens svensk själv så att kalla mig för rasist visar på att 1. du känner inte mig.........."? Vad har ditt ickesvenska ursprung med saken att göra om du inte menade det jag skrev, nämligen att man måste vara svensk för att vara rasist? Isåfall ter sig ditt inlägg än mer ologiskt och fullkomligt obegripligt.

• Anonym (,)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:07:28 följande:
    Saknar du läsförståelse?
    Tydligen. Du får gärna förklara vad som gör skillnad på barn och barn i inlägget. Det är uppenbarligen fler än jag som inte ser det. Istället för att vara spydig är det väl då bättre att du förklarar hur du menar? För oss som inte ser det du ser.
  • Anonym (DK-girl)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:07:28 följande:
    Saknar du läsförståelse?
    Alla saknar läsförståelse förutom du själv. Är det inte dags att fundera på hur man uttrycker sig i skrift och hur man tolkar skriven text, om nu så många är av annan åsikt angående just det?

Kan vi återgå till tråden nu och slippa dina påhitt om rasism hit och dit?
  • Brumma
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 22:23:41 följande:

Ja, jag reagerar när man uppenbarligen skiljer på barn och barn. Svenska som osvenska. Varför inte bara använda X?

Varför?

Skulle du överhuvudtaget reagera om hon skrivit kalle och Erik?

Att kunna använda både svenska och osvenska i fulmkomligt normala vardagliga situationer är väl just precis att INTE skilja på barn och barn?

Det är DU som gör särskiljningen här - och det lite sorgliga är att du inte ens ser det...

Jag är engagerad i mänskliga rättigheter. I allas lika värde. Att INGEN skall särskiljas pga hudfärg, religion eller härkomst. Och tycker det är synd när en påtagligt engagerad människa blir så blind i "kampen" att man börjar slåss mot spöken.

Lägg kraften där den behövs istället, inte på människor som tydligt visar att de INTE skiljer på barn och barn pga härkomst.
  • Sweet Sofia
    Anonym (DK-girl) skrev 2015-02-18 23:13:02 följande:

Skrev du inte det här: "Är inte ens svensk själv så att kalla mig för rasist visar på att 1. du känner inte mig.........."? Vad har ditt ickesvenska ursprung med saken att göra om du inte menade det jag skrev, nämligen att man måste vara svensk för att vara rasist? Isåfall ter sig ditt inlägg än mer ologiskt och fullkomligt obegripligt.

Du saknar läsförståelse. Vi bor i Sverige (iallefall de på fl) så att vara icke svensk i Sveriges innebär oftast att man inge ser ner på andrs invandrafw och då inge kan kallas rasist mot invandrare eftersom man själv är invandrare. Få invandrare ser der på andra infinvandrare. Så nej, står inte att man måste vara svensk för att vara rasist.
  • Jennie med ie

X1 och X2 och X3 och X4 och X5 ska jag använda för att du ska okeja det, i stället för svenska/nordiska namn ibland, arabiska ibland, kanske ryska ibland o s v... Got it!

Bättre att kränka alla de andra bokstäverna

Sweet Sofia skrev 2015-02-18 22:23:41 följande:

Ja, jag reagerar när man uppenbarligen skiljer på barn och barn. Svenska som osvenska. Varför inte bara använda X?

• Sweet Sofia
    Brumma skrev 2015-02-18 23:19:08 följande:

Varför?

Skulle du överhuvudtaget reagera om hon skrivit kalle och Erik?

Att kunna använda både svenska och osvenska i fulmkomligt normala vardagliga situationer är väl just precis att INTE skilja på barn och barn?

Det är DU som gör särskiljningen här - och det lite sorgliga är att du inte ens ser det...

Jag är engagerad i mänskliga rättigheter. I allas lika värde. Att INGEN skall särskiljas pga hudfärg, religion eller härkomst. Och tycker det är synd när en påtagligt engagerad människa blir så blind i "kampen" att man börjar slåss mot spöken.

Lägg kraften där den behövs istället, inte på människor som tydligt visar att de INTE skiljer på barn och barn pga härkomst.

Om hon hade använt Kalle istället för Achmed i samma inlägg hade jag fortfarande reagerat. Det är inte namnet i sig utan det som skrivs. Hade du läst inlägget så hade du nog sätt.
  • Jennie med ie

Hur man än vänder sig har man rumpan bak. Hade jag använt svenska namn i båda inläggen med EXEMPEL gällande betydelsen av att komma på utsatt tid hade det garanterat varit "rasistiskt" det med. Det är trots allt FL vi befinner oss på.

• Jennie med ie

Hur man än vänder sig har man rumpan bak. Hade jag använt svenska namn i båda inläggen med EXEMPEL gällande betydelsen av att komma på utsatt tid hade det garanterat varit "rasistiskt" det med. Det är trots allt FL vi befinner oss på.

• Anonym (Ahmed)

Fan heller för då hade du ju reagerat på de svenska namnen i exemplet före också. Men nejdå.

Du ser spöken på ljusan dag.

Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:24:40 följande:

Om hon hade använt Kalle istället för Achmed i samma inlägg hade jag fortfarande reagerat. Det är inte namnet i sig utan det som skrivs. Hade du läst inlägget så hade du nog sätt.

Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning