• Anonym (Mammaaa)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Jag har min dotter på dagis till kl 14 o blir jag 10 eller 15 min sen ringer dem direkt o frågar vart jag är!

Har hört från andra föräldrar att de gjort så mot dem också!

Okej om man ringer o undrar vart man är efter en 45 min 1 timma....

Tycker de är helt sjukt!!!!!

Självklart hör man av sig om man blir sen, men de få min har jag ej ringt o sagt att jag blir lite sen.....

Någon annan som varit med om liknande?

• Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning
  • Anonym (Håller med om det här)
    Anonym (s) skrev 2015-02-19 15:57:43 följande:
    Du verkar inte så hajj du heller.

Jag har inte kallat någon för rasist.

Kan du läsa och förstå enkel text överhuvudtaget?
    Varför argumenterar du inte bättre istället för att ge dig på folk?

Det är bättre om man ger sig på åsikterna istället för personerna så slipper man själv stå med dumstruten.
  • Förtryckt
    BeanBag skrev 2015-02-19 10:34:44 följande:
    Men då får hon ju skriva schemat till tidigast14.30 om hon inte kommer ifrån för än 14.00
    Ja det kanske skulle vara smart, ännu smartare ändra den till 14:15
    ---
  • Förtryckt

Sen måste jag säga ÅÅÅH vad irriterad jag blir på förispersonal som stirrar sig blinda på klockan. Gör ert jobb med lite mer passion istället och ni slipper längta hem.
    Själv har jag i och för sig inte haft några problem med förispersonal. Muppar jag mig inte med dom så muppar dom sig inte med mig. Tänker jag.

---
  • Jennie med ie

Tja vi får ju inte gå hem tidigare för att barnen hämtas tidigare så det kan ju kvitta...

Det finns flera exempel i tråden på hur ett senare hämtande än den angivna tiden kan ha betydelse för barnen och hela verksamheten, och som har absolut noll att göra med att längta hem. Kan du ö h t ta till dig det? Det är i regel inte den senare tiden i sig som är den stora grejen utan att man inte fått veta det, bl a utifrån det som skrivits här. Att bara utgå från att man "muppar sig" för att man önskar få veta om sådana förseningar i förväg i den mån det är möjligt är knappast särskilt konstruktivt.

Förtryckt skrev 2015-02-19 16:21:31 följande:

Sen måste jag säga ÅÅÅH vad irriterad jag blir på förispersonal som stirrar sig blinda på klockan. Gör ert jobb med lite mer passion istället och ni slipper längta hem.

Själv har jag i och för sig inte haft några problem med förispersonal. Muppar jag mig inte med dom så muppar dom sig inte med mig. Tänker jag.

• Rosmarin
    Anonym (Skämtar du?) skrev 2015-02-19 12:54:57 följande:
    Intressant vad de tänker ta upp egentligen?

Hävda sin rätt att få vara sen när man vill!?

Du tänkte inte på att det kanske finns en förskollärare som inte kan gå ifrån jobbet förrns alla föräldrar som ska hämta innan (förtydligande: INNAN) kl 14 har kommit och hämtat? Att hon eventuellt blir sen att hämta sitt barn från dagis för att du inte kan växa upp och lära dig passa tider?

Det är ju ganska genomskinligt att du anser din tid vara dyrbarare än någon annans. Blir man sen som en engångsföreteelse så ringer man till dagis och säger ursäkta mig, jag blir lite sen. Inte fan ska personalen behöva ringa runt och jaga föräldrar som är sena. Och så har du mage att bli irriterad när de ringer för att kolla varför du är sen och när man kan förvänta sig din ankomst. Vilka jävla självupptagna småbarnsfasoner.
  • Anonym (Skärpning!)
    Lavish skrev 2015-02-18 15:44:27 följande:
    Ja det händer tyvärr mig och i stort sett alla mina kollegor ibland. 

Sitter man på ett tåg som sitter fast mellan två stationer och står still där 45 min + på väg till jobbet, vafan menar du att man ska göra egentligen? 

Jag brukar ha marginal för ungefär en halvtimmes försening, men mer än så kan jag varken med gott samvete lämna för tidigt på förskolan eller sätta upp hämttid för sent för att parera de större förseningarna. Sitter man fast i ett stängt tåg sitter man fast.
    Men lägg fram det som försvar då, så får vi se hur bra det mottages! "Jag sitter fast på något 1 gång i månaden, är det ok" 

Du får väl för fan byta till bil, buss eller helikopter inte fan vet jag. Eller byta dagis! Är det dagiset fel/problem? Du som pendlar med tåg borde om någon veta att det är det mest osäkra sättet att pendla, åk tidigare!
  • Anonym (Fem gånger)

Fast om du bara varit sen 5 gånger sedan i maj, vilket du inte tycker är så mycket, så kan de ju bara ringt fem gånger sedan i maj, vilket väl inte är så mycket;)

• Anonym (Skärpning!)
    Anonym (Fem gånger) skrev 2015-02-19 16:42:18 följande:

Fast om du bara varit sen 5 gånger sedan i maj, vilket du inte tycker är så mycket, så kan de ju bara ringt fem gånger sedan i maj, vilket väl inte är så mycket;)

Bra svar!
  • Lavish
    Anonym (Skärpning!) skrev 2015-02-19 16:39:08 följande:
    Men lägg fram det som försvar då, så får vi se hur bra det mottages! "Jag sitter fast på något 1 gång i månaden, är det ok" 

Du får väl för fan byta till bil, buss eller helikopter inte fan vet jag. Eller byta dagis! Är det dagiset fel/problem? Du som pendlar med tåg borde om någon veta att det är det mest osäkra sättet att pendla, åk tidigare!
    Jobbar i innerstan, det går varken att köra dit (då vi inte har parkering) eller ta helikopter.

Ja, mitt jobb accepterar givetvis det. Liksom dagis. De lever ju i verkligheten till skillnad från dig. 

Du menar alltså att jag ska lämna mitt barn 1,5 timmar tidigare på dagis, åka till jobbet och fika i 1,5 timme och inte göra ett skit medans mitt barn befinner sig i barnomsorgen och får långa dagar, utökar barngruppen i onödan och tar upp onödiga skattemedel i form av personal, för att några gånger om året står kollektivtrafiken stilla?
  • Hårfagre

Pröva att komma 10-15 minuter försent till affären efter att den stängt. Kanske ger det dig ett hum om verkligheten.

Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning